شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام در روسیه مسدود می‌شود

پس از گذشت تقریبا یک هفته از مسدود شدن دسترسی کاربران روسی به فیسبوک، اینستاگرام نیز از روز ۲۳ اسفندماه (۱۳ مارس) در این کشور مسدود خواهد شد.

سازمان تنظیم امور رسانه‌های روسیه (Roskomnadzor) ضمن اعلام این خبر، در بیانیه‌ای مدعی شد که این تصمیم در پی رفتار شرکت متا در اجازه دادن به کاربران برای انتشار پست‌های خشونت‌آمیز علیه سربازان روسی اتخاذ شده است.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام در توییتی نوشت که به دنبال اعمال این محدودیت، ارتباط بیش از ۸۰ میلیون کاربر روسی با یکدیگر و جهان قطع خواهد شد چرا که حدود ۸۰ درصد از مردم روسیه، حداقل یک حساب را در خارج از کشورشان دنبال می‌کنند. این تصمیم اشتباه است.

در بیانیه سازمان ناظر بر امور رسانه‌های روسیه آمده است: همانطور که می‌دانید شرکت متا در تصمیمی‌بی‌سابقه، اجازه انتشار اطلاعات و پست‌های حاوی درخواست خشونت علیه شهروندان روسی در شبکه‌های اجتماعی فیسبو و اینستاگرام را داد. در اینستاگرام، پیام‌هایی مبنی بر تشویق و تحریک اقدامات خشونت‌آمیز علیه روس‌ها در حال گسترش است که در پی آن، Roskomnadzor خواستار محدود کردن دسترسی به این شبکه اجتماعی شد.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: از آنجایی که انتقال محتوا همچون عکس و ویدیو به سایر شبکه‌های اجتماعی و همچنین اطلاع‌رسانی به مخاطبان و مشترکان اینستاگرم، زمان‌بر است‎، این سازمان تصمیم گرفت تا در روز ۱۴ مارس محدودیت دسترسی به این شبکه اجتماعی را محدود کند.

در این تصمیم دولت، هیچ اشاره‌ای به این موضوع که الیگارش‌های روسی از اینستاگرام برای بیان دیدگاه‌های خود علیه این حمله استفاده می‌کنند، نشده است. برای نمونه می‌توان به پست سوفیا آبرامویچ، میلیاردر روسی که دنبال‌کنندگان زیادی نیز دارد، اشاره کرد که در پستی نوشت بزرگ‌ترین و موفق‌ترین دروغ پروپاگاندای کرملین این است که گفته می‌شود اکثر مردم روسیه از پوتین و سیاست‌های وی حمایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا