تکنولوژیخودرو الکتریکی

مسابقه درگ خودروهای الکتریکی تسلا، لوسید و پورش + ویدیو

بازار خودروهای الکتریکی روز به‌روز جذاب‌تر می‌شود و در این میان، شرکت‌های خودروساز به منظور جلب توچه خریداران و تصاحب سهم بیشتر از این بازار، تمامی‌ توان مهندسان خود را برای عرضه مدل‌هایی مجهز به آخرین فناوری‌های روز دنیا به کار بسته‌اند.

این بازار نوظهور اگرچه در آغاز راه خود قرار دارد و این روزها با موانعی همچون کمبود ایستگاه‌های شارژ الکتریکی مواجه است، اما با توجه به الزام بسیاری از کشورهای جهان به حذف سوخت‌های آلاینده جو از خودروها، بی‌تردید آینده از آن خودروهایی با سوخت‌هایی پاک و تجدیدپذیر خواهد بود.

تاکنون شرکت‌های مختلفی به این حوزه ورود کرده‌اند و هر کدام توانسته‌اند بخشی از فروش در این بازار را از آن خود کنند. در این بین، شرکت‌های تسلا، لوسید و پورش که مدل‌های الکتریکی پیشرفته‌ای را روانه خیابان‌ها کرده‌اند که اخیرا عملکرد سه خودروی متعلق به این سه شرکت، در یک مسابقه درگ زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

در این مسابقه، خودروهای تسلا مدل اس Plaid‏، لوسید ایر دریم ادیشن و پورش تایکان توربو اس، قدرت خود را به رخ رقبایشان کشیده‌اند. همانطور که در ویدیویی که از این مسابقه منتشر شده، می‌بینیم که مدل اس توربو اس توانست در هر سه دور از مسابقه‌‎، رتبه نخست را تصاحب کند که البته این نتیجه، چندان هم دور از انتظار نبود.

بعد از خودروی تسلا نیز محصول شرکت لوسید، عملکرد موفق‌تری را از خود نشان داد و جایگاه سوم نیز به خودروی الکتریکی پورشه تایکان توربو اس رسید. اگرچه خودرو لوسید ایر دریم ادیشن از توان ۱۱۱۱ اسب بخار (در مقایسه با توان ۱۰۲۰ اسب بخاری محصول تسلا) بهره می‌برد که اما وزن آن نسبت به تسلا مدل اس Plaid، بیشتر است و همین مسئله باعث می‌شود که نیروی بیشتری را برای حرکت اختصاص دهد.

برای پورش تایکان توربو اس نیز توان خروجی ۷۵۰ اسب بخار عنوان شده که به تبع، نمی‌تواند به عنوان رقیبی جدی برای این خودرو در مسابقه درگ به حساب آید.   البته تست درگ نمی‌تواند عاملی تعیین‌کننده برای انتخاب باشد، بی‌تردید محصول پورش از لحاظ عملکرد در حین رانندگی، یکی از بهترین‌های این حوزه به شمار می‌رود و انتخاب بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا