گوناگون

حمله هکرها به تلویزیون‌های هوشمند روسیه

در هفتاد و هفتمین سالروز پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین روسیه در اعتراض به جنگ این کشور علیه اوکراین هدف حمله هکرها قرار گرفت.

در جریان این حمله علیه تلویزیون‌های هوشمند روسیه، به جای فهرست کانال‌ها، پیام‌هایی درباره درگیری‌های نظامی این کشور در اوکراین به نمایش درآمد.

گفته می‌شود که علاوه بر تلویزیون‌های هوشمند، تعدادی از شرکت‌های اینترنتی بزرگ روسیه همانند یاندکس (Yandex) نیز تحت تاثیر این حمله هکری قرار گرفتند. هکرها همچنین حملاتی را علیه سرویس روتیوب (Rutube) که جایگزینی روسیه برای یوتیوب محسوب می‌شود، صورت دادند.  

روتیوب طی پیامی‌این حمله را تایید و عنوان کرد که هاست ویدیویی این شرکت هدف یک حمله سایبری قدرتمند قرار گرفت. طبق آخرین گزارش‌ها، این سرویس برای مدتی از دسترس خارج شد اما روتیوب با انتشار پیامی در کانال تلگرامی‌خود گفت که تلاش هکرها خنثی شده و خطری کتابخانه محتوایی روتیوب را تهدید نمی‌کند.  

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، این کشور هدف حملات سایبری متعددی از سوی هکرها قرار گرفته است. در روزهای نخست آغاز این درگیری، گروه Anonymous مسئولیت اجرای مجموعه‌ای از حملات DDoS را برعهده گرفت و باعث قطع دسترسی به چندین وب‌سایت دولتی از جمله وب‌سایت متعلق به وزارت دفاع روسیه شد.  

چنین به نظر می‌رسد که این گروه هکری مسئول حمله‌ای باشد که در جریان آن، چندین شبکه تلویزیونی دولتی روسیه، سرود ملی اوکراین را پخش کردند. در عین حال، هکرهای روسیه نیز حملاتی را علیه اوکراین صورت دادند که در یک مورد، اوکراین اعلام کرد که با همکاری مایکروسافت و سایر شرکت‌های غربی توانست از ایجاد اختلال در یکی از تامین‌کنندگان انرژی این کشور توسط هکرهای روسی جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا