گوناگون

تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی همراه‌اول به صورت آنلاین

 اپلیکیشن همراه من آسان‌ترین راه برای تبدیلِ سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی است.

یکی از دغدغه‌های مهم برای کسانی که سیم کارت اعتباری دارند، صرف هزینه برای خرید شارژ است. اگر از اتمام گاه و بی‌گاه شارژ سیم کارت‌تان به ستوه آمده‌اید و دوست دارید که هر وقت که خواستید بدون چک کردن میزان شارژ، هر چقدر که دلتان بخواهد با سیم کارتتان تماس بگیرید و در آخر ماه حسابتان را تسویه کنید، تبدیل کردن سیم کارت اعتباری به دائمی ایده‌ی مناسبی است.

مشترکین همراه اول در صورت تمایل می‌توانند با حفظ شماره اعتباری خود نسبت به تبدیل آن به شماره تلفن دائمی اقدام و از مزایای سیم کارت‌های دائمی بهره‌مند شوند.

معرفی سرویس:

اگر مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول هستید و به هر دلیل از جمله دریافت صورتحساب به جای تهیه شارژ مایل به تبدیل سیم کارت خود به دائمی هستید کافی است، از طریق یکی از روش‌هایی که در ادامه اشاره می‌شود بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید، سیم کارت اعتباری فعلی خودتان را به دائمی تبدیل کنید.

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی:

هزینه تبدیل شماره تلفن همراه از اعتباری به دائمی، بر اساس رفتار مصرفی کاربر تعیین می‌شود که حداکثر مبلغ ۱.۰۰۰. ۰۰۰ ریال می باشد و ۳۶۰.۰۰۰ ریال از مبلغ پرداختی بابت تضمین پرداخت منظور می‌گردد.

سیم کارت اعتباری همراه اول
سیم کارت اعتباری همراه اول

هدایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول:

بسته اینترنت ۳۰ گیگابایت به مدت ۱ ماه از زمان فعالسازی

شرح و قوانین طرح تبدیل سیم‌کارت اعتباری همراه اول به دائمی

  • در زمان تغییر، سیم کارت اعتباری باید در شرایط فعال و نرمال باشد.
  • مدارک لازم جهت دریافت خدمت عبارتند از: حضور مالک به‌همراه اصل کارت ملی و سیم کارت فعال و تکمیل و امضای فرم مربوطه
  • فقط شخصی که شماره تلفن همراه در سیستم اطلاعات مشترکین، به نام او ثبت شده است (مشترک تلفن همراه) اجازه تبدیل شماره تلفن همراه از اعتباری به دائمی را دارد. در صورتی که شخصی غیر از مشترک نسبت به تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به دائمی اقدام نماید، شرکت ارتباطات سیار ایران مجاز است که شماره تلفن مزبور را بدون بازگشت هیچ یک از هزینه‌های تبدیل، به حالت اعتباری تغییر وضعیت دهد.
  • در هر حال شخص مزبور ضمن داشتن مسئولیت حقوقی و کیفری در خصوص تلفن همراهی که به طور غیرمجاز تبدیل وضعیت شده، در مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، مراجع قانونی و به ویژه مشترک تلفن همراه راسا مسئول و پاسخگو بوده و می‌بایست خسارات وارده به مشترک و شرکت ارتباطات سیار ایران را جبران نماید.
  • در صورت داشتن اعتبار بیش از هزینه تبدیل شماره تلفن همراه، مبلغ مذکور در اولین دوره صورتحساب، به حساب بستانکاری مشترک انتقال خواهد یافت. هزینه تبدیل شماره تلفن همراه از اعتبار مشترک کسر می‌گردد و می‌بایست به صورت اعتبار اصلی در حساب مشترک باشد.
  • درصورت وجود هرگونه بسته مصرفی فعال با مدت زمان باقی مانده (که حجم مصرفی آن پایان نیافته است)، در صورتی که آن بسته با شماره تلفن همراه دائمی مشترک قابل ارائه باشد، پس از تبدیل، به شماره تلفن همراه دائمی منتقل می‌گردد ولی اعتبار هدیه انواع شارژ اعم از شارژ فوق العاده، جوانان و بانوان و همچنین سرویس چتر اضطراری و جمعه‌های رویایی و بسته‌های ترکیبی دلخواه به شماره تلفن همراه دائمی منتقل نمی‌گردد.
  • مشترک پس از تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری حداقل به میزان ۶ ماه امکان نقل و انتقال شماره تلفن همراه دائمی را ندارد.
  • پس از تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به شماره تلفن همراه دائمی، امکان تبدیل مجدد شماره تلفن همراه دائمی شده به اعتباری به هیچ وجه وجود ندارد. به بیان دیگر، تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به دائمی بازگشت ناپذیر می‌باشد.
  • با توجه به اینکه پس از طی فرآیند تبدیل، مشترک تلفن همراه اعتباری به مشترک تلفن همراه دائمی تبدیل می‌گردد، لذا، کلیه مفاد قرارداد اشتراک تلفن‌های همراه دائمی دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت بر روابط مابین شرکت و مشترک حاکم خواهد بود.
  • مشترک مکلف است قبل از امضای این فرم نسبت به مطالعه کامل و دقیق مفاد قرارداد اشتراک بند فوق در سایت همراه اول اقدام نماید و امضای این فرم به منزله پذیرش مفاد قرارداد مزبور و اصلاحات بعدی آن است.
  • پس از تغییر مشترک به دائمی کلیه قوانین حاکم بر مشترکین دائمی اعم از چرخه عمر سیم کارت (سلب امتیاز، استرداد ودیعه، قطع و…) بر این دسته از مشترکین نیز اجرایی می‌شود.
  • مشترکین دارای سیم کارت‌های دیتا، درسا و انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی امکان تغییر به دائمی را ندارند.
  • امکان مشاهده و یا پرداخت صورتحساب و یا فعالسازی سرویس‌های مختلف از درگاه‌هایی مانند *۱۰#، *۱# و همچنین سامانه ۹۹۹۰.۲۴ ساعت پس از تبدیل ممکن می‌گردد.
  • با توجه به اینکه تبدیل شماره تلفن همراه از اعتباری به دائمی نیازمند زمان خواهد بود، دقت داشته باشد که پایان یافتن این روند به وسیله پیامک توسط همراه اول به اطلاع مشترک می‌رسد. مشترک می‌بایست در نظر داشته باشد که حد فاصل ارسال درخواست توسط مشترک تا اتمام فرایند تبدیل در سیستم‌های همراه اول به علت عدم اتمام فرایند تبدیل، هزینه استفاده از اینترنت ایشان به صورت آزاد محاسبه گردد، لذا برای جلوگیری از این امر مشترک می‌بایست در انتظار دریافت پیامک مربوطه مانده و در غیر این‌صورت هیچ ادعایی در این رابطه پذیرفته نخواهد شد.

روش‌های تبدیل سیم‌ کارت اعتباری همراه اول به دائمی

روش‌های تبدیل سیم‌ کارت اعتباری همراه اول به دائمی
روش‌های تبدیل سیم‌ کارت اعتباری همراه اول به دائمی

فروشگاه آنلاین همراه اول:

کلیه مشترکین با ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول، می‌توانند به راحتی سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل نمایند:

  • ورود به فروشگاه آنلاین
  • انتخاب منوی تبدیل اعتباری به دائمی
  • وارد نمودن شماره تلفن اعتباری
  • ارسال رمز یکبار مصرف
  • مطالعه و تایید قوانین و شرایط
  • ارسال تاییدیه جهت کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار

آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من:

مشترکین دارای گوشی‌های اندرویدی در آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من می‌توانند به راحتی سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل نمایند. پس از وارد شدن به اپلیکیشن «همراه من»، ابتدا وارد قسمت «خدمات» شده و پس از آن در قسمت خدمات «سیم کارت»، گزینه «تبدیل به دائمی» را انتخاب نموده و پس از انجام مراحل بعدی، سیم کارت ایشان به دائمی تبدیل خواهد شد.

مراجعه به مراکز فروش و خدمات حضوری:

در هنگام مراجعه لازم است مالک خط با همراه داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال نسبت به تکمیل و امضای فرم مربوطه اقدام کند.

سوالات متداول

آیا بلافاصله پس از تبدیل شماره تلفن همراه به دائمی امکان واگذاری وجود دارد؟

بله، پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می‌توانید اقدام به تغییر مالکیت سیم کارت نمایید.

آیا بلافاصله پس از تبدیل شماره تلفن همراه به دائمی امکان واگذاری وجود دارد؟

آیا پس از تبدیل شماره تلفن همراه به دائمی می‌توان مجدد شماره را به اعتباری تبدیل نمود؟

آیا با تبدیل شماره تلفن همراه به دائمی بسته‌های فعال و باقیمانده شارژ از بین می‌روند؟

در صورت وجود هرگونه بسته فعال با مدت زمان باقی مانده، در صورتی که آن بسته با شماره تلفن همراه دائمی قابل ارائه باشد پس از تبدیل، به شماره تلفن همراه دائمی منتقل می‌گردد در غیر اینصورت بسته منتقل نمی‌شود. در صورت داشتن اعتبار بیش از هزینه تبدیل شماره تلفن همراه، مبلغ مذکور در اولین دوره صورتحساب، به حساب بستانکاری مشترک انتقال خواهد یافت.
اعتبار هدیه اعم از جوانان، بانوان، هدیه شارژ فوق العاده و سرویس چتر اضطراری به شماره تلفن همراه دائمی منتقل نمی‌شود.

مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

یکی از تفاوت‌های اصلی سیم کارت دائمی همراه اول با اعتباری، جدا از دریافت صورتحساب بجای شارژهای موقت، تفاوت تعرفه‌های مکالمه، پیامک و همینطور اینترنت است. برای نمونه تعرفه اینترنت در هر کیلو بایت برای سیم کارت دائمی برابر با ۰.۴ و برای سیم کارت اعتباری برابر ۰.۶ است، یا تعرفه هر دقیقه مکالمه در سیم کارت دائمی برابر ۵۹۹ ریال و در سیم کارت اعتباری برابر ۸۹۹ ریال است.

هزینه پیام کوتاه فارسی به ازای هر پارت ۸۹ ریال و پیام کوتاه انگلیسی ۲۲۲ ریال است. در خطوط اعتباری این هزینه برای پیام کوتاه فارسی ۱۰۶ ریال و برای پیام کوتاه انگلیسی  ۲۶۴ ریال است.

همچنین عدم نیاز به شارژ مکرر سیم کارت و تبدیل شدن به سیم کارت دائمی با امکان پرداخت قبضبه صورت ماهیانه از دیگر مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول است.
البته خطر سلب امتیاز سیم کارت دائمی به مراتب از سیم کارت اعتباری کمتر است.

آیا سیم کارت‌های دانشجویی را می‌توان به دائمی تبدیل کرد؟

بله، سیم کارت‌های دانشجویی امکان تبدیل به دائمی را خواهند داشت اما جمعه‌های رویایی، تخفیف مکالمه و بسته‌های خوش آمد غیرفعال خواهند شد. جهت تبدیل سیم کارت دانشجویی به دائمی، مالک به همراه کارت ملی و سیم کارت فعال به دفاتر امور مشترکین یا نمایندگی‌های همراه اول مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا