هوش مصنوعی

کاربران فعال روزانه مرورگر بینگ از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد

پس از گذشت تقریبا یک ماه از اضافه شدن چت‌بات هوش مصنوعی، تعداد کاربران فعال ماهانه مرورگر بینگ از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرد.  

این خبر را یوسف مهدی، مدیر بخش سرچ و دستگاه‌های مایکروسافت اعلام و عنوان کرد اگرچه این تعداد کاربر، کوچک و رقمی‌ناچیز به حساب می‌آید اما این موفقیت در حالی به دست آمده که بینگ تا پیش از این، در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن نداشت و چنین حجمی‌از کاربر را به خود ندیده بود.  

حالا که مایکروسافت نسل جدید این مرورگر را مجهز به چت‌بات هوش مصنوعی معرفی کرده، حتی آنهایی که پیشتر هرگز به بینگ مراجعه نمی‌کردند اکنون از آن برای سرچ‌های خود استفاده می‌کنند.  

به گفته این مدیر مایکروسافت، یک سوم از کاربران فعال روزانه بینگ برای جزو افرادی هستند که برای اولین بار کار با این مرورگر را تجربه می‌کنند.

یوسف مهدی در ادامه گفت: ما این جذابیت بینگ برای کاربران را مهر تاییدی بر دیدگاهمان می‌دانیم که نحوه سرچ کاربران درحال تغییر است و اکنون می‌توان سرچ، پاسخ، چت و خلق چیزهای جدید را ترکیب و در یک قالب تجربه کرد.  

علاوه بر افزایش تعداد کاربران، به نظر می‌رسد که میزان تعامل کاربران با این مرورگر نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته و افراد زمان بیشتری را به جست‌وجوهای خود اختصاص می‌دهند.  

به گفته مایکروسافت، اضافه شدن هوش مصنوعی چت بینگ به عنوان یک قابلیت جدید و همچنین مدل هوش مصنوعی Prometheus که منجر به ارائه نتایج بهتری برای سرچ‌ها می‌شود، از جمله دلایل این موفقیت عنوان کرده است.  

بر اساس این گزارش، حدود یک سوم از کاربران پیش‌نمایش روزانه مرورگر بینگ از هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایج بهتر در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند. به طور میانگین، سه چت در هر بار استفاده ثبت می‌شود و ۴۵ میلیون چت پس از اضافه شدن این قابلیت گزارش شده است.  

افزون بر این، در ۱۵ درصد از این چت‌ها، افراد از بینگ برای تولید محتوای جدید استفاده کرده‌اند. عرضه چت‌بات هوش مصنوعی بینگ در موبایل، موجب شده تا این موتور جست‌وجو به سطح جدیدی از محبوبیت دست یابد که این امر، افزایش شش برابری کاربران فعال روزانه را به دنبال داشته است.

مایکروسافت با ادغام چت‌بات هوش مصنوعی در بینگ در اوایل سال جاری میلادی، شرایط را برای رقابت این موتور جست‌وجو با گوگل مهیا کرد. در خبرها آمده که گوگل نیز در حال تلاش برای راه‌اندازی یک چت‌بات هوش مصنوعی ویژه خود است و در ماه گذشته نیز ربات چت هوش مصنوعی خود به نام بارد رونمایی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا