شبکه‌های اجتماعی

استفاده از ‌‌تیک‌تاک برای کارمندان کمیسیون اروپا ممنوع شد

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، استفاده از اپلیکیشن ‌‌تیک‌تاک را برای کارکنان خود ممنوع کرد. 

در بیانیه این کمیسیون، از کارکنان خواسته شده تا این اپلیکیشن را از گوشی‌‌ها و تبلت‌‌های و یا هر دستگاهی که با آن کار می‌کنند، حذف کنند. 

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: این اقدام به منظور محافظت از کمیسیون در برابر تهدیدات و اقدامات سایبری است که ممکن است برای حملات سایبری علیه فضای سازمانی کمیسیون مورد سوءاستفاده قرار گیرد. 

کمیسیون اروپا در ادامه عنوان کرد که فعالیت سایر پلتفرم‌‌های شبکه‌‌های اجتماعی نیز به طور مداوم تحت بررسی و رصد قرار خواهد گرفت. تقریبا 32 هزار کارمند به صورت دائم و قراردادی با این نهاد همکاری دارند. 

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، کمیسیون اروپا از کارمندان خواسته در اسرع وقت و تا 15 مارس، ‌‌تیک‌تاک را از دستگاه‌‌های خود حذف کنند. گفته می‌شود اگر فردی این دستور را اجرا نکند، دسترسی وب به برنامه‌‌های شرکتی همچون سرویس ایمیل و اسکایپ برای کسب‌وکارها قطع خواهد شد. 

سخنگوی تیک‌تاک اما در واکنش به این اقدام کمیسیون اروپا به وب‌سایت «انگجت» گفت: ما معتقدیم که این تعلیق، مبتنی بر اطلاعات غلط و سوءتفاهم‌‌ها شکل گرفته است. اینکه کمیسیون اروپا مستقیما با ما تماس نگرفته و یا هیچ توضیحی را ارائه نداده، جای تعجب دارد. 

در ادامه آمده است: ما درخواست تشکیل جلسه با مقامات این سازمان را داده‌ایم تا توضیحات خود را پیرامون چگونگی حفاظت از اطلاعات 125 میلیون کاربر کشورهای اتحادیه اروپا که هر ماه در ‌‌تیک‌تاک حضور دارند، ارائه دهیم. ما به تلاش‌‌های خود برای امنیت اطلاعات کاربران از قبیل ایجاد سه دیتاسنتر در اروپا برای ذخیره اطلاعات کاربران و همچنین کاهش دسترسی کارمندان به اطلاعات و به حداقل رساندن خروج اطلاعات این کاربران از اروپا ادامه خواهیم داد. 

بایت‌دنس، شرکت مادر ‌‌تیک‌تاک در چین مستقر است و مقامات برخی کشورها نگرانی‌‌هایی را در خصوص استفاده احتمالی دولت چین از این اپلیکیشن برای گردآوری اطلاعات کاربران و سایر مسائل امنیتی مطرح کرده‌اند. 

دولت آمریکا پیشتر ‌‌تیک‌تاک را از بسیاری از دستگاه‌‌ها حذف کرده است. مقامات تعدادی از ایالت‌‌های آمریکا نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته و استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا