تجارت

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در وردپرس

امروزه وردپرس به نرم‌افزاری همه‌گیر برای طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت فروشگاهی نیز دارای طرفداران خاص خود است. ازاین‌رو در ادامه قصد داریم مزایای مهم طراحی سایت وردپرسی برای یک فروشگاه را موردبررسی قرار دهیم. با طراحی سایت فروشگاهی می‌توان میزان فروش را تا حد قابل‌توجهی افزایش داد و کسب‌وکار خود را رونق بخشید. طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس در آغاز کار در کاهش هزینه‌های شما نقش قابل‌توجهی دارد.

انتخاب دامنه برای سایت فروشگاهی خود

نخستین کاری که برای طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس باید انجام گیرد انتخاب دامنه و خرید آن برای فروشگاه است. این دامنه در بهبود روند کسب‌وکار شما نقش مهمی را ایفا می‌کند. دامنه در حقیقت همان آدرس اینترنتی است که نمایانگر نوع فعالیت و کسب‌وکار سایت شما است. یک دامنه مناسب با فعالیت سایت خود ثبت کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که دامنه انتخابی باید ساده باشد تا برای مراجعه بعدی مشتری در ذهن او باقی بماند.

خرید هاست برای نگهداری اطلاعات فروشگاه اینترنتی

برای طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس پس از خرید و ثبت دامنه باید به دنبال خرید انبار داده برای ثبت اطلاعات سایت خود در آن باشید. در اینجا انبار داده فضایی است که بتوان در آن اطلاعات و داده‌های موردنیاز فروشگاه را ذخیره کرد. این فضا هاست نامیده می‌شود؛ اما نکته‌ای که در رابطه با خرید هاست باید در نظر داشت این است باید هاستی را خریداری نمایید که کیفیت بالایی داشته باشد و قادر به رفع نیازهای فروشگاه اینترنتی شما باشد.

نصب نرم‌افزار وردپرس

پس‌ازاین که دامنه و هاست را خریداری کردید، باید این دو را به یکدیگر متصل کنید. پس از اتصال این دو باید اقدامات لازم را برای نصب وردپرس انجام دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که نصب وردپرس به نوع هاست خریداری‌شده وابسته است؛ اما لازم به ذکر است که مراحل نصب برای تمامی هاست‌ها یکسان است. نوع کنترل پنل هاست ممکن است باعث ایجاد این تفاوت شود زیرا انواع هاست با محیط گرافیکی مختلف ارائه می‌شود. در صورت طراحی سایت فروشگاهی در گذشته می‌توان آن را به هاست خریداری‌شده انتقال داد.

انتخاب قالب مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی

پس‌ازاین که وردپرس را روی سیستم خود نصب کردید به یک قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود نیاز خواهید داشت. قالب انتخابی شما باید از افزونه ووکامرس برای ساخت و راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی پشتیبانی نماید. برای انتخاب قالب سایت خود باید فروشگاه اینترنتی مشابه با کسب‌وکار خود را موردبررسی قرار دهید. بررسی کنید که این فروشگاه‌های اینترنتی متناسب با کسب‌وکار خود برای طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از ووکامرس از چه قالب‌هایی استفاده کرده‌اند. همچنین باید ارزیابی کرد که این افراد در قالب فروشگاهی خود از چه امکاناتی بهره گرفته‌اند. پس‌ازاین که بررسی‌های لازم انجام شد می‌توانید برای فروشگاه اینترنتی خود یک قالب مناسب با کسب‌وکار خود انتخاب نمایید.

راه‌اندازی افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس فروشگاه ساز وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فروشگاهی اینترنتی خود را با استفاده از وردپرس راه‌اندازی کنید. با طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از ووکامرس می‌توان اقدام به فروش انواع محصولات فیزیکی و مجازی کرد. پس‌ازاین که افزونه ووکامرس در وردپرس نصب شد می‌توان تنظیمات مربوط به آن را در فروشگاه اینترنتی به‌صورت سفارشی تنظیم کرد.

تهیه درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه

می‌توان درگاه پرداخت اینترنتی را با دریافت نماد الکترونیکی تهیه کرد. با مراجعه به شرکت‌های پرداخت اینترنتی و پس از بررسی شرایط دریافت نماید الکترونیک می‌توان قرارداد را بست. با تهیه نماد اعتماد الکترونیک برای فروشگاه خود از پرداخت مستقیم هنگام خرید محصولات در فروشگاه بهره‌مند خواهید شد.

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی واسط

بنا به دلایل مختلف ممکن است نتوانید نماد اعتماد الکترونیک را دریافت نمایید در این شرایط می‌توان از درگاه پرداخت اینترنتی واسط استفاده کرد. برای این منظور باید در سایت‌های پرداخت واسط باید ثبت‌نام نمایید و مدارک هویتی خود را ارسال کنید. پس‌ازاین که هویت شما تائید شد می‌توانید برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی آدرس سایت فروشگاه خود را ثبت کنید. پس‌ازاین که سایت فروشگاه شما تائید شد یک کد API مخصوص و مناسب با دامنه فروشگاه شما ارائه خواهد شد.

پس‌ازاین که توع درگاه پرداخت اینترنتی را انتخاب نمودید باید افزونه آن در ووکامرس نیز نصب گردد. پس‌ازاین که تنظیمات ووکامرس تکمیل شد باید محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی درج نمایید.

بهینه‌سازی سئو سایت وردپرسی برای ووکامرس و افزایش میزان بازدید و فروش

پس‌ازاین که فروشگاه اینترنتی خود را با استفاده از ووکامرس راه‌اندازی کردید می‌توانید روی سایت فروشگاه اینترنتی خود نظارت صحیح داشته باشید. نکته کلیدی در افزایش سئو سایت فروشگاهی، نوع محتوایی است که می‌خواهید در آن استفاده کنید. مطالب مربوط به محصولات باید به نحوی بیان شوند که روی مشتری تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. درصورتی‌که مشتری از محصول شما اطلاعات صحیح دریافت کند و شناخت کافی از محصولات شما به دست آورد تصمیم خود مبنی بر خرید آن را خواهد گرفت. با بیان جذابیت‌های محصول خود برای مشتریان مشتری تشویق خواهد شد تا محصولات شما را خریداری نماید و این روش در افزایش فروش شما تا حد قابل‌توجهی مؤثر خواهد بود. برای افزایش سئو سایت فروشگاهی باید کلمات کلیدی را با دقت بالا انتخاب کرد و به میزان مناسب از آن‌ها در مقالات خود استفاده نمایید.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس

از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. گستردگی و تنوع قالب‌های وردپرسی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه‌های وردپرسی دست شما را برای ساخت انواع فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولات فیزیکی و دانلودی دست شما را باز گذاشته است. از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه کم در مقایسه با دیگر سیستم‌ها
  • گستردگی قالب‌های ووکامرس
  • گستردگی افزونه‌های ووکامرس
  • امکان گزارش‌گیری کامل از فروش
  • فروش به‌صورت اتومات بدون نیاز به طی مراحل مختلف
  • گستردگی جذب مشتری در سطوح وسیع
  • امکان بازاریابی و تبلیغ محصولات با استفاده از روش‌های مختلف و کم‌هزینه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا