ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک به عضویت هیئت مدیره توییتر درمی‌آید

اسناد برآمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد که توییتر به زودی، ایلان ماسک را به هیئت مدیره این شرکت اضافه خواهد کرد.

به گفته توییتر، ماسک تا سال ۲۰۲۴ به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره Class II در این شرکت ایفای نقش خواهد داشت. سیستم هیئت مدیره توییتر به گونه‌ای است که افراد را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌دهد و بدین طریق، از به دست آوردن کنترل سریع شرکت توسط یکی از اعضای جدید هیئت مدیره جلوگیری می‌کند.

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر با انتشار دو توییت. جایگاه و نقش ایلان ماسک در هیئت مدیره این شرکت را تایید کرد. وی ایلان ماسک را یک مرد پرشور و هم منتقد سرسخت خدمات این شرکت خواند و گفت که وجود او در هیئت مدیره توییتر، ارزشمند است.

ایلان ماسک نیز در توییتر پاسخ داد که بی‌صبرانه در انتظار اعمال تغییرات قابل توجه در این شبکه اجتماعی طی ماه‌های پیش رو است. در سند مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا آمده است: این شرکت، آقای ماسک را به عضویت در هیئت مدیره شرکت منصوب خواهد کرد تا به عنوان مدیر Class II فعالیت کند و دوره وی در سال ۲۰۲۴ و در جریان نشست سالانه سهامداران این شرکت منقضی خواهد شد. تا زمانی که آقای ماسک در هیئت مدیره خدمت می‌کند، چه به تنهایی و چه به عنوان عضوی از گروه، نمی‌تواند بیش از ۱۴.۹ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشته باشد.

این گزارش در حالی منتشر شد که روز دوشنبه در خبرها آمده بود که ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را علی‌رغم همه انتقادهای وی نسبت به نبود آزادی بیان در این پلتفرم، خریداری کرده است. این خرید، ماسک را بزرگ‌ترین سهامدار تویتر تبدیل کرده است.

پس از انتشار این خبر، ایلان ماسک با انتشار توییتی، در خصوص ایجاد دکمه ویرایش در توییتر از دنبال‌کنندگان خود نظرسنجی کرد. آگراوال، مدیرعامل توییتر نیز در پاسخ به این نظرسنجی گفت که عواقب این نظرسنجی مهم خواهد بود و از کاربران خواست که با دقت رای دهند.

جک دورسی، مدیرعامل سابق  توییتر نیز از پیوستن ایلان ماسک به هیئت مدیره این شرکت ابراز خوشحالی و عنوان کرد که او عمیقا به دنیای ما و نقش توییتر در آن اهمیت می‌دهد. دورسی در نوامبر سال ۲۰۲۱ از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد اما همچنان به عنوان عضوی از هیئت مدیره فعالیت خواهد داشت.

بر اساس گزارش CNBC، خرید این میزان سهام توییتر توسط ایلان ماسک، مشکلاتی را میان او و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به وجود خواهد آورد. این کمیسیون از همه افرادی که بیش از ۵ درصد از سهام شرکتی را در اختیار دارند، می‌خواهد تا ظرف ۱۰ روز خرید خود را علنی کنند. ماسک اولین بار این سهام را در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ خریداری کرد و تا روز چهارم آوریل، اطلاعات خرید خود را منتشر نکرد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، جریمه‌ای را در پی این تخلف برای ماسک در نظر خواهد گرفت که البته میزان آن، برای کسی چون ایلان ماسک که اکنون، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را یدک می‌کشد، بسیار ناچیز است. این جریمه‌ها معمولا در حد ۱۰۰ هزار دلار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا