اسپیس ایکساینترنت

اینترنت Starlink برای کشتی‌ها و قایق‌ها عرضه شد

اسپیس ایکس اخیرا از عرضه سرویس جدید برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود تحت عنوان Starlink Maritime خبر داد که برای استفاده انواع کشتی و قایق‌ها و همچنین سکوهای نفتی طراحی شده است.

اما استفاده از این سرویس چندان هم ارزان نیست و مشتریان می‌بایست دو دیش ویژه استارلینک را که برای این سرویس طراحی شده، با مبلغ ۱۰ هزار دلار خریداری و هزینه اشتراک ماهانه ۵۰۰۰ دلار را پرداخت کنند.  

این در حالی است که سرویس معمولی استارلینک برای کاربران تنها با قیمت ۱۱۰ دلار برای کاربران خانگی و ۱۳۵ دلار نیز برای مشتریان سرویس قابل حمل (RV) قابل استفاده است. همانند نسخه RV، مشتریان Starlink Maritime می‌توانند در مواقعی که از این سرویس استفاده نمی‌کنند، آن را متوقف کنند. همچنین محدودیتی در استفاده از اینترنت این سرویس وجود ندارد؛ هرچند اسپیس ایکس به کاربران نسبت به استفاده بیش از حد هشدار می‌دهد.

طبق اطلاعات منتشرشده، این سرویس می‌تواند سرعت دانلودی بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود بین ۲۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه را به ارمغان آورد. همچنین میزان تاخیر سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink Maritime برابر با ۹۹ میلی ثانیه عنوان شده است.  

به گفته اسپیس ایکس، این سرویس فعلا در همه آب‌های جهان قابل استفاده نیست و در حال حاضر، فقط در آب‌های ساحلی ایالات متحده (به جز منطقه آلاسکا)، اروپا (به استثنای نروژ، سوئد و فنلاند)، استرالیا برزیل، شیلی، بخش‌های جنوبی استرالیا و نیوزیلند قابل دسترسی است.  

این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، دامنه پوشش این سرویس به دیگر کشورها و آب‌های جهان نیز خواهد رسید. اگرچه هزینه اولیه و اشتراک ماهانه Starlink Maritime کمی‌گران است اما ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرد که برای تامین اینترنت کشتی‌های خود، از سرویس اینترنتی با کیفیت پایین و با هزینه ماهانه ۱۵۰ هزار دلار استفاده می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا