ارز دیجیتال

روش اتصال ربات معامله‌گر به صرافی‌های ارز دیجیتال

این روزها بازار مالی سنتی جای خود را به بازارهای نوین داده و ارزهای دیجیتال رفته رفته جایگزین ارزهای فیات می‌شوند. با توجه به این پیشرفت روز افزون، امکانات جدیدی نیز برای سهولت کار در دنیای کریپتوکارنسی طراحی می‌شوند. برای مثال یکی از مواردی که این روزها توانسته به تریدرها کمک شایانی بکند، ربات ارز دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم با بررسی بات معامله‌گر و نحوه عملکرد آن آشنا شده و بهترین ربات ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ربات معامله‌گر چیست و انواع آن کدام‌اند؟

همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های بازار ارزهای دیجیتال که آن را از بازار مالی سنتی متمایز می‌کند، شبانه روزی بودن آن است. در حالی که در بازارهای سنتی می‌توان در مدت زمان محدود فعالیت آن و نوسانات موجود را مدیریت کرده و سود و زیان را به تعادل رساند، بازار ارزهای دیجیتال به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند؛ در نتیجه امکان مشاهده و کنترل لحظه‌ای از سرمایه‌گذاران سلب می‌شود. چراکه طبیعتاً یک معامله گر نمی‌تواند به صورت ۲۴ ساعته از طریق سیستم این بازار را پیگیری کند.

ربات معامله‌گر چیست و انواع آن کدام‌اند؟
ربات معامله‌گر چیست و انواع آن کدام‌اند؟

برای آن که بتوان در هر ساعت از شبانه روز دارایی و معاملات خود را کنترل کرد، نرم‌افزارهایی برای کمک به انسان طراحی شده‌اند که آن‌ها را بات معامله گر می‌نامیم. این ربات‌ها می‌توانند در زمان‌هایی که معامله‌گران امکان رصد کردن بازار را ندارند، به عنوان جانشین آن‌ها این کار را انجام داده و فرصت‌های معاملاتی را از دست ندهند. آن‌ها می توانند تاثیر زیادی افزایش سود و کم کردن ضررها داشته باشند. جالب است بدانید این ربات‌ها پیش‌تر به بازار فارکس و سهام وارد شده بودند و پس از آن پا به دنیای کریپتوکارنسی‌ها گذاشتند و امروزه نزدیک به ۸۰ درصد تریدینگ توسط بات معامله‌گر انجام می شود. بدیهی است که هر ربات ارز دیجیتال وظیفه اختصاصی داشته و برای عملکردی مشخص طراحی شده است. حال بیایید به بررسی انواع ربات ارز دیجیتال بپردازیم:

  • ربات آربیتاژ: یکی از محبوب‌ترین ربات‌های موجود، ربات آربیتاژ است که با بررسی قیمت در صرافی های مختلف معاملات را انجام می‌دهد. این ربات از آن جهت به محبوبیت زیادی دست یافت که نوسانات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال می تواند بسیار زیاد باشد؛ در نتیجه، کنترل این نوسانات می‌تواند تا حد زیادی از ضرر و زیان جلوگیری کند و باعث سودآوری نیز شود.
  • ربات ترند: ربات ترند می‌تواند رشد محسوس یک ارز دیجیتال را تشخیص داده و اقدام به خرید آن کند. هر زمان نوع خاصی از ارز دیجیتال با رشد خوبی همراه باشد، ربات ارز دیجیتال ترند یک سفارش برای خرید آن ارز باز خواهد کرد.
  • ربات وام‌دهی ارز دیجیتال: ربات وام دهی از سرمایه تریدر ها به سایر معامله‌گران وام می‌دهد و در زمان مشخص آن را با سود معین باز پس خواهد گرفت. این روش می‌تواند یکی دیگر از راه های کسب درآمد در بازار تریدینگ باشد.

نحوه عملکرد ربات تردیر و تفاوت آن با انسان

ربات ارز دیجیتال با وجود آن که نوعی فعالیت انسانی را تقلید می‌کند، اما می‌تواند در برخی موارد تفاوت‌هایی داشته باشد. برای مثال ممکن است در مواردی ضعیف‌تر و در برخی موارد دیگر قوی‌تر عمل کند. در ادامه می‌خواهیم عملکرد ربات ارز دیجیتال و تفاوت آن با انسان را بررسی کنیم.

همانطور که گفته شد بات معامله گر نوعی نرم‌افزار است؛ بنابراین به واسطه الگوریتم‌هایی که سازنده آن طراحی می‌کند عمل خواهد کرد. همه چیز به درک و دیدگاه سازنده ربات ارز دیجیتال از دنیای کریپتوکارنسی بستگی دارد. به هر میزان که درک درست و حرفه‌ای‌تری داشته باشد، ربات ارز دیجیتال نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. تعیین شاخص‌ها در عملکرد درست این ربات‌ها بسیار حائز اهمیت است. اگر شاخص‌ها درست تعیین نشوند، معاملات سیر غلط خود را ادامه خواهند داد. حال این ربات‌ها تفاوت‌هایی نیز با انسان دارند که به آن‌ها خواهیم پرداخت. نخستین چیزی که نظر ما را جلب می‌کند این است که ربات‌ها از عواطف و احساسات انسانی به دورند و به همین دلیل تصمیم‌های احساسی در انجام معاملات نخواهند گرفت و معاملات آن‌ها بر اساس تحلیل و بررسی‌ها خواهد بود.

از طرف دیگر ظرفیت پردازش معامله گر بسیار بالاست؛ به طوری که می‌تواند چند گیگ اطلاعات را در یک لحظه پردازش کرده و خروجی را تحویل دهد در حالی که انسان توان انجام چنین کاری را ندارد و بنابراین استفاده از ربات‌ها می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را در زمانی کوتاه پردازش کند. نکته دیگری که درباره ربات ارز دیجیتال وجود دارد، در ابتدای مطلب به آن اشاره شد. شبانه‌روزی بودن این ربات ها باعث می‌شود تا فرصت‌های مناسب برای خرید و فروش و معامله از دست نروند.

اتصال ربات تریدر به صرافی‌ها

اتصال ربات ارز دیجیتال به صرافی به یک رابط برنامه ریزی اپلیکیشن یا API برای ارسال و دریافت اطلاعات نیاز دارد. از این طریق می‌توانید بدون نیاز به اطلاعات خود مثل نام کاربری و رمز عبور، ربات را به صرافی مورد نظر متصل کرده و خرید و فروش را آغاز کنید. توجه داشته باشید که اگر رباتی اطلاعات شخصی مانند نام کاربری را از شما درخواست کرد، سریعاً از ادامه کار دست بکشید.

اتصال ربات تریدر به صرافی‌ها
اتصال ربات تریدر به صرافی‌ها

چگونه به ربات‌های تریدر دسترسی داشته باشیم؟

برای آن که بهترین ربات ارز دیجیتال را انتخاب کنید، باید به برخی نکات توجه داشته باشید. برای مثال امنیت ربات، پیشینه سازنده ربات، نوع برنامه نویسی آن، میزان سودآوری ربات و مواردی از این دست باید مورد توجه قرار گیرند. حال اگر به دنبال بهترین ربات ارز دیجیتال هستید، ما «وبلاگ والکس» را به شما معرفی می‌کنیم. والکس از نخستین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که با در دست داشتن بهترین ربات ارز دیجیتال، می‌تواند به شما در داشتن معاملات سودآور با حداقل زیان کمک کند. برای آشنایی بیشتر با صرافی ارز دیجیتال والکس و انواع بات معامله‌گر میتوانید به وبلاگ والکس مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله ضمن آشنا کردن شما با انواع بات معامله‌گر و بهترین ربات ارز دیجیتال، با صرافی والکس نیز آشنا شدید. با مراجعه به وبلاگ والکس می‌توانید اطلاعات بیشتری در حوزه کریپتوکارنسی و هر آنچه باید بدانید، پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا