گوگل

قابلیت Nearby Sharing گوگل برای انتقال سریع اطلاعات در راه است

به جرات می‌توان قابلیت ایردراپ را که امکان انتقال سریع فایل‌ها را برای دارندگان دستگاه‌های اپل فراهم می‌کند، از جمله ویژگی‌های پلتفرم iOS دانست که فقدان آن در سیستم عامل اندروید به خوبی احساس می‌شد.

اما اخیرا خبرهای جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد شرکت گوگل نیز در حال طراحی قابلیت جدیدی مشابه با ایردراپ است. این ویژگی Nearby Sharing نام دارد و برای کاربران اندروید عرضه خواهد شد. اگرچه هنوز این ویژگی به مرحله ارائه عمومی‌نرسیده اما می‌تواند نویدبخش روشی کارآمد و سریع برای انتقال فایل‌ها در این پلتفرم محبوب باشد.

در همین رابطه، مهندسان XDA Developers موفق شدند تا این قابلیت را روی دو گوشی پیکسل 2 ایکس ال و پیکسل 4 تست کنند. این ویژگی که پیشتر با نام Fast Share شناخته می‌شد، نسخه ارتقایافته‌ای از قابلیت Android Beam محسوب می‌شود که امکان انتقال اطلاعات و فایل‌ها از طریق بلوتوث، وای‌فای و NFC را فراهم می‌کرد.

در این تست مشخص شده که استفاده از قابلیت  Nearby Sharingبسیار آسان است به طوری که کاربر می‌بایست برای خود یک اکانت ایجاد کند و از آن برای برقراری ارتباط با دیگر اکانت‌ها استفاده کند. همچنین، این امکان فراهم شده تا قابل رویت بودن اکانت خود را نیز از میان حالت‌هایی قابل رویت برای همه، قابل رویت برای مخاطبان در گوگل و یا پنهان انتخاب نمایند.

یکی دیگر از ویژگی‌های Nearby Sharing این است که کاربر می‌تواند نحوه انتقال فایل‌ها را نیز مشخص و تعیین کند بر پایه چه بستر ارتباطی، اطلاعات منتقل شوند. از طرفی دیگر، در این قابلیت از موقعیت‌یابی نیز استفاده می‌شود تا Nearby Sharing بتواند دستگاه‌هایی با فاصله مکانی نزدیک با فرد را شناسایی کند.

همانطور که اشاره شد این قابلیت هنوز به مرحله نهایی و عرضه عمومی‌نرسیده و بی‌تردید مهندسان گوگل سخت روی ارتقای ویژگی‌ها و عملکرد آن کار خواهند کرد تا بتوانند رقیبی قدرتمند را برای ایردراپ اپل در اختیار کاربران خود قرار دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا