ایراناینترنت

اطلاعیه وزارت ارتباطات در مورد محدودسازی برنامه‌های ایرانی توسط پلتفرم های آمریکایی

اقدام گوگل برای محدودیت فعالیت برنامه‌های ایرانی غیرمسئولانه است.

آی تی ایران- وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای اقدام گوگل در ایجاد محدودیت برای دسترسی به برنامه‌های ایرانی از جمله روبیکا را محکوم و اقدامی غیرمسئولانه دانسته است. این محکومیت در حالی اتفاق میفتد که از روز جمعه و بعد از اینکه اپلیکیشن روبیکا توسط Play Protect اخطار امنیتی گرفت و این اپلیکیشن بلاک شد، گوگل پلی و گوگل مپس نیز درایران فیلتر شد و دسترسی به دیگر سرویس‌های گوگل مانند گوگل داکز، گوگل ترنسلیت و جیمیل نیز با اختلال فراوان در دسترس کاربران ایرانی است.

وزارت ارتباطات بدون اشاره به محدود‌سازی دسترسی به سرویس‌های گوگل دراطلاعیه‌ای محدود شدن دسترسی به برخی سرویس‌های ایرانی از سمت گوگل را محکوم کرده است.

در این اطلاعیه با اشاره به رفتارهای دوگانه پلتفرم‌های آمریکایی آمده است: «در روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از اعمال محدودیت‌های خارج از عرف پلتفرم‌های امریکایی در مواجهه با رویدادهای اجتماعی و برنامه های بومی ایران عزیز هستیم. حذف مطالب و هشتگ های مرتبط با شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم مطهر شاه چراغ(ع) در پلتفرم های آمریکایی و به طور مشخص حذف مطالب مربوط به کودکان مظلوم، آرتین و آرشام و از سوی دیگر اجازه انتشار و حتی ترویج ویدئوهای تحریک آمیز حاوی خشونت عیان، سطح تازه ای از استاندارد دوگانه این پلتفرمها را در تفسیر آزادی بیان و حقوق بشر آشکار کرده است.»

در این اطلاعیه گوگل پلی به انحصارطلبی متهم شده و اینکه بدون اخطار قبلی اپ‌های ایرانی را از گوشی کاربران پاک می‌کند.

وزارت ارتباطات در اطلاعیه خود این اقدام را غیرمسئولانه عنوان کرده و گفته است: «این اقدام غیر مسئولانه در مورد برنامه‌های پرمخاطب ایرانی که عمدتاً حاصل تلاش جوانان نخبه این مرز و بوم‌اند و مورد استقبال میلیونی کاربران قرار گرفته‌اند، در حالی صورت پذیرفته است که طبق بررسی‌های این وزارتخانه، برنامه‌های فوق هیچ هشدار پیشینی از سوی گوگل دریافت نکرده بودند و علیرغم اینکه بلافاصله اعتراض خود را نسبت به این رفتار غیر مسئولانه اعلام کرده اند، تاکنون هیچ پاسخی از گوگل دریافت نکرده‌اند.»

وزارت ارتباطات تاکید کرده که حذف برنامه ایرانی از گوگل پلی تنها در مورد روبیکا اتفاق نیفتاده است. براساس اعلام وزارت ارتباطات طی دو هفته گذشته سیاست‌های محدودی کننده گوگل در خصوص چند برنامه‌ی کاربردی ایرانی دیگر نیز اعمال شده است.

وزارت ارتباطات این اقدام گوگل را سیاسی دانسته و اعلام کرده است: «با وجود پیشینه سیاسی اقدامات یکجانبه شرکت‌‌های آمریکایی و همچنین تاکید توسعه دهندگان این پلتفرمها بر رعایت اصول حرفه‌ای مطابق استانداردهای بین المللی، شائبه سیاسی بودن این اقدام گوگل بسیار پر رنگ است، اما بدلیل اهمیت موضوع و حفاظت حداکثری از حقوق کاربران ایرانی در برابر هرگونه قصور یا تقصیر احتمالی، وزیر ارتباطات دستور داده اند درصورت دریافت مستندات مورد ادعای شرکت گوگل در خصوص پلتفرم‌های ایرانی، کمیته ای شامل کارشناسان فنی خبره و مستقل برای بررسی دقیق این ادعاها تشکیل شود و نتیجه بررسی ها را به اطلاع عموم و بخصوص دستگاه های ذیربط از جمله مرکز ملی فضای مجازی برساند.»

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده که با توجه به تکالیف و رسالت قانونی خود در حمایت از زیست بوم فناوری اطلاعات کشور، تمام قد پشت سر پلتفرم‌ها و شرکت‌های ایرانی توسعه دهنده خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال ایستاده است. همچنین این وزارتخانه تاکید کرده: «اجازه نخواهد داد که تصمیمات ضد ایرانی و استانداردهای دوگانه شرکت‌های امریکایی تلاش های جوانان این مرز و بوم برای تامین نیاز های فناورانه مردم را به حاشیه ببرد، از تمام ظرفیت‌های فنی و قانونی خود برای حفاظت از حقوق کاربران ایرانی استفاده خواهد نمود.»

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا