بازی

بررسی قیمت کنسول‌های بازی در ایران

قیمت کنسول‌های بازی در مقایسه با پی سی، کمتر است. رایانه‌هایی که قدرتی برابر با کنسول‌ها داشته باشند، بسیار گران هستند. برای کاربرانی که قصد خرید یک پلتفرم بازی را دارند، چندین مسئله مهم است که یکی از آنها قیمت است. به هر حال برخی از کاربران برای خرید پلتفرم‌های بازی با محدودیت مالی مواجه هستند و برایشان بسیار مهم است که دستگاهی را خریداری کنند که با بودجه آنها سازگاری داشته باشد. به همین علت لازم دانستیم که توضیحاتی راجع به قیمت پلتفرم‌های بازی ارائه دهیم تا کاربران بدانند که توان خرید کدامیک از پلتفرم‌ها را دارند. قیمت کنسول‌های بازی و پی سی را بررسی می‌کنیم.

قیمت کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس چقدر است؟

ایکس باکس سری ایکس و سری اس، دو کنسول مایکروسافت هستند که سری ایکس، کنسول قدرتمندتر و سری اس، کنسول اقتصادی‌تر این کمپانی به شمار می‌آید. این کنسول‌ها، تفاوت زیادی با هم دارند. کنسول ایکس باکس سری ایکس در برابر ایکس باکس سری اس، بسیار بزرگتر است. سخت افزار ایکس باکس سری ایکس چندین برابر قدرتمندتر از سری اس است. حافظه داخلی ایکس باکس سری ایکس دو برابر حافظه سری اس، ظرفیت دارد. کنسول ایکس باکس سری ایکس، امکان اجرای بازی‌های دیسکی را فراهم نموده، در حالیکه ایکس باکس سری اس تنها قادر به اجرای بازی‌های دیجیتالی است.

در بررسی قیمت کنسول‌های بازی، به این نتیجه می‌رسیم که ایکس باکس سری اس ارزان‌ترین کنسول نسل جدید است. لذا خرید ایکس باکس سری اس، یک فرصت ایده آل برای گیمرهایی است که بودجه محدودی برای خرید کنسول بازی دارند. اما گمان نکنید که کنسول ایکس باکس سری اس، به طور کلی کنسول بسیار ضعیفی است. خیر، اینگونه نیست و این کنسول از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار بوده و نمی‌توان آن را یک کنسول بسیار ضعیف دانست. ایکس باکس سری اس، تنها در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس ضعیف‌تر است.

ایکس باکس سری اس با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی، وضوح ۱۴۴۰ پیکسلی، پردازنده Zen ۲ هشت هسته‌ای و فرکانس ۳.۸ گیگاهرتزی، توان ۴ ترافلاپسی و دیگر ویژگی‌ها مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته است. حال با توجه به بودجه خود می‌توانید درباره خرید ایکس باکس سری ایکس و یا سری اس تصمیم درست را اتخاذ کنید.

قیمت کنسول‌های بازی پلی استیشن ۴ چقدر است؟

برای خرید PS4 باید یکی از مدل‌های آن شامل مدل اصلی، اسلیم و پرو را انتخاب کنید. مدل پیشرفته پلی استیشن ۴، کنسول PS4 PRO است که قیمت آن از دو مدل دیگر بیشتر است. اغلب گیمرها برای انتخاب میان کنسول‌های نسل هشتمی، کنسول پلی استیشن ۴ را انتخاب می‌کنند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که این انتخاب به دلیل محبوب بودن کنسول‌های پلی استیشن است. کنسول‌های پلی استیشن همواره میان کاربران به ویژه کاربران ایرانی، محبوب بوده اند. اما برخی از کاربران علت استقبال بالا از خرید PS4 را، برتری سخت افزار آن نسبت به کنسول‌های رقیب خود می‌دانند. قیمت کنسول‌های بازی پلی استیشن ۴ با توجه به مدل‌های آن، متفاوت است.

رقیب کنسول پلی استیشن ۴ در نسل هشتم، ایکس باکس وان است. البته اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم باید بیان کنیم که برخی از بازی‌ها در ایکس باکس وان بهتر اجرا شده و برخی دیگر در PS4 بهتر اجرا می‌شوند. یکی از مسائل مهمی که کاربران به آن توجه دارند، بازی‌های انحصاری است. کنسول پلی استیشن ۴ دارای بازی‌های انحصاری بیشتر و جذاب‌تر از کنسول بازی ایکس باکس وان است.

قیمت کنسول های بازی PS5 چقدر است ؟

یکی از کنسول‌های بازی پرطرفدار در ایران، پلی استیشن ۵است. این کنسول در حال حاضر، گران‌ترین کنسول بازی است. البته پلی استیشن ۵ در دو مدل دیجیتال و استاندارد وجود داشته که قیمت مدل دیجیتال از مدل استاندارد کمتر است. زیرا PS5 مدل دیجیتال، فاقد درایو نوری است. بنابراین اگر اجرای بازی‌های دیجیتالی مدنظر شما است، بهتر است کنسول پلی استیشن ۵ مدل دیجیتال را خریداری کنید که هزینه کمتری برای خرید کنسول پرداخت کنید.

درست است که قیمت پلتفرم‌ها برای کاربران مهم است، اما خرید PS5 به اندازه‌ای ارزشمند است که بهتر است بدون توجه به گران‌تر بودن آن نسبت به سایر کنسول‌ها، به خرید آن اقدام کنید.

پی سی گیمینگ ارزان تر است یا کنسول بازی ؟

افزایش قیمت دلار در سال‌های اخیر موجب افزایش شدید قیمت کنسول‌های بازی، کامپیوتر، گوشی، تبلت و… شده است. این مسئله، شرایط را برای خرید پلتفرم‌های بازی برای برخی از کاربران دشوار کرده است. لذا کاربران می‌خواهند بدانند که کدام پلتفرم برای آنها مقرون به صرفه‌تر است.

به لحاظ اقتصادی، خرید کنسول بازی مقرون به صرفه‌تر است. زیرا کنسول‌ها منحصراً برای اجرای بازی‌ها ساخته شده‌اند و از برترین قطعات برای آنها استفاده شده است. اما کامپیوترها چندین منظوره هستند و کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. کامپیوترهایی که در اجرای بازی‌ها همانند کنسول‌ها عمل کنند، گران‌تر از کنسول‌ها هستند. حال اینکه کنسول‌ها برای اجرای بازی‌ها بهتر هستند یا پی سی‌ها، مسئله‌ای است که کارشناسان نظرات متفاوتی درباره آن دارند. قیمت کنسول‌های بازی و پی سی، به احتمال زیاد در آینده افزایش خواهد یافت.

ستاره بازی ایران

فروشگاه ستاره بازی ایران راهی برای خرید کنسول‌های بازی، بدون واسطه و با قیمت مناسب است. شما برای خرید انواع محصولات بازی با تخفیف‌های مناسب می‌توانید از این فروشگاه اقدام نمایید تا ضمن خرید به صرفه، از خرید محصولات اورجینال و اصل اطمینان خاطر داشته باشید. با توجه به وجود تعداد بالایی از محصولات فیک در بازار، انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید کنسول‌ها، از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا به این مسئله مهم، توجه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا