هوش مصنوعی

چت‌بات جدید ERNIE چین برای رقابت با ChatGPT معرفی شد

بایدو که از آن به عنوان غول موتور سرچ چینی یاد می‌شود، چت‌بات جدیدی به نام ERNIE را به منظور رقابت با ChatGPT شرکت Open AI معرفی کرد. 

این نسخه، جدیدترین نمونه از بات این شرکت چینی است که مهندسان آن، یک دهه در حال کار روی آن هستند و نمونه اولیه آن را در سال 2019 معرفی کردند. روبین لی، مدیرعامل بایدو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد نسخه جدید چت‌بات ERNIE این شرکت از لحاظ قابلیت‌ها، بسیار نزدیک به GPT-4 که آخرین نسخه شرکت Open AI محسوب می‌شود، عمل می‌کند. 

این چت ظاهرا 550 میلیارد فکت در مجموعه دانشی خود دارد اما به نظر می‌رسد که این اطلاعات بیشتر مربوط به کشور چین هستند. بنابراین، اگرچه این چت‌بات می‌تواند لیستی از ضرب‌المثل‌های چینی را ارائه دهد اما ممکن است نتواند به بسیاری از سوالات مرتبط با آنچه در سایر کشورهای جهان می‌گذرد، پاسخ دهد. 

همچنین مدیرعامل بایدو اعلام کرد این بات قادر است پاسخ‌ها را به گویش‌های محلی در چین نیز ارائه دهد و یا تصاویر و ویدیوها را از متون چینی ایجاد کند.  در جریان این کنفرانس که نمایشی کوتاه از عملکرد ERNIE ارائه شد، این بات توانست یک رمان علمی‌تخیلی چینی را خلاصه‌برداری کند و یا دستورالعمل‌هایی را برای ادامه نگارش کتاب در صورت تمایل به گسترش آن نشان دهد. 

از دیگر مواردی که این بات به آن پرداخت، می‌توان به نام بردن از فیلم اقتباسی خود و مقایسه قد بازیگران اشاره کرد. همچنین ERNIE توانست نام‌هایی را برای یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارائه دهد، برای آن شعار طراحی کند و یا یک خبرنامه با تعداد کلمات مشخص تهیه کند.

مدیرعامل بایدو گفت که تاکنون 650 شرکت برای استفاده از بات ERNIE درخواست داده‌اند که البته به گفته وی، این بات فعلا برای عرضه و استفاده عمومی‌آماده نیست. 

بایدو در حالی تصمیم به معرفی زودهنگام چت‌بات خود کرد که این روزها ChatGPT به یکی از پرسروصداترین موضوعات دنیای فناوری تبدیل شده و این شرکت چینی برای جا نماندن از رقابت، محصول خود را پیش از توسعه نهایی، معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا