ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

حداقل ۱۵ درصد از اکانت‌های چینی توییتر، ربات هستند

یک شرکت امنیتی مدعی شد که دست‌کم ۱۵ درصد از اکانت‌های توییتر در چین را ربات‌ها تشکیل می‌دهند.
شرکت امنیتی CHEQ اخیرا تحقیقی را پیرامون حضور ربات‌ها در پلتفرم توییتر انجام داد و از طریق شناسایی و فیلتر ترافیک نامعتبری (همانند ربات‌ها) که به سمت وب‌سایت‌های مشتریان هدایت می‌شوند، توانست به اطلاعاتی در این رابطه دست یابد.
این شرکت قادر است با این روش، ربات‌ها و دیگر اکانت‌های جعلی را که تبلیغات و لینک‌های ارگانیک را دنبال می‌کنند، تحت نظر گرفته و فعالیت آنها را رصد کند. در این بررسی، ۸۷۹ هزار بازدید از وب‌سایت‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد که ربات‌ها از چه وب‌سایتی می‌آیند و در چه کشوری ایجاد شده‌اند.
بررسی‌ها نشان داد که ۷.۵ درصد از کل ترافیک این وب‌سایت‌ها که از توییتر نشات می‌گرفتند، توسط نرم‌افزار شرکت CHEQ به عنوان ترافیک نامعتبر نامگذاری شد. عبارت نامتبر (Invalid) نشان می‌دهد اکانت‌های توییتری که روی تبلیغات کلیک می‌کنند، ربات‌ها و یا ابزارهای اتوماسیون هستند.
دنیل آویتا، مدیر بخش بازاریابی جهانی CHEQ مدعی شد که کل ترافیک ناشی از ربات‌های توییتر می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر باشد چراکه این شرکت صرفا روی اکانت‌های رباتی کار کرد که روی تبلیغات توییتر و یا دیگر لینک‌های ارگانیک کلیک می‌کردند.
توییتر هنوز هیچ واکنشی را در قبال انتشار این گزارش نشان نداده است. نتایج این بررسی که با دیگر گزارش‌های منتشرشده از میزان حضور ربات‌ها در این پلتفرم، همخوانی دارد در حالی منتشر شد که توییتر این روزها در حال آماده شدن برای حضور در دادگاهی است که قرار است ایلان ماسک را به تکمیل قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر وادار کند.
مدیرعامل تسلا اگرچه در ابتدا در تصمیم خود برای خرید توییتر مصمم بود اما به مرور، از این خرید منصرف و مدعی شد که توییتر درباره تعداد ربات‌ها در این شبکه اجتماعی پنهان‌کاری کرده است.
با این حال، توییتر این اتهامات را رد و عنوان کرد که ربات‌ها کمتر از ۵ درصد از کاربران روزانه این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند. پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر اعلام کرد که توییتر در حال بررسی این ادعاست و هیچگونه اطلاعات غلطی در این خصوص ارائه نشده است.
وی اخیرا در توییتی نوشت: ما روزانه حدود نیم میلیون اسپم را غیرفعال می‌کنیم که البته این کار، قبل از آنکه کاربران این اسپم‌ها را در توییتر مشاهده کنند، صورت می‌گیرد. وی افزود: ما همچنین هر هفته، میلیون‌ها اکانت را که احساس می‌کنیم، اسپم باشند، قفل می‌کنیم و اگر این اکانت‌ها نتوانند ثابت کنند که اسپم نیستند، مسدود خواهند شد.
اخیرا پیتر زاتکو، مدیر سابق امنیت توییتر در کنگره اعلام کرد که مدیریت توییتر، از انگیزه و منابع لازم برای برررسی دقیق به منظور دستیابی به تعداد واقعی ربات‌ها در این پلتفرم برخوردار نیست.
شرکت CHEQ پیشتر نیز در گزارشی دیگر که با بررسی ترافیک وب‌سایت‌ها (۵.۲ میلیون بازدید از وب‌سایت‌ها) صورت گرفت، اعلام کرد که ۲۹ درصد از ترافیک چینی توییتر نامعتبر است. این شرکت همچنین مدعی شد که از کل ترافیک توییتر در جهان، ۱۱.۷ درصد نامعتبر است.

منبع
fastcompany.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا