متا

شرکت متا NFT اختصاصی عرضه می‌کند

زاک باکس (Zuck Bucks) نام یکی از این NFT ها خواهد بود.

اگرچه تلاش‌های فیسبوک در حوزه ارز دیجیتال با پروژه لیبرا به سرانجا‌می‌نرسید، اما به نظر ‌می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا به زودی از توکن غیرقابل معاوضه یا همان NFT  اختصاصی خود به نام زاک باکس (Zuck Bucks) رونمایی کند.

به گزارش فایننشال تایمز، این محصول جدید که در ظاهر برگرفته از نام مدیرعامل متا یعنی مارک زاکربرگ است، به احتمال زیاد یک ارز دیجیتال نیست و در واقع، یک NFT درون برنامه‌ای خواهد بود که به طور متمرکز توسط این شرکت کنترل ‌می‌شود. 

نمونه‌های مشابه آن را نیز در بازی Robolox دیده‌ایم که در آن، کاربر از توکن Robolux استفاده ‌می‌کند. روبولوکس توانسته از این طریق، کسب‌وکار موفقی را راه‌ بیندازد و به نظر ‌می‌رسد که متا نیز قصد دارد تا با الگوبرداری از این اقدام، گزینه اختصاصی خود را در اختیار کاربران شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهد.

متا با محصولات بلاک‌چین بیگانه نیست و به دنبال راهکارهایی برای ارسال و اشتراک‌گذاری NFTها در شبکه اجتماعی فیسبوک است. فایننشال تایمز نوشت که فیسبوک احتمالا این قابلیت را به صورت آزمایشی و از ماه مه در اختیار کاربران فیسبوک قرار خواهد داد. 

همچنین در این گزارش آمده که کاربران ‌می‌توانند در گروه‌هایی که مالکان NFTها حضور دارند، عضو شوند. البته پیشتر نیز برخی منابع خبری از برنامه‌های متا در حوزه NFT خبر داده بود و زاکربرگ نیز در ماه گذشته میلادی رسما اعلام کرد که NFTها به زودی به اینستاگرام ‌می‌آیند.

علاوه بر این، متا در حال بررسی «توکن‌های اجتماعی» یا «توکن‌های شهرت» است که ‌می‌توان از آن برای اعطای پاداش برای مشارکت‌های معنادار در گروه‌های فیسبوکی استفاده کرد. متا همچنین، ارائه خدمات مالی سنتی همچون اعطای وام به کسب‌وکارهای کوچک را نیز در دستور کار دارد.

لورن دیکسون، سخنگوی متا طی بیانیه‌ای گفت: امروز هیچ اطلاعات تازه‌ای برای اشتراک‌گذاری نداریم. ما به طور مداوم، نوآوری‌های محصولات جدید را برای مردم، کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا در نظر ‌می‌گیریم. به عنوان یک شرکت، ما روی ساختن متاورس متمرکز هستیم و این اتفاق، نحوه پرداخت‌ها و خدمات مالی را نیز شامل ‌می‌شود.

باید منتظر ماند و دید که زاک باکس در کنار دیگر پروژه‌های مشابه به چه صورت پیش خواهد رفت و آیا ‌می‌توانند به متا در فائق آمدن به برخی از مشکلاتی که در حوزه متاورس با آنها دست و پنجه نرم ‌می‌کند، کمک کند؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا