تکنولوژی

تعلیق تمامی‌ فعالیت‌های اینتل در روسیه

شرکت اینتل نیز به جمع شرکت‌هایی پیوست که پس از حمله مسکو به کی‌یف، ادامه فعالیت‌های خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

تصمیم اینتل برای تعلیق تمامی‌ فعالیت‌های این شرکت در روسیه در حالی اعلام شد این شرکت پیشتر و در راستای تحریم‌های تجاری دولت آمریکا علیه روسیه، تحویل تراشه‌های خود به این کشور و همچنین بلاروس را متوقف کرده بود.

اگرچه اینتل در ماه فوریه و پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، ارسال چیپست به این کشور را متوقف کرد اما اقدام اخیر این شرکت، یک گام فراتر بوده و در واقع، همه فعالیت‌های این شرکت آمریکایی در روسیه به حالت تعلیق درآمده است.

اینتل طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنگ روسیه علیه اوکراین، خواستار بازگشت سریع صلح شد و عنوان کرد که این اقدام را جهت به حداقل رساندن اختلال در فعالیت‌های جهانی خود اجرا کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما با همه افرادی که تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته‌اند، همدردی می‌کنیم؛ به ویژه مردم اوکراین و کشورهای اطراف و همه آنهایی که در سراسر جهان با خانواده، دوستان و عزیزانشان در این منطقه هستند. ما در تلاش هستیم تا از همه کارکنان خود از جمله ۱۲۰۰ کارمند خود در روسیه در این شرایط دشوار حمایت کنیم.»

شرکت تولیدکننده تراشه IBM نیز ارسال محصولات خود به روسیه را به حالت تعلیق درآورده است. این تصمیمات، علاوه بر اثرات اقتصادی، می‌تواند بر توانایی روسیه برای اجرای جنگ سایبری علیه اوکراین و سایر کشورهای نیز تاثیر منفی برجای بگذارد.

بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به شرکت‌های آمریکایی هشدار داد که دفاع سایبری خود را در برای مقابله با حملات اجتناب‌ناپذیر روسیه تقویت کنند. پیشتر شرکت‌های مایکروسافت، سونی، اکتیویژن بلیزارد، اپیک گیمز، نتفلیکس، مسترکارت، ویزا، پی‌پل، الکترونیک آرتس، آمازون، یوبی‌سافت، اپل، نینتندو و… نیز فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا