ارز دیجیتال

استلار چه ویژگی‌هایی دارد؟

با تعداد فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال، تنظیم یک بستر معاملاتی که به ارزهای دیجیتال و فیات می‌پردازد ضروری است. ارز استلار یک بستر واسطه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تقریباً همه ارزها، کریپتوکارنسی یا تتر را معامله کنید و انتقال پول را ساده و ایمن می‌کند. استلار دارای توکن اختصاصی خود است که قابل معامله هستند. در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های مهم ارز استلار بپردازیم. پیش از تصمیم به خرید استلار تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ماموریت استلار چیست؟

معماری استلار به عنوان یک شبکه لجر توزیع شده است که بانک‌ها، سیستم‌های پرداخت، افراد و سایر موسسات را به هم متصل می‌کند. این معماری با هدف تسهیل نقل و انتقالات با ارزش متقابل و کم هزینه انجام شده است.

بلاک چین استلار چیست؟

استلار یک شبکه تبادل جهانی منبع باز و غیرمتمرکز است که به ارز دیجیتال اجازه می‌دهد تا انتقال کم‌هزینه فیات را به کریپتو بدهد. همچنین معاملات مالی برون مرزی بین هر جفت ارز را ممکن می‌کند. استلار سریعتر، ارزان‌تر و کارآمدتر از سایر سیستم‌های دسترسی و ورود مالی مبتنی بر بلاک چین است.

استلار به کاربران اجازه می‌دهد تا با کمک پروتکل اجماع استلار، پول یا توکن‌ها را معامله کنند. این شبکه غیرمتمرکز و توزیع شده سرورهای به هم پیوسته (گره‌ها) را در شبکه ستاره‌ای متصل می‌کند. هر کسی می‌تواند با استفاده از هسته استلار، که ستون فقرات شبکه ستاره‌ای است، یک گره تأیید هسته ستاره ایجاد کند. این مسئولیت تأیید معاملات با استفاده از پروتکل اجماع استلار، الگوریتمی است که معاملات را در شبکه استلار تأیید می‌کند. هسته ستاره‌ای توسط گره‌های قابل اعتماد، معروف به گره‌های تأیید، که معاملات را تأیید می‌کند، اداره می‌شود.

بلاک چین استلار
بلاک چین استلار

ویژگی‌های بلاک چین استلار چیست؟

ویژگی‌های ستاره‌ای

اکنون که به طور خلاصه می‌دانیم بلاکچین استلار چیست، اجازه دهید به برخی از ویژگی‌های مهم آن نیز بپردازیم:

  • پایگاه داده ستاره‌ای غیرمتمرکز و منبع باز است، ویژگی‌های پیشرو یک بستر واقعی بلاکچین.
  • زمان تأیید معامله ۳ تا ۵ ثانیه است که با مکانیسم اجماع آن امکان‌پذیر است.
  • می‌تواند از هزاران معاملات در هر ثانیه پشتیبانی کند.
  • این امکان را می‌دهد تا چند علامت و قراردادهای هوشمند وجود داشته باشند.
  • تورم سالانه ۱٪ ثابت دارد.

بلاک چین استلار چگونه کار می‌کند؟

مانند هر پلتفرم بلاک چین دیگر، معاملات در شبکه استلار به یک دفترچه عمومی مشترک و توزیع شده اضافه می‌شود. استلار از الگوریتم اجماع مبتنی بر توافق نامه بیزانس فدرال (FBA) به نام «پروتکل اجماع استلار» (SCP) استفاده می‌کند.

SCP معاملات سریع را با هزینه‌های پایین‌تر تسهیل می‌کند، در حالی که همه افراد در شبکه در طی چند ثانیه توافق نامه‌ای راجع به اعتبار معامله می‌گیرند. هر شرکت‌کننده (به نام یک گره) که به اضافه کردن معاملات به دفتر جهانی کمک می‌کند، مینی شبکه خود را از سایر شرکت‌کنندگان قابل اعتماد انتخاب می‌کند. این مینی شبکه‌ها برش‌های Quorum نامیده می‌شوند. شبکه استلار به طور گسترده می‌تواند در معاملات معتبر به اجماع برسد و تا زمانی که برش‌های Quorum با هم همپوشانی داشته باشند، سریعاً تراکنش را به دفترچه اضافه می‌کنند.

سیستم پرداخت استلار چگونه کار می‌کند؟

بگذارید مثالی برای درک چگونگی عملکرد سیستم پرداخت استلار داشته باشیم:

جنت در ایالات متحده سکونت دارد و کیت در انگلستان زندگی می‌کند. جنت می‌خواهد ۵۰۰۰ دلار برای یک معامله تجاری متقابل جغرافیایی، به پوند (GBP) تبدیل کند و به کیت ارسال کند. این انتقال چگونه انجام خواهد شد؟

  • بگذارید فرض کنیم جنت در بانک A مستقر در ایالات متحده و کیت در بانک B مستقر در انگلستان حساب دارد. هر دو این بانک‌ها به شبکه استلار متصل می‌شوند و «انکر» نام دارند.
  • جنت کیت ۵۰۰۰ دلار را می‌فرستد. معامله در عرض چند ثانیه به بانک B ارسال می‌شود تا ببیند آیا با کیت سازگار است یا خیر.
  • لحظه‌ای که بانک A بانک B را تأیید می‌کند، آنها وجوه را از حساب جنت کسر می‌کنند. سپس USD به حساب استخر بانک A منتقل می‌شود و به عنوان XLM به شبکه استلار، منتقل می‌شود.
  • درون شبکه، استلار به دنبال بهترین نرخ ارز برای تبدیل XLM به GBP است. پس از آن پول به حساب پایه بانک B منتقل می‌شود، که به حساب کیت اعتبار می‌یابد.

جمع‌بندی

معماری استلار آن را به یک شبکه تبادل جهانی ارزشمند تبدیل می‌کند. استلار می‌تواند میزبان هزاران صرافی ارز و توکن باشد و به شما امکان می‌دهد ارز دیجیتال را با فیات یا برعکس مبادله کنید. تبادل در استلار سریع و آسان است. Stellar قصد دارد به کاربران اجازه دهد تا از اقتصاد محلی خود فراتر رفته و بتوانند با بازار جهانی تعامل داشته باشند. می‌تواند هر دارایی را مدیریت کند و تراکنش‌های آن تقریباً به طور کامل رایگان هستند؛ بنابراین می‌توان از آنها برای پرداخت‌های خرد استفاده کرد. قیمت استلار در زمان نگارش این مقاله حدود ۰.۰۹ دلار است. در حالی که کارمزد در این شبکه حدود ۰.۰۰۰۰۱ ارز استلار است؛ به نظر می‌رسد خرید استلار تصمیمی بسیار به‌صرفه باشد! که می‌توانید خرید استلار را از صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس یا صرافی‌های داخلی مانند والکس انجام دهید و قیمت استلار را به صورت روزانه بررسی کنید.

فناوری بلاک چین استلار، زیرساخت‌های مالی را بدون توجه به جایی که در آن قرار دارد به هم متصل می‌کند تا همه اشکال و انواع ارزش‌ها بتوانند قابل تعامل باشند. این فناوری امکان دسترسی و گنجاندن بیشتر را فراهم می‌کند. این به ما کمک می‌کند جهانی بسازیم که در آن دسترسی عادلانه یک امتیاز نیست، بلکه یک حق است و این قدرت ارز استلار است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا