تکنولوژیگوگلموبایل

با گوشی پیکسل ۷ پرو گوگل آشنا شوید

گوگل در ماه می۲۰۲۲، نخستین تیزر و اطلاعات اولیه در خصوص گوشی پیکسل ۷ پرو را منتشر کرد و اکنون در رویداد سخت‌افزار فصل پاییز، رسما از این عضو جدید خانواده گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد.

محصولی که از نمایشگر ۶.۷ اینچی (همانند مدل پیکسل ۶ پرو) با پوشش گوریلا گلس ویکتوس و استاندارد ضد آب و ضد خش (IP68) بهره می‌برد و به لطف رزولوشن QHD+ و پنل اولد LTPO می‌تواند تصاویر باکیفیتی را به نمایش درآورد.

این نمایشگر همچنین به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز برابر با ۱۵۰۰ نیت عنوان شده که در نوع خود جالب توجه است. دوربین این گوشی با تغییراتی همراه شده که بر اساس اعلام گوگل، دو لنز از سه لنز این گوشی از مشخصاتی دقیقا مشابه با پیکسل ۶ پرو برخوردارند.

این بار هم از یک لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ب/۱.۸۵ و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/۲.۲ استفاده شده که این لنز از میدان دید ۱۲۵.۸ درجه‌ای بهره می‌برد. در حالی که این لنز در مدل سال قبل، از میدان دید ۱۱۴ درجه‌ای برخوردار بود.

اما عمده تغییرات در لنز تله فوتو اعمال شده به طوری که سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آن از قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری به همراه قابلیت Super Res Zoom سامسونگ بهره می‌برد که می‌تواند با ترکیب نوردهی‌های مختلف، عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند.

با گوشی جدید پیکسل ۷ پرو گوگل آشنا شوید

به گفته گوگل، هر دو گوشی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو به پردازنده تنسور جی۲ مجهزند که قادرند قابلیت‌های ارتقایافته تشخیص صدا و یادگیری ماشینی را ارائه دهند. این یعنی، گوشی‌های پیکسل نسبت به قبل، سریع‌تر خواهند بود و می‌تواند پردازش‌های تصویری و ویدیویی را بهتر و با سرعت بیشتری انجام دهند.

این شرکت مدعی شد که با این پردازنده، تصاویر با زوم ۳۰ برابری Super Res Zoom ثبت می‌شوند و عکاسی در حالت Night Sight و در محیط‌هایی با نور کم، سریع‌تر و قابلیت بوکه یا همان تار کردن نیز بهتر انجام می‌شود. گوگل حالت تار کردن را با نام Cinematic Blur معرفی کرده است.

در خصوص قابلیت‌های امنیتی نیز باید گفت پیکسل ۷ پرو به چیپ امنیتی Titan M۲، سنسور اثر انگشن و فیس آنلاک مجهز شده است. باتری این گوشی نیز از ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد که می‌توان به لطف برخورداری از شارژ سریع، تنها در نیم ساعت، شارژ را از صفر به ۵۰ درصد رساند.

طبق اعلام گوگل، این گوشی با قیمت پایه ۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد. سفارش آن ساعاتی پیش آ‎غاز شده و زمان عرضه نیز ۱۳ اکتبر اعلام شده است.

نوشته های مشابه

‫1,365 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا