شبکه‌های اجتماعی

قابلیت آزمایشی «Notes» توییتر برای نوشتن پیام‌های طولانی عرضه شد

توییتر اخیرا تست قابلیت جدیدی را تحت عنوان Notes آغاز کرده که امکان نوشتن پست‌های طولانی با تعداد حروف بالا را برای کاربران این شبکه اجتماعی فراهم کرده است.

به گفته توییتر، این ویژگی جدید اکنون در اختیار تعداد محدودی از کاربران در کشورهای آمریکا، بریتانیا، کاناداد و غنا قرار گرفته تا آن را مورد تست و ارزیابی قرار دهند. این شرکت اعلام کرد که سایر کاربران امکان مشاهده و خواندن Notes را خواهند داشت.

توییتر با انتشار دو فایل گیف، نحوه عملکرد این قابلیت را با کاربران به اشتراک گذاشت. به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند برای نوشتن Notes‏، روی تب Write کلیک کنند و پس از اتمام نوشتن، آن را به توییت ارسالی خود اضافه کنند. 

تاکنون چندین کاربر در توییتر،‏ مطالب طولانی خود را از طریق قابلیت Notes در این پلتفرم به اشتراک گذاشته‌اند؛ این پست‌ها طولانی می‌توانند ترکیبی از توییت‌ها، ویدیوها و تصاویر باشند. 

چند ماهی است که گزارش‌ها و شایعاتی متعددی در خصوص تصمیم توییتر برای عرضه این قابلیت در فضای وب به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به گزارش تک‌کرانچ اشاره کرد که اکنون این موضوع به صورت رسمی‌توسط توییتر تایید شده است.

در ماه می‌میلای نیز، جین مانچون وانگ، از افشاگران حوزه فناوری با انتشار چند اسکرین‌شات، اعلام کرده بود که این قابلیت Notes نام دارد و به کاربران اجازه می‌دهد متن‌های طولانی را به همراه تصاویر، لیمک‌ها و توییت‌های مختلف تهیه و منتشر کنند. 

نیما اوجی، از دیگر محققان حوزه وب و توسعه‌دهنده اپلیکیشن، با انتشار اسکرین‌شات‌هایی در ماه آوریل، از اضافه شدن گزینه‌هایی جدید به توییتر خبر داد که امکان اشتراک پست‌ها با دنبال‌کننگان، ایجاد لینک‌های مستقل برای پست‌ها و اشتراک آن در فضای وب را برای کاربران فراهم می‌کند.

اضافه شدن قابلیت نوشتن متون طولانی می‌تواند زمینه‌ساز تغییر محسوسی در این پلتفرم باشد که همواره روی نوشتن پیام‌ها با کمترین تعداد حروف و کلمات تاکید داشت. کاربران توییتر در ابتدا تنها می‌توانند پیام‌هایی را با 140 حرف و یا کاراکتر ایجاد کنند که در سال 2017، این محدودیت به 280 کاراکتر ارتقا یافت. 

از طرفی دیگر، کاربران توییتر از طریق ایجاد رشته توییت و یا انتشار اسکرین‌شات‌هایی از مقالات و مطالب مختلف، پیام‌های طولانی را در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارند که با Notes دیگر این گونه اقدامات برای انتشار پیام‌های طولانی حذف خواهد شد.

بر این اساس، اضافه کردن امکان نوشتن پیام‌های طولانی در توییتر می‌تواند برای این پلتفرم بسیار مفید باشد چرا که این گونه پیام‌ها، برای اهداف بازاریابی و یا سرچ‌هایی که کاربران را به این شبکه اجتماعی سوق می‌دهند، موثر خواهند بود. 

البته توییتر در سال 2021، قابلیتی تحت عنوان Reveu را برای رقابت با شرکت‌هایی چون Substack عرضه کرد که  این خبرنامه از آن زمان به پروفایل توییتر کاربران اضافه شده است. اما شواهد نشان می‌دهد که این قابلیت، نتوانست آن چنان که انتظار می‌رفت، با استقبال کاربران مواجه شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا