ارز دیجیتال

چه افرادی با خرید بیت کوین ثروتمند شدند؟

چکیده: بیت کوین، تاریخی که شاید هرگز تکرار نشود. ارزی که از کمتر از یک دلار تا حدود ۷۰ هزار دلار رشد کرد و در این مسیر افراد بسیاری را به ثروت رساند و بسیاری را به تکاپو برای یافتن دوباره چنین فرصتی وا داشت.

با وجود اسم و رسمی که ارز دیجیتال بیت کوین برای خود بهم زده است، به یادآوردن اینکه این ارز هنوز در دوران نوجوانی به سر می‌برد ساده نیست. اولین رمزارز تاریخ در سال ۲۰۰۹ در آغوش ناکاماتو دیده به جهان گشود و برای هوادارانش ثروتی مثال‌زدنی را به ارمغان آورد.

قیمت این ارز از کمتر از ۰.۰۰۰۹ دلار در سال ۲۰۰۹ به چیزی در حدود ۶۹ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. مارتین مالمی (Martin Malmi) در اکتبر همان سال۵۰۵۰ عدد BTC را به عنوان اولین تراکنش ارز دیجیتال با ۵.۰۲ دلار معاوضه کرد. مالمی از آن دسته از افرادی بود که از همان روزهای نخست به بیت کوین ایمان آورد. او در فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ چیزی در حدود ۵۰ هزار BTC را با استفاده از لپ‌تاپ خود استخراج کرد. با ما همراه باشید تا با شماری از ثروتمندان امروز و هواداران دیروز بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا آشنا شوید.

 چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao (CZ

چانگ پنگ ژائو موسس بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین بازار معاملاتی ارز دیجیتال دنیاست. ژائو در ۱۳ سالگی از چین به کانادا مهاجرت کرد و از طریق بازی پوکر با این ارز دیجیتال آشنا شد. او در سال ۲۰۱۴ آپارتمانش را برای خرید بیت کوین فروخت. براساس مجله فوربس (Forbes) ارزش خالص دارایی ژائو تا فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۴.۵ میلیارد دلار بوده است.

 چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao (CZ
چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao (CZ

سونگ چی هیانگ (Song Chi-hyung)

سونگ چی-هیانگ موسس کمپانی دونامو (Dunamu) است. دونامو شرکت مادر برای بازار ارز دیجیتال Upbit  است. این بازار در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد و در کمتر از سه ماه به صرافی برتر کره‌ای در کره جنوبی تبدیل شد. بر اساس آمار به دست آمده از مجله فوربس، ارزش خالص ثروت هیانگ در حدود ۳.۷ میلیارد دلار است.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

پس از بنیانگذار بایننس نوبت به موسس بازار کوین بیس (Coinbase) می‌رسد. برایان آرمسترانگ موسس صرافی کوین بیس است. این بازار از نظر حجم معاملات، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در تمام آمریکای شمالی است. مجموع سهام آرمسترانگ در این صرافی برابر با ۱۹درصد است. براساس مجله فوربس میزان دارایی آرمسترانگ تا آپریل ۲۰۲۳ برابر با ۲.۸ میلیارد دلار است.

کوین بیس یک صرافی بسیار ساده و ایمن است که به سرمایه‌گذاران خرد و کلان اجازه می‌دهد به بازار ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند.

جد مک کالب (Jed McCaleb)

مک کالب یکی از اولین کسانی بود که از فناوری بلاک چین استقبال کرد. او در سال ۲۰۱۰ اولین بازار رسمی بیت کوین در جهان یعنی Mt. Gox را راه‌اندازی کرد. او در سال ۲۰۱۲ ریپل (Ripple) را به بازار معرفی کرد و در سال ۲۰۱۴ هم بنیان‌گذار پروژه استلار (Stellar) شد. بخش عمده سرمایه کالب در ۳.۴ میلیارد ریپل است. به گفته مجله فوربس ارزش کل ثروت کالب تا آپریل ۲۰۲۳ برابر با ۲.۴ میلیارد دلار بوده است.

کریس لارسن (Chris Larsen)  

کریس لارسن اسم و چهره آشنایی در بازار ارز دیجیتال است و در کنار مک کالب ریپل را راه‌اندازی کرد. او با ۶۳ سال سن همچنان در این شرکت فعالیت دارد. به گزارش مجله فورس ارز کل ثروت لارسن تا آپریل ۲۰۲۳ برابر با ۲.۶ میلیارد دلار بوده است.

برادران وینکلوس (Winklevoss)

تایلر و کمرون وینکلوس دو نفر بعدی در فهرست ثروتمندانی هستند که بیت کوین را باور داشتند. پس از بازار صعودی سال ۲۰۱۷ این دو برادر به اولین میلیاردهای بازار ارز دیجیتال تبدیل شدند. به گزارش مجله فوربس ارزش کل ثروت این دو برادر ۱.۱ میلیارد دلار است.

این دو برادر موسس بازار ارز دیجیتال جیمنی (Gemini) و پلتفرم Nifty Gateway نیز هستند. پلتفرم دوم در زمینه خرید و فروش توکن‌های ان اف تی فعالیت دارد.

برادران وینکلوس (Winklevoss)
برادران وینکلوس (Winklevoss)

مایکل سیلور (Michael Saylor)

بیت کوین در گذر زمان توجه گروه‌های متنوعی از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است اما هیچ‌کدام به اندازه مایکل سیلور مدیر عامل شرکت نرم‌افزاری میکرواستراتژی (MicroStrategy) به BTC ارادت نداشته‌اند. این شرکت در سال ۲۰۲۰ با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری در این ارز قدم به عرصه ارز دیجیتال گذاشت.

سیلور با اعتماد به این ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاری در آن ادامه داد. ارزش کل سرمایه‌گذاری این شرکت در این بازار تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۳.۵ میلیارد دلار رسید. سهام این شرکت پس از اعلام خبر پذیرش BTC از سوی کمپانی ۳۳۷ درصد افزایش داشت. ارزش کل دارایی سیلور تا فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱.۶ میلیارد دلار است. کمپانی میکرواستراتژی تا این تاریخ، ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ عدد BTC به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار را خریداری کرده است.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

نفر آخر در فهرست ثروتمندانی که ثروت خود را به بیت کوین مدیون هستند، موسس و خالق اتریوم دومین غول بازار است. این میلیونر شناخته‌شده در آغاز نه سرمایه‌ای برای خرید بیت کوین داشت و نه کامپیوتر مناسب برای استخراج این ارز. در آن زمان او در ازای نوشتن هر مقاله ۵ BTC دستمزد دریافت می‌کرد.

درست است که ویتالیک دارایی خود را به طور مستقیم از سرمایه‌گذاری در اولین ارز دیجیتال دنیا به دست نیاورده است، اما آشنایی با این ارز و تلاش برای درک بهتر فناوری بلاک چین مسیر زندگی بوترین را به سمت خلق یک شبکه عظیم تغییر داد. شبکه‌ای که این روزها به زیرساختی قدرتمند برای بسیاری از دیگر پروژه‌ها تبدیل شده است. ارزش کل ثروت او تا سال ۲۰۲۳ در حدود ۵۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ارزی که به نظر خوش آتیه نمی‌آمد

کسانی که در سال ۲۰۰۹ و همزمان با بحران اقتصاد جهانی نام بیت کوین را شنیدند، تصور نمی‌کردند که یک ارز بدون پشتوانه که ماهیت فیزیکی ندارد روزی به یکی از گران‌بهاترین سرمایه‌گذاری‌های تاریخ بدل شود.

کسانی که از همان روزهای نخست، متوجه پتانسیل بالای این ارز شدند به ثروت هنگفتی دست پیدا کردند. در این فهرست نام‌های شناخته شده‌ای چون موسس بازار بایننس، کوین بیس و خالق اتریوم و ریپل را مشاهده کردید. کسانی که پیش ازآنکه دست به خلق و ایجاد پروژه‌های جدید بزنند در مدرسه BTC تحصیل کردند و از این ارز آموختند. بازار پر نوسان ارز دیجیتال در هر ثانیه بستری برای تولد یک ارز دیجیتال دیگر است. ارزی که می‌تواند با عملکرد بی‌نظیر خود سود سرشاری را برای شما به همراه داشته باشد. در این میان، انتخاب بستری امن و قابل اعتماد برای انجام معاملات و مشاهده لحظه‌ای بازار از مهم‌ترین فاکتورها به حساب می‌آید.

صرافی اکسبیتو با فراهم آوردن بستری امن برای کاربران، امکان خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزهای معتبر را پدید آورده است. این صرافی علاوه بر امکان خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، کیف پول اختصاصی اکسبیتو را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید رمز ارزهای  خود را در مکانی امن ذخیره کنید. نمودار قیمت لحظه‌ای، ابزارهای معاملاتی، تحلیل‌های هفتگی و ماهانه و… از دیگر ویژگی‌های این صرافی است. بهتر است با دنبال کردن اکسبیتو دست از زیر نظر داشتن بازار بر ندارید تا بتوانید فرصت‌های معاملاتی خوب را در لحظه شکار کنید.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا