تکنولوژیگوناگون

مرگ فردی که قلب یک خوک را دریافت کرده بود

اولین بیماری که چندی پیش، قلب یک خوک اصلاح ژنتیکی شده را دریافت کرده بود، در گذشت.

به گزارش نیویورک تایمز، دیوید بنت که از بیماری قلبی حاد رنج می‌برد و اوایل ماه ژانویه قلب این خوک را دریافت کرده بود، ساعاتی پیش و در سن ۵۷ سالگی درگذشت. هنوز علت دقیق مرگ وی اعلام نشده است.

با این حال، سخنگوی دانشگاه مریلند که این پیوند قلب در این دانشگاه صورت گرفت، عنوان کرد که پزشکان در حال ارزیابی و بررسی کامل این اتفاق هستند و به زودی نتایج آن را منتشر خواهند کرد.

مرگ بنت، چالش‌های پیوند اعضا از حیوان به انسان را نشان می‌دهد؛ فرآیندی که در علم پزشکی تحت عنوان Xenotransplantation شناخته می‌شود. به اعتقاد طرفداران این شیوه، استفاده از اعضای حیواناتی که دستکاری ژنتیکی شده‌اند، می‌تواند جان هزاران نفر را که در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند، نجات دهد.

محققان در طی ماه‌های اخیر و با موفقیت‌آمیز اعلام کردن فرآیند پیوند قلب این خوک به دیوید بنت، موجی از امیدواری را ایجاد کردند. این پیوند در حالی صورت گرفت که پیشتر پزشکان آمریکایی توانسته بودند کلیه یک خوک دستکاری ژنتیکی شده را به یک فرد مبتلا به مرگ مغزی با موفقیت پیوند زنند.

این قلب و کلیه متعلق به شرکتی به نام Revivicor است که خوک‌ها را از لحاظ ژنتیکی به گونه‌ای تغییر می‌دهد که ژن‌هایی را که باعث پس زدن اندام پیوندی حیوان به انسان می‌شوند، غیرفعال می‌کند.

با این حال، نتایج این پیوند روی بنت مشخص نشده و فعلا نمی‌توان گفت که آیا بدن وی، این عضو را پس زده است یا خیر؛ چرا که حتی در پیوند اعضای انسان به انسان نیز ممکن است یک عضو، پس از مدتی توسط بدن فرد دریافت‌کننده پس زده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا