تکنولوژیگوناگون

پردازنده قدرتمند مدیاتک Dimensity 9200+ برای گوشی‌های گیمینگ معرفی شد

مدیاتک ساعاتی پیش از جدیدترین پردازنده موبایلی خود به نام Dimensity 9200+ رونمایی کرد. 

محصولی که قرار است به عنوان رقیبی تازه‌نفس برای پردازنده قدرتمند شرکت کوالکام به نام اسنپدراگون 8 نسل 2 وارد بازار شود و احتمالا بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های گیمینگ، مشتری پروپاقرص آن خواهند بود. 

این پردازنده از هسته‌های پردازشی اصلی کورتکس X3 با حداکثر سرعت کلاک بین 3.5 تا 3.35 گیگاهرتزی، سه هسته کورتکس A715 با سرعت کلاک 2.85 تا 3 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A510 با سرعت کلاک 1.8 تا 2 گیگاهرتزی بهره می‌برد. 

مهمتر آنکه مدیاتک اعلام کرد که این پردازنده با کارت گرافیک Immortalis-G715  تقویت شده که عملکرد آن 17 درصد بهبود یافته و می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را از اجرای انواع بازی‌های موبایلی برای کاربران به ارمغان آورد.

پردازنده مدیاتک Dimensity 9200+ مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری شرکت TSMC تولید شده و از طول عمر باتری ارتقایافته و سیستم خنک‌کننده بهبودیافته بهره می‌برد و به لطف طراحی کوچک و جمع و جور خود، می‌تواند امکان ساخت گوشی‌هایی با ضخامن بدنه کم را برای تولیدکنندگان فراهم کند. 

پشتیبانی از وای‌فای 7، واحد پردازشی هوش مصنوعی و پردازشگر سیگنال تصویری نیز جزو نقاط قوت این پردازنده محسوب می‌شوند. خوشبختانه مشاهده عملکرد این پردازنده در دل یک گوشی هوشمند چندان طولانی  نخواهد بود و به گفته مدیاتک، اولین گوشی گیمینگ مجهز به Dimensity 9200+ در ماه جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. 

باید منتظر ماند و دید که این پردازنده چگونه می‌تواند رقیب قدرتمند خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 را که یک سروگردن بالاتر از محصول قبلی مدیاتک (Dimensity 9200) بود به چالش بکشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا