تکنولوژیخودرو الکتریکی

با T4 Electric Power اولین تراکتور الکتریکی خودران آشنا شوید

شرکت CNH Industrial از اولین تراکتور الکتریکی سبک مجهز به قابلیت خودران رونمایی کرد. محصولی که New Holland T4 Electric Power نام دارد و میزان آلایندگی آن صفر است.  

بنابر اعلام شرکت سازنده، این تراکتور الکتریکی در حین حرکت، برخلاف مدل‌های دیزلی، سروصدای بسیار کمی‌تولید می‌کند و علاوه بر هزینه‌های پایین‌تر نگهداری و استفاده، می‌تواند مدت زمانی را که کشاورزان پشت فرمان می‌نشینند، کاهش دهد.  

روی بدنه و سقف این محصول، چندین سنسور و دوربین طراحی و نصب شده تا تراکتور بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد، با موانع برخورد نکند و هماهنگ با سایر تجهیزات کار کند. حتی امکان روشن کردن تراکتور از طریق گوشی موبایل نیز برای دارندگان این وسیله الکتریکی خودران فراهم شده است.

به گفته شکرت سازنده، T4 Electric Power از توان ۱۲۰ اسب بخار بهره می‌برد و قادر است با حداکثر سرعت ۲۵ مایل بر ساعت (۴۰ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. باتری این تراکتور به اندازه‌ای بزرگ است که بتواند انرژی مورد نیاز برای یک روز فعالیت دستگاه را تامین کند.  

همچنین مدت زمان انتظار برای پر شدن شارژ باتری نیز برابر با یک ساعت عنوان شده است. همانند خودروی الکتریکی فورد F-150 لایتنینگ، این تراکتور نیز از قابلیت شارژ سایر دستگاه‌ها و لوازم الکتریکی خانگی نیز برخوردار است.  

به گفته CNH، روی بدنه این تراکتور خروجی‌هایی برای اتصال ابزارهایی همانند مته و… تعبیه شده که به عنوان منبع تغذیه برای استفاده در مواقع ضروری به کار آید. همچنین امکان اتصال ابزارهای هیدرولیک، مکانیکی و پاور تیک‌آف نیز به این تراکتور فراهم شده است.

طبق اعلام این شرکت، تولید تراکتور الکتریکی خودران نهایی شده و احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۳ وارد بازارخواهد شد. همچنین CNH اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال ساخت مدل‌های بیشتری از این تراکتور الکتریکی هستند.  

این محصول همچنین برای گشاورزانی که نسبت به آلایندگی تراکتورهای دیزلی گله‌مندند، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول اعلام نشده است.

با این حال، طبق برآوردهای T4 Electric به لطف بهره‌مندی از نیروی الکتریکی برای روشن شدن و کار کردن و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایین می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا