ایرانتکنولوژی

تمدید بسته‌های اینترنتی پس از پایان محدودیت‌های اینترنتی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تمدید می‌شود.

در این اطلاعیه آمده که در پی هماهنگی انجام شده با اپراتورهای تلفن همراه، از زمان عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت، حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران، معادل زمان قطعی، تمدید می‌شود. به نظر می‌رسد این تصمیم رگولاتوری برای کاهش خسارت مردم به دنبال محدودیت‌های اینترنت باشد؛ چرا که از شروع این محدودیت‌ها که از دو هفته پیش شروع شده و همچنان هم ادامه دارد، کاربران امکان استفاده از بسته‌های اینترنتی که از اپراتورهای سیار و ثابت خریداری کرده‌اند را ندارند. طبق آمار غیررسمی از زمان شروع محدودیت‌های اینترنت اپراتورها با کاهش بیش از ۵۰ درصدی استفاده پهنای باند از سمت کاربران خود مواجه شده‌اند.
در اطلاعیه رگولاتوری اشاره‌ای به جزییات بیشتر این تصمیم و اینکه تکلیف بسته‌های اینترنتی اپراتورهای ثابت که بدون استفاده مانده نشده است. همچنین در این اطلاعیه به این موضوع هم اشاره نشده که چگونه قرار است خسارتی که محدودیت‌های اینترنتی به اپراتورهای ارتباطی زده جبران شود.
از دو هفته گذشته تاکنون اینترنت اختلال و قطعی شدید همراه است. از ۳۰ شهریور تا کنون هم دسترسی به پلتفرم‌های
مختلف از جمله اینستاگرام، واتس‌اپ، لینکدین، اسکایپ، اپ‌استور، گوگل پلی، برخی بازی‌های آنلاین و… مسدود شده است.
آنطور که کارشناسان می‌گویند عمده پهنای باند اینترنت در ایران روی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ و تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا