شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک: اپل تبلیغات خود در توییتر را از سر گرفت

ایلان ماسک، مدیرعامل کنونی و مالک توییتر اخیرا اعلام کرد که شرکت اپل، تبلیغات در این شبکه اجتماعی را به طور کامل از سر گرفته است.  

این خبر در حالی از سوی ایلان ماسک اعلام شد که وی در روز ۲۸ نوامبر یعنی حدود یک هفته پیش، مدعی شد که اپل بخش قابل توجهی از تبلیغات خود در توییتر را متوقف کرده است. وی همچنین مدعی شد اپل تهدید کرد که اپلیکیشن توییتر را از اپ استور حذف خواهد کرد.  

اقدامی‌که اگرچه تاکنون از سوی اپل عملی نشده و حتی واکنش این شرکت را نیز به دنبال نداشته اما ماسک در آن زمان و در واکنش به احتمال حذف نسخه آی او اس توییتر از اپ استور، خطاب به دنبال‌کنندگان خود در توییتر نوشت: آیا آنها از آزادی بیان متنفرند؟

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که شرکت اپل به دنبال بروز حادثه تیراندازی در Club Q در کلرادو اسپرینگز در ۱۹ نوامبر، به طور موقت تبلیغات خود در شبکه اجتماعی توییتر را متوقف کرد.  

این نشریه نوشت که در پی این تیراندازی و فاجعه‌ای که به دنبال داشت، شرکت اپل و دیگر برندهای مطرح تمایل نداشتند که تبلیغاتشان در کنار اخبار مربوط به این تراژدی انسانی پیش چشم کاربران به نمایش درآید.  

گفته می‌شود که شرکت آمازون نیز در حال برنامه‌ریزی برای ازسرگیری تبلیغات در توییتر با هزینه حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال است و فعلا منتظر است که ببیند تغییرات جدید در پلتفرم توییتر به چه صورت خواهد بود.  

دو روز پس از توقف تبلیغات اپل در توییتر، ایلان ماسک اعلام کرد که با تیم کوک، مدیرعامل اپل دیدار داشته است. وی گفت: ما هرگونه سوءتفاهم درباره حذف احتمالی توییتر از اپل استور را برطرف کردیم. تیم (کوک) صراحتا گفت که اپل هرگز به این گزینه فکر نکرده است.  

ایلان ماسک روز شنبه اعلام کرد که اپل، بزرگ‌ترین شرکت تبلیغ‌دهنده در پلتفرم توییتر است. وی همچنین از بازگشت تبلیغات‌کنندگان به توییتر تشکر کرد.

اخبار مربوط به بازگشت اپل و آمازون به عنوان دو غول دنیای فناوری به توییتر در حالی منتشر شد که جدیدترین گزارش‌ها، از کاهش درآمدهای تبلیغاتی توییتر پس از تملک این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک حکایت دارند.  

نیویورک تایمز نوشت طی هفته نخست برگزاری جام جهانی در قطر، این شرکت تنها توانست به ۲۰ درصد از درآمد تبلیغاتی مورد انتظار خود دست یابد. توییتر در هفته‌های اخیر، چندین بار پیش‌بینی خود از درآمدهای تبلیغاتی در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی کاهش داد.  

در ابتدا این شرکت انتظار داشت که درمد ۱.۴ میلیارد دلاری را در این بازه زمانی کند اما به مرور، این رقم را به ۱.۱ میلیارد دلار کاهش داد. ماسک پیشتر به کارمندان گفته بود این شرکت در تنگنای اقتصادی و مالی وخیمی‌قرار دارد و احتمال ورشکستگی دور از ذهن نیست.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا