آپاراتاستارتاپ

ویدیو مارکتینگ، راهی نو برای کسب درآمد

سبک زندگی هر روز و هر ساعت با سرعتی چشمگیر در حال تغییر است و ما در صورت عدم همراهی با این تغییر، به‌مرور از آن جا خواهیم‌ ماند. ویدیو مارکتینگ نیز یکی از مصادیق عصر جدید بوده که تاثیر زیادی بر حوزه بازاریابی و فروش گذاشته است. در واقع ویدیو مارکتینگ عمل برنامه‌ریزی، تولید، ویرایش، انتشار محتوای ویدیویی برای تبلیغ یک برند، کسب‌وکار یا محصول است. پلتفرم‌های زیادی در سطح جهانی برای ویدیو مارکتینگ و بازاریابی محصول و کسب‌وکارها وجود دارند. اما یکی از بهترین بسترهای داخلی برای این منظور، سایت آپارات و انتشار تبلیغات ویدیویی در آپارات است.

در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی ویدیو مارکتینگ به عنوان جدیدترین روش کسب درآمد از آپارات، به این موضوع که چرا این روش یکی از بهترین راهکارها برای پروموت کردن یک بیزینس است، بپردازیم.

ویدیو مارکتینگ یا تولید محتوای ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ زمانی کاربرد دارد که برندها با تولید محتوا به صورت ویدیو می‌خواهند بازدید از بیزینس خود را در فضای آنلاین افزایش داده و در نهایت، سود و سرمایه حاصل از فروش کالا یا خدمات خود را ارتقا دهند. ویدیو معمولا در یک شبکه اجتماعی منتشر می‌شود، اگرچه می‌تواند به شکل وبینار، دوره‌ها، ویدیوهای زنده یا لایو نیز تولید شود.

اگر ویدیوهای تبلیغاتی به صورت باکیفیت تولید شوند، می‌توانند در ردیف بهترین روش‌ها برای کسب‌وکارها باشند که از طریق آن، خود را تبلیغ کرده و پیام بیزینس شما را به مخاطبان هدف برسانند. نکته مهم در مورد ویدیو مارکتینگ این است که انجام آن روز به روز راحت‌تر می‌شود. روش‌های بی‌شماری برای تولید محتوای ویدیویی وجود دارد که هر کسی با توجه به توانایی‌های خود می‌تواند از آن بهره برده و کسب‌وکار خود را ارتقا دهد.

ویدیوی تبلیغاتی، بهترین روش برای معرفی یک محصول!

تولید ویدیو، راهی عالی برای معرفی محصول یا کسب‌وکار به‌حساب می‌آید. در واقع محتوای ویدیویی، ابزار مفیدی برای کمک به خریداران بالقوه در راه شناخت یک محصول بوده و متخصصان بازاریابی همیشه به پتانسیل‌های ویدیو برای رشد تجارت خود تکیه می‌کنند.؛ چرا که استفاده از محتوای ویدیویی به افزایش درک کاربر از یک محصول یا خدمت کمک می‌کند و درک صحیح مشتری از محصول یا خدمات، افزایش فروش را به‌دنبال دارد.

مشتریان تنها زمانی به خرید محصول شما ترغیب می‌شوند که بدانند آن محصول دقیقا چه‌کاری انجام داده و چه خدماتی را به کاربر ارائه می‌دهد. پس جای تعجب ندارد که ویدیو مارکتینگ، اصلی‌ترین روش برای رسیدن به این هدف باشد. زیرا استفاده از عنصر بصری کمک می‌کند تا به وضوح، نحوه کار و سایر موارد در زمینه معرفی محصول توضیح داده شود. علاوه بر آن، همین بازدید کاربران از ویدیوها گاهی در جهت ایجاد نیاز در آن‌ها عمل می‌کند. این موضوع به خودی خود، یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی و فروش محصولات در بازار است.

همچنین محتوای ویدیویی، باعث افزایش بازدید وبسایت خواهد شد و این افزایش بازدید برابر است با شناخته‌شدن برند یک کسب‌وکار. با توجه به این موارد می‌بینیم که ویدیو مارکتینگ می‌تواند نقش به‌سزایی در رشد یک کسب و کار ایفا کند.

آیا هر نوع ویدیویی، بازدید بالا را به دنبال دارد؟

بازدید بالا و کسب درآمد از تولید محتوا ویدیویی به چندین عامل بستگی دارد؛ یکی از این عوامل، میزان سازماندهی استراتژی محتوا و کیفیت ویدیوهای شما است. به همین دلیل، تولید محتوای ویدیویی نرخ بازگشت سرمایه خوبی را به‌همراه دارد. شاید تصور کنید که تولید محتوای ویدیویی کاری زمان‌بر و هزینه‌بردار است، اما بهتر است بدانید که امروزه نرم‌افزارهای بسیاری وجود دارند که امکان تولید ویدیوهایی با کیفیت قابل قبول و در عین‌حال، بدون نیاز به بودجه‌هایی نسبتا هنگفت را فراهم می‌کنند. این نرم‌افزارها را حتی در گوشی تلفن همراه خود نیز می‌توانید راه‌اندازی و استفاده کنید.

مورد بعدی که بهتر است در تولید محتوای ویدیویی در نظر گرفته‌ شود، این است که همه ویدیوها در میزان بازدید برابر نیستند و یکی از عوامل تعیین‌کننده در پربیننده بودن آن‌ها، زمان و حجم ویدیو است. باتوجه به ماهیت شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و تاثیر بزرگ آن‌ها بر جامعه مخاطبان، امروزه ویدیوهای کوتاه برای مخاطبان جذاب‌تر هستند و توجه بیشتری را به ‌خود جلب می‌کنند. به ‌همین دلیل، مدت‌زمان محتوای ویدیویی متغیری‌ست که می‌باید مورد توجه بازاریابان قرار بگیرد. البته زمان ویدیو به پلتفرم ارائه دهنده آن ویدیو نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، معمولا ویدیوهای اینستاگرامی می‌بایست در کمتر از سی‌ثانیه پیام خود را برسانند؛ در حالی که ویدیوهای فیسبوک در عرض دو تا پنج دقیقه، تعامل بیشتری ایجاد می‌کنند.

ویدیو ابزاری عالی برای سئو

آپلود ویدیوهایی در آپارات که عبارات جستجوی رایج را هدف قرار می‌دهند، می‌تواند راه خوبی برای قرار دادن  موضوعات مربوط به کسب‌وکار شما در صفحه اول گوگل باشد. مثلا اگر شما یک ویدیوی تبلیغاتی با عنوان سئو را شده در سایت آپارات آپلود کنید، گوگل این محتوا را در صفحه اول جستجوی خود، بعد از ویدیوهای یوتیوب قرار می‌دهد. همچنین با توجه به پربازدید بودن سایت آپارات و تعداد بالای کاربران آن، با جستجو در خود آپارات هم ویدیوهای تبلیغاتی شما نمایش داده می‌شوند. که این موضوع اهمیت فراوانی در زمینه کسب درآمد از آپارات از روش ویدیو مارکتینگ دارد.

کسب درآمد از آپارات و ویدیو مارکتینگ از طریق این سایت

کسب درآمد از آپارات و ویدیو مارکتینگ از طریق این سایت
کسب درآمد از آپارات و ویدیو مارکتینگ از طریق این سایت

یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای انتشار محتوای ویدیویی همانطور که در بخش‌های قبل به آن اشاره شد، سایت آپارات است. استفاده از پتانسیل تبلیغات ویدیویی در آپارات به کسب‌و‌کارها کمک کرده تا با توجه به بازدید بالای کاربران از این سایت، بتوانند به‌طوری موثر و پربازده، به پروموت هدف خود بپردازند و کسب سود و بازگشت سرمایه از راه ویدیو مارکتینگ را تضمین کنند.

علاوه بر آن، بلاگ رسمی آپارات بستر مناسبی، برای یادگیری محتوای ویدیویی و توانمندسازی کاربران، برای تولید محتوا و ساخت ویدیوهای جذاب است. دسته‌بندی‌های اصلی مقالات و محتواهای منتشر شده در بلاگ آپارات، آموزش ساخت ویدیوهای حرفه‌ای – آموزش درآمدزایی از آپارات – تبلیغات آپارات – اخبار و اطلاعیه‌های آپارات و… است.

سخن پایانی

همانطور که با هم بررسی کردیم، ویدیو مارکتینگ یکی از راه‌های مهم کسب درآمد از طریق دنیای اینترنت به‌شمار می‌رود. اگر شما هم صاحب کسب‌وکار هستید یا علاقه به کسب درآمد از طریق انتشار محتوای ویدیویی دارید، همین حالا دست به‌کار شوید و با استفاده از سایت آپارات، در این راه جذاب قدم بردارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا