ارز دیجیتال

گزارش سال ۲۰۲۲ نوبیتکس منتشر شد؛ آمارهایی از بازار ارزهای دیجیتال در ایران

گزارش سال ۲۰۲۲ پلتفرم تبادل رمزارز نوبیتکس منتشر شد. نوبیتکس در این گزارش آمارهایی از تعداد معاملات و مقایسه با آمار سال گذشته، سن کاربران، سهم هر استان از بازار، علاقه کاربران به انواع رمزارزها و… ارائه کرده است.  

نوبیتکس در گزارش خود با ارائه آماری دقیق تلاش کرده چشم‌انداز و دورنمایی از وضعیت بازار رمزارزها در ایران ارائه دهد. در بخشی از این گزارش با توجه به روند پرشتاب صنعت بلاکچین، به کاربردهای این فناوری در صنایع مختلف پرداخته شده است.  

این پلتفرم که بیش از چهار میلیون و سیصد هزار کاربر ایرانی بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده، سال گذشته نیز گزارش سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد.  

گزارش سال ۲۰۲۲ صرافی رمزارز نوبیتکس نشان می‌دهد که یک میلیون نفر در این سال، به تعداد کاربران این پلتفرم افزوده شده است.  

نوبیتکس پیش از این اعلام کرده بود که هدفش از انتشار گزارش سال، عمل به مسئولیت اجتماعی خود برای کمک به پژوهشگران، فعالان و تصمیم‌گیران حوزه رمزارز در ایران است.  

این گزارش حاکی از این است که علاقه کاربران نوبیتکس به سرمایه‌گذاری، به ترتیب روی دوج‌کوین، تتر، بیت‌کوین، اتریوم، شیبا و کاردانو، بیشتر از سایر رمزارزها بوده است.  

بخشی از موضوعاتی که در گزارش سال نوبیتکس به آنها پرداخته شده است:  

  • در سال 2022 ,  ۶۷ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۹۹۲ سفارش منجر به معامله در نوبیتکس ثبت شده است.
  • علاقه کاربران نوبیتکس به سرمایه‌گذاری روی دوج‌کوین، تتر، بیت‌کوین، اتریوم و شیبا بیشتر از سایر رمزارزهاست.
  • تعداد سفارشات ثبت شده در نوبیتکس در سال ۲۰۲۲، با کاهش ۵۶ درصدی روبه‌رو بوده است.
  • ۴۰.۵ درصد کسانی که وارد دنیای کریپتو در نوبیتکس شده‌اند، ۳۱ تا ۴۰ سال سن دارند.
  • 24 درصد فعالان نوبیتکسی ارزهای دیجیتال در استان تهران هستند و استان خراسان رضوی با ۹ درصد در رتبه دوم قرار دارد؛ آذربایجان شرقی و اصفهان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین تعداد کاربر در بین استان‌ها قرار دارند.

متن کامل گزارش سال نوبیتکس را در لینک زیر مطالعه کنید:  

https://nobitex.ir/annual-report/2022/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا