شبکه‌های اجتماعی

بازار NFT به اینستاگرام می‌آید

بنابر اعلام اینستاگرام، به زودی سازندگان و گردآورندگان توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFTها می‌توانند توکن‌های خود را در این شبکه اجتماعی نمایش دهند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (شرکت مادر اینستاگرام) با انتشار پستی ضمن تایید این موضوع، عنوان کرد که اینستاگرام در حال آزمایش NFT بر روی این پلتفرم است و قرار است به زودی و با عملکردی مشابه به فیسبوک نیز اضافه شود.

در همین رابطه، آدام موسری، مدیر اینستاگرام نیز با انتشار پیامی‌ویدیویی گفت که به زودی گروه کوچکی از کاربران آمریکایی می‌توانند NFTهای خود را در فید، استوری و پیام‌ها نمایش دهند. به گفته وی، جزییات مربوط به NFTها تحت عنوان Digital Collectibles و شبیه به محصولات و نمایه‌های تگ‌شده نمایش داده می‌شوند.

با کلیک روی این تگ نیز کاربران به جزییاتی همانند نام خالق اثر و همچنین مالک آن دسترسی خواهند یافت. مدیر اینستاگرام مدعی شد که شروع تست این قابلیت به صورت محدود اجرا خواهد شد تا این شبکه اجتماعی بتواند با دریافت بازخوردها و بررسی عملکرد آن در طول دوره آزمایشی، تغییرات و اصلاحات لازم را انجام دهد.

موسری می‌گوید: من می‌خواهم پیشاپیش اذعان کنم که NFTها و فناروی‌های بلاک‌چین و وب3 به طور گسترده در جهت بسط اعتماد و گسترش قدرت قدم برمی‌دارند. اما در عین حال، اینستاگرام یک پلتفرم متمرکز است و بنابراین، نوعی تنش در اینجا شکل می‌گیرد.

به گفته کریستین پای، سخنگوی متا، در مرحله نخست، توکن‌های NFT ساخته‌شده روی بلاک‌چین‌های اتریوم و Polygon پشتیبانی خواهند شد و سپس موارد Solana و Flow به این دو اضافه خواهند شد.

موسری تاکید می‌کند که پشتیبانی از NFT در اینستاگراممی‌تواند به معرفی این فناوری در دامنه بسیار وسیع‌تری کمک کند. البته اینستاگرام اولین پلتفرمی‌نیست که قصد اضافه کردن پشتیبانی از NFT را به پلتفرم خود را دارد؛ توییتر پیشتر و در ماه ژانویه NFTها را به صورت تصاویر پروفایل شش ضلعی به پلتفرم خود اضافه کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا