ارز دیجیتال

نهنگ بیت کوین بعد از ۵ سال بیدار شد!

گروه/فردی ناشناس که در ۷ سال پیش اقدام به خرید بیت کوین کرده بود و ۵۰۰ بیت کوین خود را در یک کیف پول نگه می‌داشت، چندی پیش بیت کوین‌های خود را جابجا کرد. هرچند به لطف شفافیت شبکه بلاک‌چین، این جابه جایی شناسایی شده است. به گزارش والکس و به نقل از بین‌کریپتو، جابجایی کوین‌های قدیمی معمولاً نشانه خوبی تلقی نمی‌شود. هر چند ممکن است صرفاً جابجایی بین کیف پول بیت کوین یک فرد/گروه باشد، اما معمولاً بدین معنی است که قصد فروش این دارایی‌ها وجود دارد. این تلقی هنگامی که مقصد تازه این کوین‌ها، یک صرافی متمرکز باشد به حقیقت نزدیک‌تر می‌شود. حال سوال مهم و اساسی اینجاست که این جابه‌جایی بر قیمت BTC تاثیر می‌گذارد؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

چگونه نهنگ‌های کریپتو بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارند؟

به طور معمول، نهنگ‌ها اقدام به پخش خبر برنامه خرید BTC خود می‌کنند. در نتیجه کاربران اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند. بنابراین قیمت BTC بالا می‌رود، چرا که کاربران هیجان‌زده بازار را بی‌ثبات کرده‌اند. پس از آنکه قیمت بیت کوین به میزان دلخواه نهنگ‌ها رسید، آنها حجم عظیمی از بیت کوین خود را به بازار اضافه می‌کنند و بازار آرام می‌شود. در نتیجه، قیمت BTC در آن لحظه به جایی رسیده است که نهنگ‌ها می‌خواستند باشد. به این ترتیب نهنگ‌ها با خرید بیت کوین و فروش آن بازار را به دست می‌گیرند.

ردیابی نهنگ‌های بیت کوین

نمی‌توان پس از خرید و فروش بیت کوین حساب‌ها را ردیابی کرد، اما این امکان وجود دارد که برخی از افراد که دارای مقادیر قابل توجهی از بیت کوین یا سایر کوین‌های ارز دیجیتال هستند را شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید با مشاهده داده‌های بلاک‌چین آدرس‌های کیف پول‌هایی را که در معرض دید عموم گذاشته شده‌اند را شناسایی کنید. برخی از این افراد نهنگ‌های معروف بیت کوین و بلاک‌چین هستند. طبق گزارشات کیف پول‌ها، برخی افراد هستند که میزان قابل توجهی بیت کوین دارند. اگرچه این بیت کوین‌ها به صاحبان آن کیف پول‌ها تعلق دارد. اما به راحتی به کمک همین بیت کوین‌ها می‌توانند قیمت بیت کوین را جابه جا کنند.

صرافی‌هایی مخصوص نهنگ‌ها

برخی از صرافی‌های بزرگ بیت‌کوین از جمله کراکن (Kraken)، جمینی (Gemini) و کوین‌بیس (Coinbase) نیز میزهای فرابورس و اتاق‌های تسویه حساب‌های اختصاصی را برای ارائه حساب‌هایی به نهنگ‌ها راه‌اندازی کرده‌اند. در حالی که دیگران به دنبال بهترین پلتفرم معاملاتی روزانه برای خرید و فروش بیت کوین هستند.

چطور یک نهنگ بیت کوین بیشتری با هزینه کمتر می‌خرد؟

تنها کاری که نهنگ‌ها برای خرید BTC با قیمت کمتر باید انجام دهند این است که، بخشی از بیت کوین خود را بفروشند. با توجه به اینکه تعداد بیت کوین‌ها ۲۱ میلیون کوین است، فشار نزولی به بازار وارد شده و با بالا رفتن میزان کوین‌های داخل شبکه، قیمت BTC پایین می‌آید و تعداد کاربرانی که اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند کمتر می‌شود. سپس نهنگ مذکور به یک باره اقدام به خرید بیت کوین خود می‌کند. در این زمان او می‌تواند دست به خرید ارز دیجیتال دیگری نیز بزنند.

نهنگ‌ها همچنین با خرید بیت کوین و نگهداشتن آن تعداد کوین‌های داخل شبکه را کاهش می‌دهند. به این ترتیب تعداد بیت کوین‌های داخل شبکه از تعداد تقاضای خرید BTC کمتر می‌شود. درنتیجه ارزش بیت کوین‌هایی که به تازگی خریداری کرده‌اند، افزایش می‌یابد و مجدداً کاربران برای سود بردن از خرید BTC اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند.

نمونه‌هایی از نهنگ‌های بازار بیت کوین

در شبکه بلاک‌چین بیت کوین نام کاربران مخفی است؛ اما با کمک دفتر کل شبکه بلاک‌چین می‌توان نهنگ‌هایی بازار بیت کوین را قبل از شروع طوفان خرید و فروش بیت کوین شناسایی کرد.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق بیت کوین از نهنگ‌های ارز دیجیتال است. شایعاتی وجود دارد که می‌گوید احتمالاً او بیش از ۱ میلیون بیت کوین دارد. از آنجایی که بیت کوین تاثیرات مستقیمی روی سایر ارزهای دیجیتال دارد. ساتوشی ناکاموتو می‌تواند با خرید بیت کوین یا فروش آن کل بازار بیت کوین را به حرکت درآورد.

بری سیلبرت (Barry Silbert)

بری سیلبرت، مدیر عامل و بنیانگذار گروه ارز دیجیتال CoinDesk، در بیش از ۷۵ کسب و کار مرتبط با بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. منبع کلیدی اخبار ارز دیجیتال و بیت کوین نیز متعلق به گروه ارز دیجیتال CoinDesk است. سیلبرت در حراج دولتی ایالات متحده با دریپر حضور داشت و ظاهراً اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت کوین با حجمی حدود ۴۸.۰۰۰ بیت کوین کرده بود.

دوقلوهای وینکلووس

کامرون و تایلر وینکلووس (Cameron and Tyler Winklevoss) که توسط آرمی همر (Armie Hammer) در فیلم شبکه اجتماعی (Social Network) به تصویر کشیده شدند؛ کاربران اولیه، حامیان و حواریون بیت کوین بودند. گفته می‌شود که آنها بیش از ۱۰۰.۰۰۰ بیت کوین دارند که آنها را در بین سه نهنگ برتر قرار می‌دهد.

تیم دریپر (Tim Draper)

یکی از سرمایه گذاران اولیه بیت کوین بود و اقدام به خرید BTC با قیمت ۶ دلار و حجمی معادل ۴۲۰۰۰ کوین کرد. در آن زمان قیمت بیت کوین به کندی رشد می‌کرد. تیم آنها را در صرافی ارز دیجیتال Mt Gox نگه داشت. پس از هک شدن Mt Gox، کل دارایی Draper در آن صرافی ارز دیجیتال آنلاین از بین رفت و صرافی مذکور نیز ورشکسته شد.

دراپر در ژوئیه ۲۰۱۴ مجددا دست به خرید بیت کوین زد. او ۳۰.۰۰۰ بیت کوین از وب‌سایت بازار سیاه جاده ابریشم (Silk Road) خرید. کوین‌ها متعلق به یک مارشال ایالات متحده بودند که به تصرف دولت درآمده بودند. با دارایی‌های فعلی خود، او در میان ۱۵ درصد از سرمایه گذاران بیت کوین قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا