گوناگون

کاربران پریمیوم اسپاتیفای به ۱۸۸ میلیون نفر رسید

این شرکت همچنان زیان‌ده است.

گزارش عملکرد اسپاتیفای در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از رشد تعداد کاربران رایگان و اشتراکی این شبکه اجتماعی حکایت دارد.  

بر اساس این گزارش، کاربران اسپاتیفای اکنون به ۴۳۳ میلیون نفر رسیده که در مقایسه با ۴۲۲ میلیون کاربر در پایان سه ماهه نخست، افزایش ۱۱ میلیونی را نشان می‌دهد. در این میان، ۱۸۸ میلیون نفر جزو کاربران پریمیوم هستند که باز هم از رشدی ۶ میلیونی به نسبت سه ماهه نخست امسال خبر می‌دهد.

همچنین چهار میلیون نفر نیز به تعداد کاربران رایگان این شبکه اجتماعی اضافه شده است. این شرکت که مدیرعاملی آن را دنیل اک (Daniel Ek) برعهده دارد، قبلا پیش‌بینی کرده بود که تا ماه ژوئن، به ۱۸۷ میلیون کاربر پریمیوم برسد که علی‌رغم قطع ارتباط کاربران روسی (۶۰۰ هزار مشترک)، کاربران پریمیوم از پیش‌بینی‌های این شرکت فراتر رفت.  

بر اساس این گزارش، درآمد تبلیغاتی اسپاتیفای در سه ماهه دوم نیز همچنان روندی صعودی را در پیش گرفت به طوری که مجموع درآمد تبلیغات این شرکت در سه ماهه اخیر با رشدی ۳۱ درصدی به ۳۶۵ میلیون دلار رسید.  

همچنین رشد درآمد تبلیغاتی، افزایش درآمد کلی شرکت در این بازه زمانی را به دنبال داشت و طبق گزارش اسپاتیفای، این رقم با افزایشی ۲۳ درصدی به ۲.۹ میلیارد دلار رسید. با این حال، این شرکت از زیان عملیاتی ۱۹۷ میلیون دلاری و زیان خالص ۱۲۷ میلیون دلاری در این سه ماهه خبر داد.

تا پایان ماه ژوئن، اسپاتیفای ۴.۴ میلیون پادکست را در پلتفرم خود منتشر کرد که این عدد تا پایان ماه مارس، برابر با ۴ میلیون پادکست عنوان شد. به گفته اسپاتیفای، درآم حاصل از پادکست‌ها نیز به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا