تکنولوژیگوگل

قابلیت Nearby Share گوگل با ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی شد

گوگل در سال ۲۰۲۲ از قابلیتی جدید تحت عنوان Nearby Share برای کاربران اندروید پرده برداشت و ابزاری کاربردی را بری رقابت با ایردراپ (AirDrop) اپل در اختیار کاربران قرار داد.

به لطف این قابلیت، دارندگان محصولات اندروید می‌توانند به راحتی فایل‌های خود را میان دستگاه‌های مختلف و بدون نیاز به ارسال از طریق ایمیل و یا آپلود در فضاهایی چون گوگل درایو جابجا کنند.

حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/O، تعدادی از کاربران متوجه تغییراتی در عملکرد Nearby Share شده‌اند که استفاده از این ابزار را برای آنها آسان‌تر کرده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت AndoidPolice، حالتی به نام Self-Share به این اپلیکیشن اضافه شده که به کاربر امکان می‌دهد فایل‌ها را به دستگاه‌های مختلف، تنها با یک بار تپ کردن انتقال دهد.  

البته چندی ماهی بود که شنیده‌هایی مبنی بر عرضه این قابلیت به گوش می‌رسید که اکنون به نظر می‌رسد این امکان جدید برای کاربران Nearby Share فراهم شده است. تا پیش از این، کاربران برای دریافت هر فایل از طریق این قابلیت، می‌بایست روی دکمه تایید دریافت، تپ کنند؛ اگرچه این گزینه بنا به دلایل امنیتی طراحی شد اما برای بسیاری از کاربران، تایید دریافت هر فایل به صورت جداگانه امری آزاردهنده بود.

حال با توجه به تغییرات اعمال‌شده و اضافه شدن ویژگی Self-Share، کاربران می‌توانند بدون نیاز به تایید تک تک فایل‌ها به صورت جداگانه، آنها را برای دستگاه اندرویدی دیگری که به یک حساب گوگل متصل هستند، ارسال کنند.

قابلیت Nearby Share از جمله قابلیت‌های کلیدی برای گوگل محسوب می‌شود به ویژه آنکه اکوسیستم اندروید روز به روز در حال گسترش است. در واقع، اگر قرار باشد که این شرکت سیستم عامل خود را در دل گوشی، لپ‌تاپ، تلویزیون و یا اسپیکر کاربران جای دهد می‌بایست ابزار انتقال آسان اطلاعات را نیز فراهم کند.  

شرکت رقیب یعنی اپل نیز توجه ویژه‌ای به قابلیت ایردراپ خود دارد و چندی پیش نیز قابلیت‌هایی همچون یونیورسال دراپ را به این قابلیت اضافه کرده است. با این حال، هر دو شرکت می‌دانند که یک اکوسیستم زمانی موفق خواهد شد که بتواند ارتباط بهتر و آسان‌تر میان اجزای خود را فراهم کند و این تلاش‌ها نیز در راستای تحقق این هدف است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا