اپل

قابلیت امنیتی جدید ایرتگ اپل؛ صدای بیشتر

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره اپل آپدیت جدیدی را که برای ردیاب هوشمند ایرتگ خود وعده داده بود، منتشر کرد.

به‌روزرسانی جدیدی که به ایرتگ‌ها این اجازه را می‌دهد تا در صورت جدا شدن از آیفون صاحب خود یا سایر دستگاه‌های اپل، صدای بلندتری را پخش کنند. این آپدیت بخشی از بسته به‌روزرسانی ماه فوریه اپل است که به تدریج در حال عرضه به دارندگان این ردیاب هوشمند است.

طبق در توضیحات تغییراتی که با دریافت این آپدیت اعمال خواهد شد، نوشت: تنظیم صدای ردیابی ناخواسته برای پیدا کردن آسان‌تر ایرتگ ناشناخته. علاوه بر این تغییرات، اپل روی ارتقای عملکرد در دیگر بخش‌های این محصول نیز کار کرده است تا افراد نتوانند از ایرتگ به عنوان ابزاری برای تعقیب و تحت نظر گرفتن سایرین استفاده کند.

این شرکت، یک اپلیکیشن جدید به نام Tracker Detector را برای این منظور طراحی و اعلام کرده که دقت شناسایی ایرتگ‌های ناشناس را نیز افزایش خواهد داد.

اپل در این رابطه می‌گوید که ردیابی‌های ناخواسته و جاسوسی از کاربران از طریق ایرتگ‌ها، اخیرا به معضلی برای افراد و این شرکت تبدیل شده و اپل در طراحی جدید ایرتگ، به رفع این نگرانی توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

در بخشی از توضیحات اپل در این خصوص آمده است: به همین دلیل است که شبکه Find My با تمرکز روی قابلیت‌های مرتبط با حریم خصوصی طراحی شده و از رمزنگاری سرتاسری استفاده می‌کند. بر همین اساس، سعی کردیم تا سیستمی‌فعال برای هشدار درباره ردیابی‌های ناخواسته را در قالب یک نوآوری جدید در اختیار کاربران قرار دهیم.

فراگیری بودن شبکه Find My اپل، ایرتگ‌ها را نسبت به نمونه‌های مشابه یک سروگردن بالاتر قرار می‌دهد. درواقع، با کمک هر گوشی آیفونی در سراسر جهان می‌توان ایرتگ‌ها را شناسایی و موقعیت آن را برای شخص صاحب ایرتگ ارسال کرد. استفاده از آن نیز نیازی به نصب برنامه‌ای جداگانه ندارد و همه چیز در گوشی‌های آیفون تعبیه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا