شبکه‌های اجتماعی

«مقاله توییتر»: قابلیت جدیدی برای وبلاگ‌نویسی در توییتر

آیا مایلید در رسانه‌های اجتماعی بدون گرفتار شدن در بند محدودیت‌های کاراکتری، پست‌های طولانی و مفصل درج کنید؟ احتمالا توییتر در آینده، شما را با قابلیتی برای انجام این کار سورپرایز خواهد کرد.

جین مانچون وانگ (Jane Manchun Wong) ، برنامه‌نویس چینی که در زمینه مهندسی معکوس اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن قابلیت‌های جدید، فعالیت دارد و چهره‌ای شناخته‌شده در این حوزه محسوب می‌شود، دیروز مجموعه‌ای از اسکرین‌شات‌های یک ویژگی درحال پیشرفت در توییتر به نام «مقاله توییتر» را معرفی کرد. به نظر می‌رسد توییتر با این ویژگی می‌تواند به‌خوبی از پست‌های طولانی پشتیبانی کند.

وبلاگ‌نویسی در توییتر
وبلاگ‌نویسی در توییتر

این ویژگی هنوز راه اندازی نشده است، اما بر اساس این اسکرین‌شات‌ها می‌توان به نکاتی که احتمال عرضه آن را تقویت می‌کنند رسید. مثلا می‌توانید هدر ایجاد کرده و برای محتوا قالب‌بندی تعریف کنید؛ همچنین فضایی برای افزودن عکس‌ها، توییت‌ها، فایل‌های گیف و ویدیو در نظر گرفته شده است. البته در این میان محدودیت‌هایی نیز وجود دارد: در هر مطلب می‌توان حداکثر تا چهار عکس، حداکثر یک گیف و حداکثر یک ویدیو اضافه کرد.

در توییت بعدی، وانگ اشاره کرد که به‌نظر می‌رسد یک «حالت فوکوس» در نوشته «مقاله توییتر» وجود دارد که نوشته را به تمام صفحه گسترش داده و نوارهای کناری را پنهان می‌کند.

این تحلیلگر در توییت دیگری اضافه نمود که این قابلیت قرار نیست همیشه بستری برای درج مقاله باشد و صرفا «مقاله توییتر» نامیده شود. زیرا به نظر می‌رسد در برخی منوها و پیام‌های پاپ‌آپی، امکان تغییر عنوان مطلب از «مقاله» به «یادداشت» وجود دارد. وانگ با یادآوری قابلیت مشابهی که  پیشتر در فیسبوک عرضه شده بود گفت: «این نام آشنا به نظر می‌رسد؛ این درست است. به‌نظر می‌رسد توییتر قرار است چیزی شبیه به یادداشت‌های فیس‌بوک را که از جمله قابلیت‌های مهم برای درج پست طولانی در رسانه‌های اجتماعی است در اختیار کاربران قرار دهد.»

تقویت احتمال عرضه قابلیت جدیدی برای مقاله‌نویسی در توییتر
تقویت احتمال عرضه قابلیت جدیدی برای مقاله‌نویسی در توییتر

اگر توییتر در نهایت این ویژگی را برای همه در دسترس قرار دهد، می‌تواند بستری جالب‌توجه برای پشتیبانی از  مطالب داغ، موضوعات و محتوای خلاقانه فراهم کند. احتمالا تولیدکنندگان محتوا، سلبریتی‌ها، هنرمندان و برخی بلاگرهای مواد غذایی که اغلب عکس‌های آثار خود را به اشتراک می‌گذارند، به طرفداران پروپاقرض این قابلیت جدید تبدیل شوند.

اگرچه این ویژگی هنوز در مرحله پیشرفت و توسعه است، اما نحوه نمایش توییت‌ها و عکس‌ها در یک پست منسجم باعث می‌شود که بتوان به عرضه آن به عنوان قابلیتی جدید در توییتر امیدوار بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا