خودروخودرو الکتریکی

آغاز تحقیقات NHTSA از تسلا در پی مرگ سه نفر بر اثر تصادف

تحقیقات فدرال آمریکا پیرامون وقوع تصادف اخیر خودور تسلا مدل اس که منجر به فوت سه نفر شد، آغاز شده است.  

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اعلام کرد که اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) اخیرا تحقیقات خود را پیرامون تازه‌ترین مورد از تصادف خودروهای الکتریکی شرکت تسلا آغاز کرده است؛ این تصادف در حالی رخ داد که اداره مذکور در حال حاضر، مشغول بررسی و کار روی بیش از ۳۰ پرونده تصادف مربوط به قابلیت آتوپایلوت خودروهای تسلاست.

اما جدیدترین تصادف خودروی تسلا مدل اس حدود یک هفته پیش و در روز ۱۲ ماه مه در «نیوپورت پیچ» اتفاق افتاد و خودرو پس از منحرف شدن از مسیر، با تجهیزات ساختمانی برخورد کرد که در اثر این تصادف، هر سه سرنشین خودرو کشته شدند.

همچنین سه کارگر ساختمانی نیز در این تصادف دچار جراحت سطحی شدند که به بیمارستان منتقل شدند. پلیس هنوز جزییاتی را در خصوص این موضوع که آیا سیستم آتوپایلوت در زمان تصادف فعال بوده یا خیر، منتشر نکرده است.

تسلا از جمله خودروسازانی محسوب می‌شود که سیستم‌های کمک راننده سطح ۲ را به منظور سهولت در امر رانندگی، در خودروهای خود تعبیه کرده است. اما این سیستم، برخلاف نمونه‌های سطح ۴ و ۵، کاملا خودران نیستند و این شرکت نیز به رانندگان همواره توصیه می‌کند تا در زمان استفاده از این قابلیت، دست‌هایشان را روی فرمان نگه دارند و حواسشان به جلو باشد.  

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در آگوست گذشته اعلام کرد که به دنبال بروز ۱۱ تصادف خودروهایی با حالت فعال آتوپایلوت با وسایل نقلیه پارک شده از سال ۲۰۱۸ که به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۱۷ نفر ختم شد، تحقیقات خود را درباره این قابلیت آغاز کرده است.

این در حالی است که خود اداره مذکور از سوی هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) به دلیل عدم اطمینان از اینکه خودروسازان از ویژگی‌های ایمنی مناسب در وسایل نقلیه خودران مجهز به فناوری سطح ۲ استفاده می‌کنند یا خیر، زیر تیغ انتقاد قرار دارد.

جنیفر هومندی، رئیس NTSB در اظهاراتی، استفاده تسلا از عبارت «خودرانی کامل» برای جدیدترین سیستم آتوپایلوت این شرکت را «گمراه‌کننده و غیرمسئولانه» خواند گفت که این شرکت با چنین رویه‌ای، بسیاری از افراد را در استفاده درست از این قابلیت گمراه کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا