گوناگون

مهاجرت به کانادا با برنامه‌نویسی (باید‌ها و نبایدهای آن)

اول از همه باید بگوییم که ما یک دفتر مهاجرتی نیستیم اما در راستای ریلوکیشن کردن افرادی که با ما همکاری می‌کنند و یا در مسیرهای کارآموزی ما شرکت می‌کنند، از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و به واسطه نت‌ورک خیلی خوبی که با کانادا داریم، این کار از طریق مجموعه رستاوا کاملا امکان‌پذیر خواهد بود. قصد ما از این مقاله، آشنایی با مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی است که امروزه بسیار مورد تقاضاست و بازار داغی دارد. اما همه افراد از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به این کشور استفاده نمی‌کنند. در ادامه با بهترین و سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور و همه مطالب مورد نیازی که باید قبل از هر اقدامی بدانید آشنا خواهیم شد.

راه‌های مهاجرت به کانادا

راه‌های متعدد و بسیار زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که توجه متقاضیان را به خود جلب می‌کند. اما آیا این روش‌های مهاجرتی برای همه افراد بهترین گزینه است؟ پاسخ این سوال قطعا «نه» است. انتخاب بهترین راه برای مهاجرت بسته به هدف شما، شرایط و نیازهای شما متفاوت خواهد بود؛ بنابراین همه این راه‌ها مناسب شما نخواهد بود.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

قطعا اولین چیزی که هر متقاضی مهاجرت به آن فکر می‌کند، هزینه است. متاسفانه با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ما، هزینه‌های مهاجرت به طور کلی بسیار بیشتر از قبل است و حتی ارزان‌ترین راه‌های مهاجرتی برای ایرانیان هزینه نسبتا زیادی به همراه خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت ارزان‌ترین راه مهاجرت به این کشور از طریق کاری مثل روش skilled worker است. با استفاه از این روش با کمترین هزینه شما می‌توانید از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را کسب کنید و به علاوه نیازی به داشتن سرمایه زیاد در ابتدای کار نخواهید داشت. از مزایای فوق العاده این روش این است که شما از روز اول مشغول به کار بوده و درآمد خواهید داشت و در همان ابتدا مجبور به استفاده از هزینه اولیه نخواهید بود. به علاوه اگر از طریق تحصیلی برای مهاجرت اقدام کنید و بتوانید بورسیه و فاند تحصیلی دریافت کنید نیز، می‌توانید با هزینه بسیار کمی به این مقصد مهاجرت کنید.

سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا

خیلی از اوقات هم هزینه معضل اصلی متقاضی نیست و به دنبال سریع‌ترین روش برای مهاجرت است. برای این هدف باید گفت مهاجرت تحصیلی و همینطور دریافت job offer سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا هستند.

در ادامه دقیق‌تر با روش‌های ذکر شده آشنا می‌شویم:

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

تحصیل در تمامی مقاطع از مدرسه و تا دکتری برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. کانادا با داشتن کیفیت بالای سیستم آموزشی، تنوع فرهنگی و امنیت بالا، آینده درخشان، هزینه مقرون به صرفه زندگی و کیفیت بالای آن، به یک مقصد عالی و پرتقاضا برای مهاجرت دانشجویان تبدیل شده است. رشته‌های کامپیوتر، نرم افزار، مهندسی کامپیوتر و رشته‌های از این قبیل از جمله مواردی هستند که بسیار مورد تقاضای دانشگاه‌های کانادایی هستند.

از جمله موارد مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی، مدرک زبان، ترجمه سوابق تحصیلی و مدارکی از جمله تمکن مالی و غیره است.

هزینه اقامت تحصیلی

میانگین شهریه سالیانه دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی حدودا ۳۲ هزار دلار کانادا و این میزان برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به حدود ۲۰ هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینه سالیانه کتاب و لوازم التحریر نیز حدود ۱۵۰ الی ۴۰۰ دلار می‌باشد و هزینه بیمه دانشجویی نیز در سال حدود ۵۰۰ الی هزار دلار می‌شود. در کنار هزینه تحصیل در کانادا می‌بایست به هزینه‌های زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشید. هزینه زندگی به لایف استایل و سبک زندگی همچنین ایالت محل زندگی وابسته می‌باشد، به طور متوسط ماهیانه هزار الی ۲ هزار دلار خواهد بود.

طبق آمار  USnews ده تا از برترین دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر است:

  • دانشگاه تورنتو (تورنتو)
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (ونکوور)
  • دانشگاه مک گیل (مونترال)
  • دانشگاه مک مستر (همیلتون)
  • دانشگاه آلبرتا (ادمونتون)
  • دانشگاه مونترال (مونترال)
  • دانشگاه کلگری (کلگری)
  • دانشگاه اوتاوا (اوتاوا)
  • دانشگاه واترلو (واترلو)
  • دانشگاه وسترن (لندن)

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا خود از چند روش امکان پذیر است که در این قسمت به دو مورد از بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

۱) مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry)

این روش خود دارای ۳ زیر شاخه است:

  • Federal Skilled Worker Program
  • Federal Skilled Trades Program
  • Canadian Experience Class

به طور کلی می‌توان گفت بهترین راه مهاجرت برای افراد متخصص، همین روش است که با استفاده از سیستم امتیاز بندی میزان شانس شما برای این روش محاسبه می‌شود. در این روش نه تنها خود فرد از همان ابتدا می‌تواند اقامت دائم یا پی آر کانادا را دریافت کند بلکه می‌تواند برای خود و خانواده (شامل همسر و فرزند زیر ۲۱ سال) نیز اقامت بگیرد بنابراین برای افرادی که تمایل به مهاجرت خانوادگی به کانادا دارند نیز، گزینه بسیار مناسبی است.

۲) مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کاری

روش دیگر برای اخذ اقامت کاری کانادا، گرفتن پیشنهاد کار یا job offer از کارفرما و اخذ ویزای جاب آفر کانادا است. برخی از مناطق و شهر‌های کانادا که نیاز جدی به نیروی کار دارند، لیستی از مشاغل و مهارت‌هایی که نیاز دارند را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید در صورتی که در این زمینه‌ها تخصص و سابقه کار داشته باشید، با کارفرمایان مصاحبه کنید و در صورت توافق پیشنهاد کار دریافت کنید. کافرما باید برای ارسال پیشنهاد کاری تاییدات لازم را اخذ نماید.

پس از دریافت پیشنهاد کار می‌توانید ویزای کار کانادا را کسب کنید. اقامت کانادا از طریق جاب آفر، ابتدا به صورت موقت اعطا می‌شود و شما می‌توانید پس از حدود ۳ سال حضور و کار در این کشور از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقامت دائم کانادا را کسب کنید و با توجه به اینکه تا آن زمان دارای سابقه کار کانادایی هستید به راحتی می‌توانید امتیاز اقامت دائم را کسب کنید.

زبان رسمی در کانادا

زبان رسمی کانادا
زبان رسمی کانادا

بعد از آشنایی با راه‌های مهاجرتی، نکته دومی که باید به آن توجه کنید زبان مورد نیاز است. برای مهاجرت به کانادا باید سطح زبان انگلیسی خود را با مدارک آزمون‌های استاندارد زبان مانند ielts، tofel، SEPT و… ارائه دهید.

چه رشته‌ای برای تحصیل در کانادا بهتره؟

برخی از بهترین رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا عبارتند از:

  • علوم کامپیوتر و IT
  • مهندسی (مکانیک، عمران، کامپیوتر، برق)
  • پرستاری
  • علوم پایه
  • مدیا و روزنامه نگاری
  • مدیریت بازرگانی

همینطور بهترین رشته‌های مهندسی برای تحصیل در کانادا این رشته‌ها معرفی شده اند:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک

برخی از بهترین رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا عبارتند از:

  • علوم کامپیوتر و IT
  • مهندسی (مکانیک، عمران، کامپیوتر، برق)
  • پرستاری
  • علوم پایه
  • مدیا و روزنامه نگاری
  • مدیریت بازرگانی

همینطور بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در کانادا این رشته ها معرفی شده اند:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک

جالب است بدانید ده تا از با ارزش ترین مدارک در کانادا، در رشته های تحصیلی زیر است:

۱) مهندسی عمران

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷: ۸۰۰۸۰ دلار

۲) پرستاری

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷: ۸۴۵۱۰ دلار

۳) مهندسی تخصصی

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷: ۸۵۰۰۹ دلار

۴) مدیریت بازرگانی

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷: ۸۵۵۰۸ دلار

۵) مهندسی نرم افزار

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷: ۹۰۰۰۱ دلار

بر اساس گزارش COPS، انتظار می‌رود تعداد مهندسان کامپیوتر مورد نیاز در چند سال آینده در نتیجه سرمایه‌گذاری بالای تجاری در بخش فناوری کانادا افزایش یابد.

چند تفاوت بین مدرک مهندسی نرم افزار (SE)، مدرک علوم کامپیوتر (CS) و مدرک مهندسی کامپیوتر (CE) وجود دارد. مهندسان نرم افزار با ساخت و نگهداری سیستم‌های نرم افزاری سروکار دارند. دانشمندان کامپیوتر بر روی داده ها، تبدیل داده‌ها و الگوریتم‌ها تمرکز می‌کنند. مهندسین کامپیوتر سیستم‌های کامپیوتری را طراحی، ساخت و راه اندازی می‌کنند.

۶) علوم زمین

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷ دلار: ۱۰۰۰۰۶ دلار

۷) فارماکولوژی

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷ دلار: ۱۰۲.۳۹۸ دلار

۸) امور مالی

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷ دلار: ۱۰۳.۳۷۶ دلار

۹) مهندسی نفت یا شیمی

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷ دلار: ۱۰۴۰۰۰ دلار

۱۰) تجارت، علوم مدیریت (MS)

میانگین حقوق در سال ۲۰۱۷ دلار: ۱۱۰۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰۰ دلار

گرفتن فاند و بورسیه در کانادا

یکی از مزایای تحصیل در کانادا، وجود گزینه‌های متعدد کمک هزینه‌های تحصیلی است. شما می‌توانید از دو طریق بورسیه تحصیلی دریافت کنید:

بورسیه‌های دانشگاهی

شرایط مورد نیاز برای فاندهای تحصیلی هر دانشگاه در سایت آن ذکر شده است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود، شرایط آن‌ها را بررسی کنید. به طور کلی این بورسیه‌ها معمولا محدود هستند و احتمال بورس و فاند گرفتن در مقاطع بالاتر بیشتر است.

سایت‌ها و سازمان‌های دیگر

علاوه بر بورسیه‌های دانشگاهی، بورسیه‌های دولتی و استانی نیز برای دانشجویان خاص و واجد شرایط وجود دارد.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا
هزینه زندگی در کانادا

هزینه تحصیل و زندگی و حتی درآمد در کانادا، از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به طور کلی یکی از گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر‌های کانادا به ترتیب ونکوور و کبک هستند. برای اطلاعات دقیق‌تر از هزینه زندگی در شهر‌های کانادا می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و هزینه‌های مختلف برای شهر مورد نظر خود را مشاهده کنید.

به طور کلی، میانگین هزینه‌های زندگی در کانادا به این صورت است:

هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه ۳۲۹۱.۵۰ دلار (۴۲۶۵.۲۸ C$) بدون اجاره است.

هزینه‌های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره ۹۱۴.۵۸ دلار (۱۱۸۵.۱۵ C$) است.

آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۱۵۶۲.۰۲ دلار کانادا

آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۱.۳۱۹. ۶۵ دلار کانادا

آپارتمان (۳ خوابه) در مرکز شهر ۲.۵۷۱. ۶۰ دلار کانادا

آپارتمان (۳ خوابه) خارج از مرکز ۲.۲۰۸. ۰۷ دلار کانادا

متوسط حقوق یک برنامه نویس کامپیوتر در کانادا ۵۳/۶۲۵ دلار در سال یا ۲۷.۵۰ دلار در ساعت است. موقعیت‌های سطح ورودی از ۴۶۰/۲۳دلار در سال شروع می‌شود، در حالی که اکثر برنامه نویسان با تجربه تا ۱۰۰/۰۰۰ دلار در سال نیز درآمد دارند. با توجه به این آمار و ارقام، برنامه نویسان با درآمد خوبی که دارند می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند و مخارج زندگی را به راحتی تامین کنند.

مسکن در کانادا

گزینه‌های متعددی برای مسکن در کانادا وجود دارد. از جمله:

  • خوابگاه‌های دانشجویی
  • اجاره واحدهای مشترک آپارتمانی با دانشجویان دیگر
  • Host family/Homestay
  • اجاره واحد‌های آپارتمانی

شما می‌توانید با توجه به شرایط خود به تنهایی زندگی کنید و یا برای کاهش هزینه‌ها واحدهای آپارتمانی را مشترکا با دیگر دانشجویان اجار کنید.

آب و هوای کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است به همین دلیل دارای آب و هوای متنوعی است. بخش شمالی کانادا بسیار سرد است و تابستان کمتر از دو ماه طول می‌کشد، اما تقریباً همه کانادایی‌ها در نزدیکی مرز جنوبی زندگی می‌کنند که هوا گرم‌تر است.

آب و هوای اطراف ونکوور، در سواحل غربی کانادا، بارانی و معتدل است. به جز در کوهستان که به ندرت برف می‌بارد. دمای بالا در تابستان حدود ۷۲ درجه فارنهایت و در زمستان حدود ۴۵ درجه فارنهایت است. در ونکوور تقریبا نیمی از روزها در زمستان برف می‌بارد، اما بیشتر تابستان‌ها آفتاب بیشتری دارد.

نزدیک تورنتو، آب و هوا قاره‌ای است. زمستان‌ها سرد و برفی است. تابستان‌ها گرم و مرطوب است. دمای بالا در تابستان حدود ۷۹ درجه فارنهایت و در زمستان ۳۲ درجه فارنهایت است. به طور متوسط ​​۷ روز در ماه در تمام سال باران می‌بارد.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم مهاجرت کاری به کانادا یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های مهاجرتی برای ایرانیان است چرا که از بدو ورود به کانادا با داشتن شغل، نگرانی تامین هزینه را خواهید داشت. به علاوه با توجه مورد تقاضا بودن مهارت برنامه نویسی در کانادا می‌توانید به راحتی با دریافت پیشنهاد کاری و یا از روش اکسپرس اینتری برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور اقدام کنید و همانطور که در ابتدا هم توضیح دادیم، امکان این کار به کمک مجموعه رستاوا به واسطه نت ورک و ارتباطات گسترده آن با شرکت‌های خارجی، برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود.

برای شروع فرآیند ریلوکیشن خود می‌توانید با انتخاب مسیر آموزشی موردنظر خود از قسمت مسیرهای کارآموزی اقدام کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا