تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

گزینه ویرایش به توییتر اضافه می‌شود؛ اما نه به خاطر ایلان ماسک

توییتر رسما اعلام کرد که به زودی قابلیت ویرایش توییت‌ها به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد.

تصمیمی‌که اگرچه شاید باور آن کمی‌سخت به نظر برسد اما این شرکت تایید کرد که مهندسان این شرکت از سال گذشته، کار روی قابلیت ویرایش پست‌ها در توییتر را آغاز کرده‌‎اند. گفته می‌شود که این امکان طی ماه‌های آینده و به صورت آزمایشی در اختیار کاربران Twitter Blue قرار خواهد گرفت.

با این حال، توییتر تاکید کرد که این تصمیم هیچ ارتباطی به نظرسنجی اخیر ایلان ماسک در این خصوص ندارد. ماسک اخیرا ۹.۲ درصد از سهام این شبکه اجتماعی را که ارزش آن حدود ۲.۸۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود، خریداری و خود را به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت معرفی کرد.

وی بعد از علنی شدن این خرید، یک نظرسنجی را در حساب شخصی خود در توییتر به راه انداخت و نظر کاربران را در خصوص اضافه کردن دکمه ویرایش در این پلتفرم جویا شد. در پایان این نظرسنجی، سه چهارم پاسخ‌دهندگان خواستار اضافه شدن این قابلیت بودند.

توییتر پیش از سهامداری ماسک در این شرکت، از تلاش مهندسان خود برای کار روی قابلیت ویرایش در این پلتفرم خبر داده بود اما از آنجایی که اعلام این خبر در روز یکم آوریل صورت گرفت، بسیاری آن را دروغ اول آوریل برداشت کردند. اما مایکل سایم، مدیر محصولات توییتر گفت که این توییت یک «بیانیه رسمی» از سوی این شرکت است.

توییتر همچنین یک فایل متحرک (GIF) را نیز از نحوه کار این قابلیت منتشر کرد که در آن گزینه Edit مشاهده می‌شود.

جی سالیوان، از مدیران ارشد توییتر نیز در این رابطه گفت که دکمه ویرایش یکی از پرتقاضاترین قابلیت‌ها از سوی کاربران در طی سال‌های اخیر بوده و با اضافه شدن این گزینه، کاربران می‌توانند توییت را که با اشتباهات تایپی و یا محتوای اشتباه منتشر شدند، بدون حذف کل پست، ویرایش کنند.

با این حال، وی این نکته را نیز یادآور شد که بدون توجه به مواردی همچون محدودیت‌های زمانی، کنترل‌ها و شفافیت درباره تغییرات اعمالی، این قابلیت می‌تواند برای تغییر سوابق مکالمات عمومی‌مورد سو استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، کار روی این قابلیت زمان می‌برد و نیازمند تدابیر جدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا