موبایل

سناتورهای آمریکایی خواهان استفاده از درگاه استاندارد در محصولات هوشمند

برخی از سناتورهای آمریکایی طی نامه‌ای به جینا ریموندز وزیر بازرگانی این کشور از این نهاد خواسته‌اند تا یک استراتژی جامع را برای دستیابی به یک استاندارد شارژ مشترک دنبال کنند. 

این نامه که از سوی اد مارکی‏، الیزابت وارن و برنی سندرز ارسال شده‏، عنوان شده که اتحادیه اروپا در راستای منابع عمومی‏، به دنبال وادار کردن شرکت‌ها برای استفاده از یک درگاه واحد در محصولات الکترونیکی است و ایالات متحده نیز ‌می‌بایست برای کاهش تبعات زیست محیطی شارژرها و در عین حال‏ بهبود راحتی کاربران‏، این روند را دنبال کند.

استدلال‌های مطرح‌شده از سوی سیاستمداران امریکایی تا حد زیادی منعکس‌کننده مواضع اتحادیه اروپا بود که بر این موضوع تاکید دارد استفاده از یک استاندارد شارژر از لحاظ تئوری ‌می‌تواند ضایعات الکترونیکی را به طور قابل توجهی کاهش دهد چراکه افراد را به استفاده از مجدد از کابل‌ها و آداپتورهای موجود ترغیب ‌می‌کند.

همچنین این رویکرد ‌می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان نیز باشد و از پرداخت‌های هزینه‌های اضافی برای خرید این شارژرها جلوگیری کند. از سویی دیگر، شرکت‌های تولیدکننده نیز نمی‌توانند کاربران را وادار به به انتخاب کابل‌های اختصاصی و منسوخ خود کنند.

اگرچه سناتورهای آمریکا، درگاه USB-C را به عنوان درگاه مدنظر مشخص نکردند اما شانس این درگاه به دلیل به‌روز بودن و برتری نسبت به دیگر کابل‌ها، بیشتر است. اتحادیه اروپا تولیدکنندگان را ملزم کرده تا از سال 2024، درگاه ‌USB-C را در محصولات خود تعبیه کنند که شامل انواع دستگاه‌ها از قبیل گوشی‌های هوشمند، ایربادها و لپ‌تاپ‌ها ‌می‌شود. 

این اتحادیه همچنین رویکردهایی را برای فناوری شارژ سریع و پشتیبانی لوازم جانبی ارائه کرده است. در میان شرکت‌های فناوری، چند شرکت هنوز در برابر این دستور مقاومت ‌می‌کنند که بارزترین آنها، اپل است که ادعا ‌می‌کند یک شارژر واحد جهانی با محدود کردن پتانسیل‌های پشرفت‌های فنی به نوآوری آسیب ‌می‌زند.

این شرکت همچنین مدعی شد که با وادار کردن کاربران به تعویض کابل‌های لایتنینگ با USB-C، نتیجه مورد انتظار که همان کاهش زباله‌های الکترونیکی است، محقق نخواهد شد. به هر روی، این تصمیم در حال اجرا شدن است و  شرکت‌های چون اپل راهی جز تسلیم در برابر آن ندارند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا