تکنولوژی

ویژگی‌های بهترین دستگاه حضور و غیاب سال ۲۰۲۳

چکیده: نرم افزارهای گوناگونی در حوزه حضور غیاب طراحی شده و در بازار عرضه می‌شوند. شرکت مهندسی کسرا اقدام به طراحی و تولید نرم افزار حضور و غیاب سازمانی نموده است. این نرم افزار در نسخه‌های مختلف وب، اندروید و IOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به سابقه ۲۲ ساله شرکت کیمیاگران سرزمین رایانه (کسرا) می‌توان سامانه حضور و غیاب کسرا را کم خطا‌ترین و مشتری مدارترین نرم افزار بازار ایران دانست.

بسیاری از سازمان‌ها برای ثبت ورود و خروج پرسنل و محاسبه حقوق و دستمزد آن‌ها از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاده می‌کنند. دستگاه‌های کنترل تردد نیز مانند سایر دستگاه‌های تولید شده در حوزه تکنولوژی هر ساله به روز می‌شوند. بنابراین شناخت به روز‌ترین دستگاه‌ها و تکنولوژی در حوزه حضور غیاب به مدیران کمک می‌کند تا بهترین دستگاه را برای سازمان خود تهیه نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی جدیدترین و بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب و تکنولوژی روز آن‌ها بپردازیم.

معرفی انواع دستگاه حضور و غیاب و تکنولوژی به کار رفته در آن

دستگاه‌های حضور غیاب دارای تکنولوژی‌های متفاوتی هستند. شناخته شده‌ترین آن‌ها دستگاه‌های کارت زنی، تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره، گیت‌های کنترل تردد و دستگاه‌های ایکس ری است. معمولا ماهیت کاری هر سازمان در انتخاب دستگاه حضور و غیاب تاثیرگذار است. بنابراین لازم است انواع دستگاه را شناخته و با توجه به کارایی آن اقدام به خرید نمایید.

دستگاه کارت زنی یا ساعت زنی

دستگاه‌های تشخیص کارت‌های مغناطیسی به دستگاه‌های ساعت زنی نیز معروف هستند. این دستگاه‌ها از طریق کارت‌های مغناطیسی که در اختیار هر کارمند قرار می‌گیرد تردد افراد را ثبت می‌نماید. کافیست هر نفر کارت مغناطیسی خود را که حاوی یک امضای الکترونیکی است در هنگام ورود و یا خروج از سازمان به سنسور دستگاه نزدیک نماید. با توجه به اینکه در سازمان شما امنیت اطلاعات و جلوگیری از تقلب چقدر حائز اهمیت است می‌توانید دستگاه‌های حضور و غیاب مکسا BioFace S۶۵۰، Maxa BioFace E۲۷۰ و مکسا BioFace S۶۶۰ خریداری نمایید.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت

دستگاه‌های تشخیص اثرانگشت نیز دارای سنسوری حرارتی است که با قرار دادن انگشت روی این سنسور اثر انگشت تعریف شده را تشخیص می‌دهد. از انواع دیگر دستگاه‌های اثرانگشتی دستگاه‌های نوری است که با نزدیک کردن دست به سنسور تردد پرسنل را ثبت می‌نماید. دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی مناسب سازمانی‌هایی است که تعداد پرسنل آن‌ها زیاد است و امکان تهیه کارت برای تمامی پرسنل مقدور نیست. از طرفی امکان تقلب در این نوع دستگاه بسیار پایین آمده و صحت اطلاعات نسبت به دستگاه‌های کارتی بالاتر است.

معرفی انواع دستگاه حضور و غیاب و تکنولوژی به کار رفته در آن
معرفی انواع دستگاه حضور و غیاب و تکنولوژی به کار رفته در آن

دستگاه اکسس کنترل تشخیص چهره

دستگاه‌های تشخیص چهره با تکنولوژی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. یکی از انواع دستگاه‌های تشخیص چهره تشخیص عنبیه چشم است. از آنجایی که عنبیه چشم یک فاکتور منحصر به فرد در افراد محسوب می‌شود بنابراین می‌توان با استفاده از اسکن عنبیه اقدام به احراز هویت نمود. طبیعی است که تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه‌ها و الگوریتم‌های مورد استفاده باعث می‌شود قیمت تمام شده دستگاه افزایش یابد. پس دستگاه تشخیص چهره با عنبیه برای همه سازمان‌ها مناسب نیست. یکی دیگر از انواع دستگاه تشخیص چهره از طریق شناسایی نقاط مشخص در چهره است. قیمت این نوع دستگاه نسبت به دستگاه‌های تشخیص عنبیه چشم مناسب‌تر بوده و امکان تقلب را تقریبا به صفر می‌رساند. از انواع پر فروش این دستگاه در بازار ایران می‌توان به مدل‌های مکسا BioFace S۷۹۰، مکسا BioFace E۳۲۰ و مکسا BioFace S۷۵۰ اشاره کرد.

گیت کنترل تردد و کنترل دسترسی

گیت کنترل تردد و اکسس کنترل به عنوان یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات مهم در سازمانها و شرکتهای بزرگ کاربرد دارد که میتوان گفت بدون این ابزارها عملا مدیریت تردد پرسنل، مدیران، مهمانان و… غیرممکن است. گیت کنترل تردد نفر رو در واقع دروازه ورود به سازمانهای مختلف است که با وجود این ابزار امنیت سازمان‌ها تامین می‌شود. گیت‌های ورود و خروج ابزارهای هوشمندی هستند که به صورت کاملا اتوماتیک تردد منابع انسانی سازمان‌ها را مدیریت و کنترل میکنند. گیت‌های کنترل دسترسی مورد استفاده در سازمانها انواع مختلفی داشته و در مدل‌های گیت اهرمی / شاخه‌ای / میله‌ای و… وجود دارد. شرکت مهندسی کسرا نیز سال هاست بسیاری از این گیت‌های بازرسی را در اختیار خانواده بزرگ کسرا در سراسر کشور قرار داده است و شما میتوانید با مراجعه به سایت کسرا اقدام به خرید گست مورد نیاز سازمان خود کنید.

دستگاه‌های ایکس ری X-Ray و تجهیزات امنیتی

دستگاه‌های X-Ray که از آن‌ها به عنوان تونل‌های تصویربرداری هم یاد می‌شود قابلیت اسکن و شناسایی محتویات کیف‌ها و چمدان‌ها و… را به اپراتور می‌دهد. بنابراین اگر در سازمان شما بحث امنیت محتوای کیف‌ها و اجسام همراه افراد اهمیت دارد لازم ایست از دستگاه‌های ایکس ری استفاده نمایید. این دستگاه‌ها روند بازرسی و ارتقا سطح امنیت سازمان‌ها را افزایش می‌دهد. دستگاه ایکس ری با بهره مندی از انرژی دوگانه اشعه ایکس می‌تواند اشیا را اسکن نماید. یکی از بهترین دستگاه‌های ایکس ری مدل X-ray X۱۰۰۸۰ است. این دستگاه قابلیت اسکن اشیا تا اندازه ۸۰×۱۰۰ سانتی متر را دارد.

گیت کنترل تردد پرسنل
گیت کنترل تردد پرسنل

بهترین نرم افزار حضور و غیاب مناسب سازمان‌ها

نرم افزارهای گوناگونی در حوزه حضور غیاب طراحی شده و در بازار عرضه می‌شوند. شرکت مهندسی کسرا اقدام به طراحی و تولید نرم افزار حضور و غیاب سازمانی نموده است. این نرم افزار در نسخه‌های مختلف وب، اندروید و IOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به سابقه ۲۲ ساله شرکت کیمیاگران سرزمین رایانه (کسرا) می‌توان سامانه حضور و غیاب کسرا را کم خطا‌ترین و مشتری مدارترین نرم افزار بازار ایران دانست.

استفاده از دستگاه‌های قدیمی با خرید نرم افزار حضور غیاب جدید

یکی از دغدغه‌های سازمان‌ها خرید مجدد دستگاه حضور غیاب برای سازمان است. گاهی نیازی به تغییر دستگاه حضور و غیاب نیست و تنها با خرید نرم افزار کنترل تردد می‌توان داده‌های دستگاه قبلی را تخلیه کرد. بنابراین دیگر نیازی به خرید مجدد دستگاه حضور و غیاب نیست و از طریق امکان بایوویشن شرکت مهندسی کسرا اقدام به تخلیه داده‌ها نمود.

برای ارتباط با شرکت مهندسی کسرا و مشاوره در رابطه با خرید نرم افزار حضور و غیاب با شماره  ۰۲۱۴۱۴۵۲۰۰۰ داخلی ۳ یا ۰۹۱۹۶۷۶۹۹۷۴  تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق سایت www. kasraco. net با کلیه نرم افزارها و امکانات ارائه شده شرکت مهندسی کسرا آشنا شوید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا