گوناگون

مهم‌ترین نکات ضروری برای بهبود طراحی سایت در سال ۱۴۰۱

بگذارید این مقاله را با چند سوال آغاز کنیم. آیا کاربران در عرض پنج ثانیه پس از ورود به وب سایت شما، می‌توانند تعیین کنند که شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا کاربران در صورت نیاز می‌توانند به راحتی به وبلاگ دسترسی داشته باشند؟ آیا طرح قیمت گذاری شما به راحتی قابل درک است؟ آیا وب سایت شما نرخ پرش پایینی دارد؟

اگر جواب شما به تمامی این سوال‌ها نه هست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که نگاهی دقیق به روش طراحی سایت و بهینه‌سازی وب‌سایت خود بیندازید.

یک وب سایت وقتی واقعاً عالی است که طراحی داشته باشد که به تجربه کاربری و عملکرد وب سایت شما کمک کند و محتوای شما را به طور مناسب تکمیل کند.

نکاتی که قرار است در ادامه بگوییم ممکن است از نظر شما بسیار ساده باشد اما گاها حرفه‌ای‌ترین طراحان وب هم از اجرای آن‌ها غافل می‌شوند، زیرا فکر می‌کنند این به روز رسانی‌ها از اهمیت کمی بر خوردار است و آن‌ها را در الویت قرار نمی‌دهند. با این حال، یک وب سایت موفق هم دارای محتوایی با کارایی بالا و هم تجربه کاربری استثنایی است که تضمین می‌کند طراحی شما فراتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که وقت خود را صرف نوشتن محتوای شگفت‌انگیز در صفحات وبلاگ یا خدمات خود کنید، فقط به دلیل نقص‌های طراحی، مشکلات ناوبری، یا طرح‌بندی‌های گیج‌کننده یا فرصت‌های تبدیل از دست رفته، مورد توجه قرار نگیرد.

در ادامه قصد داریم مهم‌ترین نکات طراحی سایت را که در تمامی حوزه ها، مانند طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، پزشکی و… که کاربرد دارد، را بررسی کنیم.

۱– برنامه داشته باشید

اکنون که اذعان کرده‌اید سایت شما احتمالاً به بهبودهایی نیاز دارد، زمان آن رسیده است که راه خود را به عقب برگردانید و برنامه‌ای ایجاد کنید که جزئیات نحوه برخورد با آنها را شرح دهد.

با ترسیم سفر مشتری خود از اولین باری که شخصی از وب سایت شما بازدید می‌کند تا لحظه‌ای که مشتری می‌شود، شروع کنید.

هنگام انجام این کار، به این فکر کنید که آنها قرار است کدام صفحات را ببینند، چه محتوایی را بخوانند، و چه پیشنهادهایی را قرار است قبول کنند. درک این موضوع به شما کمک می‌کند تا سایتی طراحی کنید که در واقع به پرورش سرنخ‌ها از طریق قیف فروش کمک می‌کند.

۲.  عوامل حواس پرتی کاربر را حذف کنید و اصطکاک را کاهش دهید

برخی از عناصر در وب سایت شما، ارزش و پیامی را که می‌خواهید منتقل کنید را کاهش می‌دهد. انیمیشن‌های پیچیده، محتوای بیش از حد طولانی و تصاویر بی‌کیفیت تنها چند نمونه از این عناصر هستند.

با توجه به مخاطبی که تنها ۵ ثانیه طول می‌کشد تا تصمیم بگیرد در سایت شما بماند، باید کاملاً مشخص کنید که کاربر شما در ابتدا چه چیزی را ببنید تا از سایت شما خارج نشود.

همچنین مهم است که از انیمیشن‌ها یا تعاملات بیش از حد روی صفحه خودداری کنید. قطعا شما نیز با چنین صفحاتی روبرو شده‌اید پر از بنر‌های محرک هستند که حواس کاربران را پرت می‌کنند. در صورتی از این بنر‌ها استفاده کنید قرار است جشنواره یا خبر مهمی را به کاربران اطلاع دهید.

۳.  فراخوانی برای اقدام را اجرا کنید calls-to-action

این قسمت یکی از هم‌ترین عناصر در طراحی سایت فروشگاهی است. هنگامی که بازدیدکنندگان شما وارد سایت شما شدند (احتمالاً از طریق وبلاگ یا صفحه اصلی)، باید آنها را به مکان‌هایی در وب سایت خود راهنمایی کنید که به آنها کمک می‌کند تا تبدیل به مشتری شوند. با توجه به آمار و تجربیات به دست آمده مردم تنبل هستند، پس این کار را برای آنها آسان کنید. آنها را در جهت درست راهنمایی کنید تا مجبور نشوند برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند تلاش کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود طراحی سایتتان با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده از فراخوان‌های استراتژیک است که در قسمت‌هایی مانند سمت راست بالای سایدبار، زیر بخش‌هایی که نیاز به اقدام دارند و در پایین صفحات وب‌سایت‌تان است.

۴.  تست و تکرار کنید

وب سایت شما باید یک قطعه زنده و در حال تکامل از شرکت شما باشد، نه یک سایت ایستا. به احتمال زیاد همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. بهبود بخش‌های خاصی از وب‌سایت شما می‌تواند به بهبود تبدیل‌ها، زمان ماندگاری کاربر در صفحه و افزایش فروش کمک کند، اما دانستن اینکه کدام راه‌حل ممکن است در بهبود وب‌سایت شما بهترین کار را داشته باشد، بخش سختی است. که می‌توانید از شرکت‌های طراحی سایت مانند سایت ساز زرین کمک بگیرید.

نکات مهم طراحی سایت
نکات مهم طراحی سایت

شرکت طراحی سایت، سایت ساز زرین

علاوه بر هزینه‌های بالای برنامه نویسی و رقابت شدید، طراحی وب می‌تواند گیج کننده باشد. بنابراین، یادگیری نکات مفید در مورد نحوه شروع پروژه طراحی وب خود ضرری ندارد. این راهنمای عمیق دارای اطلاعات دقیقی است که به شما کمک می‌کند تا عوامل مختلفی را که برای اطمینان از اجرای روان پروژه طراحی وب حیاتی هستند در نظر بگیرید.

طراحی و توسعه یک وب‌سایت بی‌نقص کار هرکسی نیست. با این حال، اگر مراحل بالا را به دقت دنبال کنید، مطمئناً می‌توانید کل فرآیند طراحی وب را بسیار راحت‌تر کنید.

با این حال، اگر احساس می‌کنید که به تخصص فنی نیاز دارید، همیشه می‌توانید با بهترین شرکت طراحی وب که خدمات طراحی وب عالی را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می‌دهد، تماس بگیرید. چه به دنبال یک طراحی وب واکنش گرا یا یک وب سایت تجارت الکترونیک باشید، همیشه می‌توانید از کارشناسان کمک بگیرید!

اما شاید این سوال به وجود بیاید که چگونه به این شرکت‌ها اعتماد کنیم؟ مفتخریم که بگوییم شرکت سایت ساز زرین با بیش از ۱۰ سال سابقه در این حوزه با بهترین قیمت ساخت سایت و برترین کیفیت، قدرتمند‌ترین سایت‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با همکاران ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

همچنین با خرید سایت از سایت سازان زرین، می‌توانید برای کسب و کار خود در بازار بزرگ اینترنت سهمی داشته و مشتریان خوبی نیز از این طریق پیدا کنید.

اگر تمایل به کسب درآمد از اینترنت را داشته باشید، اولین قدم مهم در این زمینه، ساخت سایت و راه اندازی سایت برای خود می‌باشد. تنها کافی است از میان وب سایت‌های آماده سایت سازان، وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ راه اندازی و تحویل سایت به همراه هاست و دامنه را به ما بسپارید. همچنین اگر تمایل داشته باشید، ما می‌توانیم وب سایت شما را به موتور‌های جستجو از جمله گوگل معرفی کنیم تا سایت شما هم در صفحات گوگل سهمی داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا