استارتاپ

جذب سرمایه استارت‌آپ «قسطا» از فینووا

استارت‌آپ قسطا موفق به جذب سرمایه از فینووا شد. قسطا، یکی از بازیگران حوزه لندتک برای دسترسی آسان به منابع مالی است که فعالیت خود را از سال ۹۷ در دانشگاه شریف آغاز کرده است.  

مریم‌نجفی، مدیرعامل فینووا، با اشاره به اهداف سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ قسطا گفت: فینووا زیرمجموعه شرکت ارتباط فردا است که بازوی نوآوری بانک آینده است و ماموریت ما در فینووا توانمندسازی استارت‌آپ‌هایی است که با بکارگیری فناوری و راه‌حل‌های نوآورانه کیفیت زندگی مالی مردم را ارتقا می‌دهند. با توجه به سیاست‌های کلان بانک آینده، منابع خوبی به حوزه تسهیلات اختصاص داده شده است، به همین دلیل یکی از استراتژی‌های ما نیز تقویت کسب‌وکارهایی است که شرایط اعطای تسهیلات خرد را فراهم می‌کنند و می‌توانند در این شرایط اقتصادی کمک حال مردم باشند.  

مدیرعامل فینووا در ادامه به حوزه‌های فین‌تک که مورد تمایل این شرکت برای سرمایه‌گذاری است اشاره کرد و گفت: در شرایطی قرار داریم که با رکود تورمی مواجه هستیم و عملا تمرکز روی استارت‌آپ‌هایی که خدماتی را در دسته لندتک و بعد از آن در حوزه اعتبار ارائه می‌کنند، برای فینووا جذاب است. علاوه بر این تیم قسطا نیز روی این موضوع کاملا مسلط و توانمند است و این دلایل، سرمایه‌گذاری روی قسطا را برای فینووا جذاب کرده است. همچنین قسطا یکی از بازیگران اصلی حوزه لندتک است و می‌تواند این بخش را نیز در پورتفو فینووا تکمیل کند.

مریم نجفی با اشاره به چرخه کامل خدمات قابل ارائه به کسب‌وکارهای نوپا در مجموعه فینووا گفت: فینووا یک مرکز نوآوری با دپارتمان‌ها و بخش‌های مختلف است و به غیر از بحث فضای کار اشتراکی، در بخش سرمایه‌گذاری از مرحله بذری تا مراحل بعدی را پوشش می‌دهد. ما می‌توانیم استارت‌آپ‌هایی که در مرحله ایده هستند را در آزمایشگاه فین‌تک فینووا پذیرش کنیم، استارت‌آپ‌هایی که به مرحله بذری رسیده‌اند نیز می‌توانند وارد شتابدهنده فینووا شوند و پس از آن سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا است. در حال حاضر استارت‌آپ‌های ارزشمندی مانند اتاقک، وندار، لندو، پینکت و همراه‌کارت در سبد سرمایه‌گذاری فینووا قرار دارند.

قسطا توسط دو هم‌بنیانگذار ایجاد شد و اکنون یک تیم ۲۰ نفری است که قصد دارد دسترسی مردم به منابع مالی را تسهیل کند. محمدرضا آشتیانی هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل قسطا با اشاره به وضعیت حوزه لندتک در کشور گفت: طبق آمار رسمی ۳۰ درصد افراد در کشور تا کنون هیچ نوع وامی دریافت نکرده‌اند و این نشان می‌دهد دسترسی به منابع مالی وضعیت مطلوبی ندارد در حالی که لازمه پیشرفت در وضعیت تورمی اخذ تسهیلات است زیرا در این شرایط پس‌انداز عملا پاسخگو نیست.  

آشتیانی در ادامه به برتری‌های قسطا اشاره کرد و با تاکید بر دستاوردهای فنی این شرکت گفت: فرآیند اعتبارسنجی ما از هوش مصنوعی استفاده می‌کند که باعث می‌شود اعتبارسنجی طی چندساعت انجام شود. مزیت بعدی قسطا سرعت و سهولت دریافت تسهیلات است که با حداقل مدارک و تضامین انجام می‌شود و از لحظه ورود مشتری به سایت تا زمانی که تسهیلات اختصاص داده شود به طور متوسط حدود ۵ روز طول می‌کشد. علاوه بر تمام این موارد مشتری تسهیلات را در قالب قسطاکارت دریافت می‌کند که در هر فروشگاه آنلاین و آفلاینی می‌توان از آن استفاده کرد. در این شرایط مشتری قیمت بهتری دریافت می‌کند ضمن اینکه یک سری حوزه‌های کالایی و خدماتی اساسا فروش آنلاین ندارند و قسطاکارت این مشکل را حل می‌کند.  

 آشتیانی در ادامه با اشاره به چشم‌انداز این شرکت گفت: یکی از اهداف این همکاری گسترش اعطای تسهیلات خرد برای خرید کالا است. در دنیا این موضوع از طریق کارت‌های اعتباری انجام می‌شود و عملا پشتیان مالی افراد کارت اعتباری است. تفاوت بزرگ کارت اعتباری با تسهیلات این است که اعتبار همواره در اختیار شما است و هر زمان که بخواهید می‌توان از آن استفاده کرد. چشم انداز ما این است که بتوانیم اولین کارت اعتباری خصوصی ایران را ایجاد کنیم و من فکر می‌کنم این موضوع در هوش مالی افراد جامعه و کیفیت زندگی آنها اثر جدی خواهد گذاشت.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا