اینترنتتکنولوژی

درخواست زلنسکی از مایکروسافت، اوراکل و سپ برای تحریم شدیدتر روسیه

اوراکل: هرآنچه می‌توانستیم انجام داده‌ایم.

در حالی که اوراکل، مایکروسافت و SAP سه شرکت بزرگ تکنولوژی و نرم‌افزاری جهان بخش عمده فعالیت‌های خود در روسیه را تعطیل کرده‌اند، رییس جمهور اوکراین خواستار برخورد شدیدتر این شرکتها با روسیه شد.

ولادیمیر زلنسکی از مایکروسافت، اوراکل و سپ خواسته است که محدودیهای بیشتری علیه روسیه به اجرا بگذارند.

اوراکل در پاسخ به درخواست رییس جمهور اوکراین گفته است هرآنچه می‌توانسته انجام داده است.

زلنسکی در توییتی که اکانت‌های سه شرکت بزرگ تکنولوژی در آن خطاب قرار گرفته نوشت که پشتیبانی از محصولات روسی را متوقف کنند.

دو هقته قبل مایکروسافت اعلام کرده بود که فروش محصولات خود در روسیه را متوقف می‌کند اوراکل نیز تمامی فعالیت‌های خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورد و شرکت آلمانی سپ نیز اعلام کرد بر اساس تحریم‌های جدید فعالیتی در روسیه نخواهد داشت.

این سه شرکت به دهها شرکتی پیوستند که طی هفته‌های اخیر و به دنبال حمله روسیه به اوکراین فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند. از سوی دیگر در خود روسیه نیز طی روزهای اخیر برخوردهایی با شرکتهای تکنولوژی خارجی انجام شده از جمله اینستاگرام، توییتر و فیسبوک مسدود شده‌اند.

اوراکل در پاسخ به توییت زلنسکی نوشت تمام فعالیتهای خود را در روسیه متوقف کرده است که شامل قطع دسترسی مشتریان روسی خود به خدمات پشتیبانی از به روزرسانی‌های نرم‌افزاری این شرکت بوده است.

به جز زلسنکی دیگر مقامات این کشور نیز در حال لابی با شرکتهای تکنولوژی آمریکایی و اروپایی برای تحریم روسیه هستند. از جمله آنها میخایلیو فدروف معاون نخست وزیر است. او در یک توییت هفته گذشته نسبت به شرکت سپ بابت ادامه فعالیتش در روسیه انتقاد کرد و اعلام کرد صرف محدود کردن فروش کافی نیست و ادامه پشتیبانی از سرویسهای روسی باید متوقف شود.

او در توییت دیگری از مایکروسافت خواست که دسترسی روسیه به سرویس مایکروسافت آژور، گیت‌هاب و اسکایپ را مسدود کند.

پیش از این زلنسنکی از شرکت متا به دلیل محدود کردن رسانه‌های روسی به این سرویس تشکر کرده بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا