شبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید اینستاگرام؛ نمایش تمام صفحه ویدیوها

اینستاگرام در حال تست قابلیتی جدید است که امکان مشاهده تمام صفحه یا همان فول اسکرین تصاویر و ویدیوها در صفحه اصلی این اپلیکیشن را برای کاربران فراهم ‌می‌کند.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام با تایید تست این قابلیت جدید عنوان کرد کاربران پس از ورود به این اپلیکیشن، فیدهای هوم عمودی را به صورت تمام صفحه مشاهده خواهند کرد که با این تغییر‏، ویدیوها بیشتر در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در همین رابطه، تصویری از این قابلیت توسط اینستاگرام منتشر شده که نمایی از عملکرد این قابلیت را نشان ‌می‌دهد. در این تصویر، فید هوم را مشاهده ‌می‌کنیم که به طور کامل توسط یک پست تمام صفحه دربرگرفته شده و آیکون‌هایی همچون کامنت‌ها، کپشن‌ها، لایک‌ها و غیره که قبلا در زیر پست ظاهر ‌می‌شدند‏، در قسمت بالایی جای گرفته‌اند.

همچنین در این تصویر ‌می‌بینیم که نوار استوری‌ها نیز در حالت تمام صفحه پنهان شده است. با این حال‏، سین کیم، سخنگوی متا ‌می‌گوید زمانی که کاربران شروع به پیمایش ‌می‌کنند، نوار استوری‌ها در بالای صفحه ظاهر خواهد شد.

به گفته اینستاگرام، گزینه‌هایی همچون سرچ، ریلز و Shopping و پروفایل کاربر از طریق دکمه‌هایی در پایین صفحه قابل دسترسی خواهند بود. همچنین نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و قابلیت‌های پست جدید به همراه گزینه جابجایی بین اکانت‌ها، در بالای صفحه باقی ‌می‌مانند.

تصمیم اینستاگرام برای تست قابلیتی به منظور متمرکز بودن فید روی ویدیوها چندان هم عجیب نیست. این شرکت اخیرا توجه ویژه‌ای را معطوف ویدیوهای کوتاه کرده و حتی به تولیدکنندگان ویدیوهای کوتاه ریلز‏، مبالغی را نیز به عنوان جایزه اختصاص ‌می‌دهد.

اقدامات اخیر اینستاگرام سبب شده تا این شبکه اجتماعی بیش از پیش به اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک شبیه شود و این شرکت اخیرا نیز تست قابلیت Templates را آغاز کرده که به کاربران اجازه ‌می‌دهد تا 

نوشته های مشابه

‫707 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا