اپل

اپل به دنبال ساخت کیبوردی که آیپد را به مک تبدیل می‌کند

اپل به‌تازگی پتنتی جدید از یک صفحه کلید خاص را ثبت کرده که می‌تواند آیپدهای این شرکت را به رایانه‌های مک تبدیل کند. 

بر اساس اطلاعات منتشرشده، این صفحه کلید به گونه‌ای طراحی شده که پس از اتصال به آیپد، قادر است رابط کاربری شبیه به مک او اس را ارائه دهد. همچنین طبق تصاویر می‌توان گفت که این پتنت از دکمه‌های فیزیکی و ترک‌پد بهره می‌برد و می‌توان آن را در حالت‌های مختلف به آیپد وصل کرد.

در بخش دیگری از مشخصات این صفحه کلید آمده که لولای آن از خاصیت مغناطیسی بهره می‌برد و کاربر می‌تواند قلم هوشمند اپل پنسل را نیز به آن متصل کند. همچنین در این پتنت آمده که این لولا ممکن است از سایر دستگاه‌ها و لوازم جانبی همانند دوربین، پروژکتور و یا میکروفن نیز پشتیبانی کند و بتوان از این ابزارها نیز با کمک این صفحه کلید خاص بهره می‌بود. 

گفته می‌شود که این محصول دارای یک بخش پایه و یک مکانسیم اتصال است که قسمت پایه از یک صفحه کلید با مجموعه‌ای از دکمه‌های الکترومکانیکی تشکیل شده و مکانیسم اتصال نیز احتمالا در قسمت کناری کیبورد و یا قسمت پایه آیپد خواهد بود.

این چنین به نظر می‌رسد که اپل با این محصول به دنبال ارائه تجربه‌ کار با دستگاهی هیبریدی (مک بوک /آیپد) برای کاربران است. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ اخیرا در گزارشی به مفهومی‌تحت عنوان آیپد او اس پرو اشاره کرد که می‌تواند حالت‌های چندگانه شبیه به مک را ارائه دهد. 

اگرچه شاید اکثر کاربران به توان و قدرت پردازشی سیستم‌های مک در آیپدهای خود نیازی نداشته باشند، اما برخی‌ها از کاربران همچنان به دنبال تجربه چنین امکان و قابلیت متفاوتی هستند. با این حال، تعدادی از کارشناسان ادعا می‌کنند که این پتنت می‌تواند بیانگر تصمیم اپل برای عرضه محصولی باشد که ترکیبی از آیپد و مک بوک خواهد بود. 

نباید فراموش کرد که تاکنون پتنت‌های متعددی متعلق به اپل در فضای وب مشاهده شدند که بخش قابل توجهی از آنها هرگز به دنیای واقعی راه نیافتند و باید منتظر ماند و دید که آیا این پتنت نیز به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد یا راه خود را به محصولات اپل باز خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا