آمازون

با ردیاب هوشمند خواب آمازون Halo Rise آشنا شوید

آمازون با رونمایی از یک محصول جدید به نام Halo Rise سعی دارد تا به شما کمک کند تا خواب بهتری داشته باشد. 

محصولی که شبیه به یک چراغ خواب به نظر ‌می‌رسد اما از قابلیت ردیابی خواب بهره ‌می‌برد. جالب‌تر آنکه هیچ دوربین و یا میکروفونی در این دستگاه تعبیه نشده و نگرانی بابت نقض حریم شخصی و خصوصی کاربران وجود نخواهد داشت.

همچنین Halo Rise از فناوری یادگیری ماشینی برای تشخیص مرحله خوابی که فرد در آن قرار دارد، بهره ‌می‌برد. به گفته آمازون، این محصول در اواخر سال جاری میلادی و با قیمت 140 دلار روانه بازار خواهد شد.

ردیاب خواب Halo Rise از سنسوری بدون تماس و با مصرف انرژی بسیار کم بهره ‌می‌برد و قادر است به لطف فناوری یادگیری ماشینی و از طریق ردیابی بالا و پایین رفتن و یا انبساط و انقباض بدن کاربر، برای تعیین مرحله خواب استفاده کند. 

آمازون ‌می‌گوید که این محصول را با الگوریتم‌ها و استانداردهای مرتبط با خواب تعلیم داده تا بتواند تحلیل‌های دقیقی را از خواب افراد ارائه دهد. همچنین اگر شخص دیگر و یا حتی حیوان خانگی روی تخت و کنار کاربر قرار گیرد، الگوریتم این دستگاه ‌می‌تواند آن را شناسایی و حذف کند و فقط داده‌های مرتبط با کاربر مدنظر را ارائه دهد. 

آمازون Halo Rise همچنین نکاتی را به منظور بهترین خوابیدن افراد همانند بهینه کردن محیط و فضای اتاق خواب ارائه ‌می‌دهد. این دستگاه دارای سنسورهایی برای اندازه‌گیری دما، رطوبت و روشنایی اتاق است و به یک لامپ کوچک نیز مجهز شده که همزمان با طلوع آفتاب و روشن شدن هوا، نور خود را افزایش ‌می‌دهد و به تدریج روشن ‌می‌شود. 

این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا یک آلارم هوشمند را تنظیم کنند که مراحل خواب آنها را تحت نظر بگیرد و به جای بیدار کردن افراد در میانه خواب عمیق، آنها را در بهترین زمان بیدار کند.

این دستگاه با دستیار صوتی الکسا نیز کار ‌می‌کند و کاربر ‌می‌تواند با جفت کردن الکسا با دستگاه و بر اساس پیشنهادهای Halo Rise، هنگام بیدار شدن از خواب، شروع به پخش آهنگ مورد علاقه وی کند.

برای آن دسته از کاربران که نگران حریم خصوصی خود هستند باید گفت که طبق گفته آمازون، تما‌می‌این اطلاعات در فضای ابر رمزنگاری ‌می‌شوند. امکان دانلود این اطلاعات، محدود کردن دسترسی و یا حذف آن نیز برای کاربران فراهم شده است.

اگرچه آمازون مدعی شد که این محصول در نوع خود بی‌نظیر است اما گوگل پیشتر چیزی شبیه به Halo Rise را در سال گذشته و با عرضه نسل دوم Nest Hub معرفی کرد. این دستگاه از رادار Soli برای نظارت بر وضعیت تنفسی بهره ‌می‌برد و برای استفاده در اتاق خواب طراحی شده بود. اما این محصول گوگل نتوانست انتظارات را برآورده کند و عملکرد آن، مطابق با آنچه ادعا شد، نبود.

نوشته های مشابه

‫886 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا