بازی

خرید قدرتمندترین کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

قدرتمندترین کنسول بازی، ایکس باکس سری ایکس است که عملکرد بسیار خوبی در زمینه اجرای بازی‌های ویدئویی دارد.

مشخصات کنسول Xbox Series X چیست؟

قدرت کنسول ایکس باکس سری ایکس بر همگان اثبات شده است. به هر یک از خصوصیات این کنسول می‌توان نمره ۲۰ را اعطا نمود. پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای ۳.۸ گیگابایتی، پردازنده گرافیکی AMD هفت نانومتری با قدرت ۱۲ ترافلاپس، رم ۱۶ گیگابایتی از نوع GDDR6، نرخ فریم یا FPS ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای، وضوح ۴K الی ۸K، حافظه داخلی یک ترابایتی NVME SSD و… از اصلی‌ترین مشخصات فنی و کیفی کنسول ایکس باکس سری ایکس می‌باشند. بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به خرید ایکس باکس سری ایکس اقدام می‌کنند.

چرا ایکس باکس سری ایکس قدرتمندترین کنسول بازی است؟

پردازنده ۷ نانومتری TSMC از بهبودهای شگرفی برخوردار است. البته با لیتوگرافی ماوراء بنفش و ساختار +۷ nm دارای اختلافاتی است. این کنسول دارای یک چیپست خاص است که برقراری ارتباط میان پردازنده اختصاصی و پردازنده گرافیکی با توان ۱۲ ترافلاپسی را ممکن کرده است. عملکرد ایکس باکس سری ایکس به سبب وجود این پردازنده‌ها در مقایسه با ایکس باکس وان ایکس، چهار برابر بهتر می‌باشد.

سری ایکس در زمان خاموشی Hyper- Threading با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتزی کار می‌کند. حال اگر قابلیت Hyper – Threading روشن باشد، کنسول با فرکانس ۳.۶ گیگاهرتزی کار می‌کند. جالب اینجاست که ایکس باکس سری ایکس همواره یا یکی از این دو فرکانس کار کرده و عواملی همانند حجم پردازش داده‌ها و شرایط دمایی دستگاه سبب ایجاد تغییراتی در سرعت نخواهد شد.

بی شک، ایکس باکس سری ایکس قدرتمندترین کنسول بازی تا به امروز است که شخصی سازی‌ها و تغییرات عدیده در هسته‌های پردازنده آن سبب افزایش قدرت و بهبود عملکرد آن شده است.

طراحی و درگاه‌های کنسول Xbox Series X چگونه است؟

ایکس باکس سری ایکس به شکل یک مکعب مستطیل مشکی رنگ است که ظاهراً شیک و ساده به نظر می‌آید. ظاهر ایکس باکس سری ایکس با اغلب سیستم‌های صوتی و تصویری تناسب دارد. برای این کنسول ۴.۴ کیلوگرمی باید فضای مناسبی را درنظر بگیرید. زیرا با یک کنسول ۱۵۱ * ۱۵۱ * ۳۰۱ میلی متری سر و کار دارید که ابعاد نسبتاً بزرگی دارد.

کنسول ایکس باکس سری ایس فاقد درگاه یو اس بی‌نوع C می‌باشد. اما در عوض دارای چندین پورت یو اس بی‌نوع A، پورت HDMI ۲.۱، پورت اترنت، پورت ویژه کارت حافظه و… است. نکته مهم درباره ارتباطات سری ایکس (قدرتمندترین کنسول بازی)، عدم پشتیبانی از اتصال Wi-Fi ۶ می‌باشد. اما از اتصال Wi-Fi ۵ پشتیبانی می‌کند. خرید PS5، تنها گزینه مناسب برای جایگزینی خرید کنسول ایکس باکس سری ایکس است. یعنی چنانچه به هر علتی تمایلی به خرید ایکس باکس سری ایکس ندارید، بهتر است پلی استیشن ۵ را خریداری کنید.

ویژگی‌های کنترلر ایکس باکس سری ایکس چیست؟

مایکروسافتی‌ها تمایل زیادی به ایجاد تغییراتی در کنترلر ایکس باکس نداشتند و کنترلر قبلی خود را با ایجاد چندین تغییر کوچک برای کنسول ایکس باکس سری ایکس عرضه نموده اند. از جمله این تغییرات می‌توان به افزوده شده بافت کوچکی بر روی تریگرها و قسمت‌های پایینی کنترلر، دکمه ویژه share کردن بازی‌ها و تصاویر، D-pad چند جهته، پورت یو اس بی‌نوع C و… اشاره نمود.

قدرتمندترین کنسول بازی دارای یک کنسول خوش دست و سبک است که به خوبی در دست قرار می‌گیرد. بافت موجود بر روی تریگرها از سر خوردن انگشت‌ها در زمان عرق کردن دست ممانعت به عمل می‌آورد.

برای حرکت به جهات مختلف در این کنترلر، کار راحتی دارید. زیرا D-pad‌ها به شکل دایره‌ای و مقعر شده‌اند که به عکس العمل نشان دادن سریعتر و بهتر گیمر در بازی کمک می‌کنند. با استفاده از دکمه اشتراک گذاری می‌توان اسکرین شات‌ها را در سریعترین زمان با سایر کاربران به نمایش گذاشت. کنترلر ایکس باکس سری ایکس تا ۴۰ ساعت با مشکل تمام شدن باتری مواجه نمی‌شود.

PS5 قدرتمندتر است یا ایکس باکس سری ایکس؟

اغلب کاربران ایرانی به خرید PS4، ایکس باکس سری ایکس و PS5 اقدام نموده و این سه کنسول بازی را بیش از سایرین قبول دارند. PS4 کنسول نسل هشتمی است و کمتر با ایکس باکس سری ایکس مقایسه می‌شود. مقایسه اصلی میان ایکس باکس سری ایکس و PS5 است. قدرتمندترین کنسول بازی کدامیک از این دو است؟

بنابر بررسی‌هایی که به عمل آمده پلی استیشن ۵ از نظر بازی‌های انحصاری، طراحی، کنترلر از ایکس باکس سری ایکس حرفه‌ای‌تر و بهتر است. اما قدرت سخت افزاری ایکس باکس سری ایکس از پلی استیشن ۵ بیشتر است و این مسئله را نمی‌توان انکار کرد. پلی استیشن ۵ از حافظه سریعتری در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس برخوردار است، اما این مسئله در واقعیت موجب ایجا اختلاف فاحشی نمی‌شود.

قیمت Xbox Series X چقدر است؟

ایکس باکس سری ایکس، گران‌ترین کنسول مایکروسافت است که قیمت آن از اغلب کنسول‌ها بیشتر است، اما با پلی استیشن ۵ تقریباً در یک رنج قیمتی قرار دارد. به هر حال اگر تمایل دارید بازی‌های ویدئویی را با قدرتمندترین کنسول بازی اجرا کنید، باید کمی دست و دلبازانه هزینه کنید و زیاد در قید و بند هزینه‌ها نباشید.

ستاره بازی ایران

فروشگاه ستاره بازی ایران، عرضه کننده انواع کنسول‌های بازی جدید و نوستالژیک است. علاوه بر کنسول‌های بازی، برترین بازی‌های ویدئویی و لوازم جانبی‌های پلتفرم‌های بازی در این فروشگاه همواره تخفیف، به فروش می‌رسند.

تمامی لوازم جانبی عرضه شده در فروشگاه ستاره بازی ایران از برندهای مطرح و خوشنام هستند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تجربه یک گیمر حرفه‌ای شدن را با استفاده از محصولات بازی فروشگاه ما بدست بیاورید. ستاره بازی ایران (PSSTAR. IR)، قدرتمندترین کنسول بازی را با تخفیف بسیار مناسبی ارائه می‌نماید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا