خودرو الکتریکی

شاسی‌بلند تمام الکتریکی تویوتا BZ4X معرفی شد

تویوتا به تازگی از جدیدترین خودروی الکتریکی خود با نام BZ4X پرده برداشت.

خودرویی که نسخه دیفرانسیل جلوی آن با قیمت پایه ۴۲ هزار دلار عرضه می‌شود و نسخه تمام چرخ متحرک آن نیز با بهای پایه ۷۸ هزار و ۷۸۰ دلار به دست مشتریان خواهد رسید. به گفته تویوتا، این محصول در بهار ۲۰۲۲ یعنی طی هفته‌های پیش رو وارد بازار خواهد شد.  

با این حال، تویوتا اعلام کرد که تعداد محدودی از این شاسی‌بلند تمام الکتریکی عرضه خواهند شد اما این شرکت تمامی ‌تلاش خود را برای افزایش تولید در شرایطی که جهان با بحران زنجیره تامین دست و پنجه نرم می‌کند، به کار خواهد بست.

تویوتا BZ4X با قدرت پیمایش ۲۵۲ مایلی (۴۰۵ کیلومتری) عرضه خواهد شد که این عدد تقریبا با عملکرد خودروی الکتریکی Chevy Bolt برابری می‌کند و ۶۰ مایل کمتر از مدل الکتریکی کیا EV6 و ۳۰ مایل بیشتر از هیوندای Ioniq ۵ است.

خودروی الکتریکی BZ4X اولین محصول از خانواده BZ به شمار می‌رود که قرار است به زودی وارد بازار و به جمع خودروهای هیدروژنی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی اضافه شود.  

این خودروساز بزرگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۷۰ مدل خودروی الکتریکی را روانه خیابان‌ها کند. این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۵۰، تمامی‌خودروهای خروجی از کارخانه این شرکت، الکتریکی خواهند بود.  

تویوتا همچنین از اختصاص بیش از ۷۰ میلیارد دلار برای توسعه این خودروها خبر داد و اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، حدود ۳.۵ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی از خانواده BEV را عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا