تکنولوژی

تاکسی‌های پرنده الکتریکی در شیکاگو به پرواز درمی‌آیند

پیشرفت‌ها در ساخت تاکسی‌های پرنده طی سال‌های اخیر، قابل توجه بوده و حالا قرار است این پرنده‌های آهنی در شیکاگو به پرواز در آیند.  

شرکت یونایتد ایرلاینز با همکاری آرکر ایویشن از تصمیم خود برای شروع سرویس‌دهی به مشتریان از طریق تاکسی‌های پرنده در سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند. این پرنده‌ها که با نام میدنایت (Midnight) شناخته می‌شوند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند تا حدود ۱۶۰ مایل را پرواز کنند اما به گفته آرکر، تاکسی‌های پرنده این شرکت در طرح مذکور، برای مسافت‌های کوتاه تقریبا ۳۲ کیلومتری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.  

میدنایت قادر است چهار مسافر و یک خلبان را در خود جای دهد و یک فضای اختصاصی برای قرار دادن بار مسافران در این تاکسی پرنده تعبیه شده است. مدت زمان انتظار برای پر شدن شارژ باتری این پرنده به منظور آغاز سفر بعدی حدود ۱۲ دقیقه عنوان شده است.  

قرار است نخستین مسیر پروازی این پرنده‌های آهنی، بین فرودگاه بین المللی O «Hare تا منطقه ورتیپورت شیکاگو باشد. سفری که تقریبا ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید؛ این در حالی است که طی کردن این مسافت با خودرو تقریبا ۴۵ دقیقه زمانبر خواهد بود.  

همچنین به گفته این شرکت، قیمت استفاده از این تاکسی‌ها نیز در مقایسه با هزینه استفاده از خودروها تفاوت چندانی نخواهد داشت و رقابتی خواهد بود.

مزیت استفاده از خودروهای الکتریکی، کم شدن انتشار آلاینده‌هاست و می‌تواند در کاهش سروصدا نیز نقش موثری ایفا کند. به گفته شرکت سازنده، سروصدای تاکسی پرنده میدنایت تقریبا ۱۰۰۰ برابر کمتر از صدای تولید شده از یک هلیکوپتر است.  

سرعت پرواز این تاکسی‌ها نیز حدود ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده که مزیت دیگر آن محسوب می‌شود. این محصول به ۶ باتری با معماری ۸۰۰ ولتی مجهز شده که هر کدام از این باتری، انرژی مورد نیاز برای دو موتور را تامین می‌کنند.  

با توجه به جمعیت ۲.۷ میلیون دلاری شیکاگو و خدمت‌رسانی به بیش از ۶۸ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۲ در فرودگاه بین المللی O» Hare، به نظر می‌رسد که راه‌اندازی این خط هوایی می‌تواند بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

اگرچه هنوز دو سالی تا آغاز این طرح باقی مانده اما محققان می‌گویند ورود تاکسی‌های پرنده الکتریکی به حوزه حمل و نقل، می‌تواند همانند خودروهای الکتریکی، نگاه‌ها و سرمایه‌گذاران را به این حوزه جذب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا