لپ‌تاپ

تعویض باتری لپ تاپ

وسایل الکترونیکی جهت شارژ و به جریان افتادن انرژی برق درون آنها، از منبع تغذیه‌ای به نام باتری استفاده می‌کنند که لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. لپ تاپ  به منزله کامپیوتر همراه می‌باشد و از ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فرد آن، قابل حمل بودن است که می‌توان آن را به مکان‌های مختلف برد و بدون نیاز به اتصال مستقیم به برق چندین ساعت از آن به راحتی استفاده نمود. باتری در لپ تاپ قطعه‌ای بسیار مهم و حیاتی می‌باشد که بر روی عملکرد دیگر تمام قطعات لپ تاپ تاثیر مهمی دارد. باتری لپ تاپ بعد از دو تا سه سال و بنا بر دلایل مختلف همچون چرخه‌های متناوب و متعدد شارژ و دشارژ، کارایی اولیه را نخواهد داشت و فاسد می‌شود و نیاز به تعویض دارد. در این مطلب می‌خواهیم نکات مهم در مورد تعویض باتری لپ را بیان کنیم.

خرید لپ تاپ و قطعات جانبی آن کاری چالش برانگیز و در عین حال فنی است. خریدار باید بر حسب بودجه و کارایی که احتیاج دارد، در خرید این وسیله الکترونیکی دقت لازم را داشته باشد. ما به شما این مژده را می‌دهیم که اگر قصد خرید بهترین برندهای لپ تاپ یا قطعات جانبی آن مانند باتری را دارید، کافی است به تیم ما اعتماد کنید. شرکت ساختار دیجیتال با تجربه چندین ساله و همچنین بهره مندی از آخرین دانش روز، واردکننده باتری لپ تاپ دل، اچ پی، ایسوس و… و همچنین دیگر قطعات به صورت اورجینال می‌باشد. جهت مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

باتری لپ تاپ چه زمانی نیاز به تعویض دارد؟

باتری لپ تاپ به صورت فیزیکی به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می‌گردد. باتری لپ تاپ اچ پی و یا دیگر لپ تاپ‌ها مانند لنوو، سونی، ایسوس و… چه به صورت اینترنال و یا اکسترنال باشند، هنگام خراب شدن دو علامت مهم از خود بروز می‌دهند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • شارژ نشدن باتری: وقتی شارژر لپ تاپ را به برق شهری وصل می‌کنید و مشاهده می‌نمایید که باتری شارژ نمی‌شود، باید ابتدا به درست وصل نشدن شارژر به برق، خرابی سوکت و یا خرابی شارژر لپ تاپ شک کنید. بعد از اینکه از سالم بودن این سه مورد اطمینان حاصل پیدا کردید؛ مطمئن شوید که باتری لپ تاپ خراب شده است.
  • ماندگاری پایین شارژ لپ تاپ: باتری لپ تاپ در صورتی که سالم باشد بعد از شارژ شدن، می‌تواند تا چندین ساعت انرژی لازم را به لپ تاپ برساند. اگر مشاهده کردید که باتری نسبت به قبل و با سرعت بیشتری شارژ خالی می‌کند و حتی در حین کار شارژ آن به یکدفعه به زیر ده درصد می‌رسد و به اصطلاح خالی می‌شود، نشان می‌دهد که باتری لپ تاپ خراب شده است.

لازم است بدانید که بر روی باتری لپ تاپ تاریخ انقضای آن نوشته شده است. در صورتی که باتری لپ تاپ شما از نوع اکسترنال می‌باشد، می‌توانید به راحتی با باز کردن آن از دستگاه، تاریخ انقضای آن را مشاهده نمایید.

برای تعویض باتری لپ تاپ چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

  • بررسی مدل دقیق لپ تاپ: باتری لپ تاپ باید با مدل آن هماهنگی لازم را داشته باشد. به طور مثال نمی‌توان از باتری لپ تاپ ایسوس برای اچ پی استفاده نمود. شرکت‌های سازنده اغلب برای سری‌های مختلف لپ تاپ، باتری‌های مشابه را تولید می‌کنند، تا بتوان از آنها استفاده نمود. مدل لپ تاپ و باتری سازنده را می‌توان از سایت سازنده لپ تاپ مشاهده نمود.
  • توجه به ولتاژ باتری: هنگامی که می‌خواهید باتری جدید برای لپ تاپ خریداری کنید، قبل از آن به ولتاژ باتری قدیمی دقت کنید تا متوجه شوید لپ تاپ شما به چه ولتاژی نیاز دارد. اگر ولتاژ باتری لپ تاپ از حد معمول خود پایین‌تر و یا بالاتر باشد، بر روی عملکرد لپ تاپ تاثیر خوبی ندارد و موجب خراب شدن دیگر قطعات می‌گردد.
  • توجه به قیمت باتری: با سر زدن به سایت‌های ارائه کننده باتری لپ تاپ متوجه می‌شوید که قیمت‌های مختلفی برای این قطعه وجود دارد. باتری لپ تاپ دارای درجه بندی‌های مختلفی است و ارزان بودن آن دلیلی بر بی‌کیفیت بودن آن می‌باشد. باتری‌های اورجینال و فابریک لپ تاپ دارای قیمت بالاتری نسبت به باتری‌های درجه دو و سه می‌باشند که از نظر کارشناسان معقول است.
برای تعویض باتری لپ تاپ چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟
برای تعویض باتری لپ تاپ چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

اگر با وجود تمام مراقبت ها، باز هم باتری لپ تاپ شما خراب شد و برای پیدا کردن و خرید یک باتری اصل نگران هستید، ما یک پیشنهاد عالی برای شما داریم؛ برای خرید باتری لپ تاپ اصل از صفحه محصولات انواع باتری لپ تاپ اورجینال و اصل دیدن کنید. ما هر آنچه که شما نیاز دارید را فراهم کرده ایم. اگر کالای مورد نظر خود را پیدا نکردید، حتما با ما تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بگذارید. امیدواریم که خاطره خوبی از یک خرید موفق برای شما به ارمغان آوریم. ما به پاس خرید شما علاوه بر قیمت مناسب و گارانتی، ارسال رایگان را برای باتری‌های خود فعال کرده ایم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا