اینترنت

اینترنت TD LTE بهتر است یا ADSL

امروزه دسترسی به اینترنت پرسرعت و باکیفیت به یکی از ضرورت‌های زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. اینترنت، بستر مناسبی را برای فعالیت‌های آموزشی، تجارت آنلاین،‌ سرگرمی و حتی امور روزمره زندگی مانند خرید فراهم می‌کند؛ بنابراین همه کاربران برای تهیه سرویس اینترنتی پرسرعت و پایدار تلاش می‌کنند. اگر قصد خرید اینترنت پرسرعت دارید، حتما نام دو گزینه ADSL و TD LTE را شنیده‌اید. به نظر شما اینترنت TD LTE بهتر است یا ADSL ؟ در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب این دو نوع اینترنت را با هم مقایسه کنیم.

اینترنت ADSL چیست؟ ADSLمحبوب‌ترین سرویس اینترنت در ایران

در ابتدا به‌سراغ محبوب‌ترین سرویس اینترنت در ایران، یعنی اینترنت ADSL می‌رویم. ADSL یک سرویس پرسرعت و قدیمی اینترنت است که در دهه‌های گذشته جایگزین سرویس‌های Dial Up شده‌است. این سرویس به دلیل سرعت بالا (تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه)‌ و قطع‌نشدن تلفن در هنگام اتصال، به‌سرعت به محبوب‌ترین اینترنت کشور تبدیل شد. برای خرید اینترنت ADSL و اتصال به آن به یک خط تلفن و مودم نیاز خواهید داشت.

امروزه با وجود معرفی سرویس‌های جدید اینترنت همچون نسل سه و چهار اینترنت همراه، هنوز هم بسیاری از افراد و کسب‌و‌کارها از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند. البته نسخه جدید این سرویس با نام +ADSL2 هم توسط ISPها عرضه شده است که سرعت و پایداری بهتری نسبت به ADSL فراهم می‌کند.

بررسی مزایای اینترنت ADSL

با‌وجود اینکه سرویس‌های اینترنت پرسرعت بسیاری در بازار موجود هستند،‌ هنوز هم بسیاری از افراد از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند. استفاده از اینترنت ADSL مزایای فراوانی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هزینه کمتر نسبت به سایر انواع اینترنت
  • پوشش گسترده در مناطق مختلف کشور
  • دسترسی آسان و سرعت نسبتا مناسب
  • تنوع حجمی بسته‌های مختلف
  • پشتیبانی مناسب سرویس اینترنت توسط ISPها

از نظر شما اینترنت TD LTE بهتر است یا ADSL ؟ قطعا از نظر قیمت، اینترنت ADSL مناسب‌تر است. شاید مهم‌ترین مزیت سرویس اینترنت ADSL نسبت به سایر انواع سرویس‌ها،‌ قیمت پایین‌تر آن باشد. اما ADSL معایبی هم دارد که به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اینترنت ADSL
اینترنت ADSL

معایب سرویس اینترنت ADSL

اگر از کاربران سرویس‌های ADSL هستید،‌ حتما در هنگام استفاده با برخی معایب و مشکلات این سرویس مواجه شده‌اید. مهم‌ترین معایب اینترنت ADSL موارد زیر هستند:

  • سرعت پایین‌تر ADSL نسبت به سایر انواع اینترنت
  • قطع‌شدن احتمالی در هنگام استفاده
  • نیاز به خط تلفن و کابل‌های مسی
  • پینگ نسبتا بالا

سرویس اینترنت خود را حتما از سرویس‌دهنده‌ای معتبر خریداری کنید. زیرا با خرید سرویس ADSL از یک شرکت معتبر،‌ بسیاری از معایب بالا برطرف خواهند شد. آگاهی از امکانات و مقایسه قیمت‌ها و  تعرفه پهنای باند اختصاصی باعث تصمیم‌گیری بهتر و خرید موفق خواهد شد.

اینترنت TD LTE چیست؟ آشنایی با نسل چهارم اینترنت ثابت

سرویس اینترنت TD LTE نسل آخر اینترنت 4G  است. TD LTE بهترین سرویس اینترنت برای مصارف ثابت در کشور است. امروزه بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت مانند ماهان نت امکان خرید این سرویس جدید را برای کاربران فراهم کرده‌اند. حداکثر سرعت سرویس TD LTE چهل مگابیت بر ثانیه است؛ بنابراین در هرجایی که تحت پوشش شبکه باشد،‌ می‌توانید از سرعت بالای اینترنت و پایداری آن لذت ببرید.

برای اتصال به اینترنت TD LTE به خطوط تلفن نیاز نخواهید داشت. فقط یک مودم و سیم‌کارت مخصوص برای اتصال به اینترنت کفایت می‌کند. در ادامه مطلب مزایای اینترنت TD LTE  را بررسی می‌کنیم.

مزایای اینترنت TD LTE، جدیدترین نسل اینترنت ثابت

TD LTE پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت در کشور است. این سرویس برای کسانی که دغدغه قیمت ندارند،‌ بهترین گزینه محسوب می‌شود. مزایای استفاده از سرویس TD LTE به‌اختصار عبارتند از:

  • پوشش گسترده در بیشتر شهرهای کشور
  • سرعت بسیار بالا تا ۴۰  مگابیت بر ثانیه
  • عدم نیاز به خطوط تلفن و کابل‌های مسی
  • پینگ پایین
  • پایداری و پشتیبانی مناسب
  • مناسب برای گیمرها

احتمالا تا اینجا پاسخ سؤال اینترنت

اینترنت TD LTE

بهتر است یا ADSL را دریافت کرده‌اید. به دلیل مزایای بالای TD LTE، بسیاری از کسب‌و‌کارها این نوع از سرویس را جایگزین سرویس ADSL کرده‌اند.

بررسی معایب اینترنت TD-LTE

با وجود مزایای بالای استفاده از اینترنت TD LTE،‌ این نوع سرویس معایبی هم دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت بیشتر
  • احتمال کاهش کیفیت به دلیل بدون سیم بودن
  • بسته‌های اینترنت با حجم کمتر

معایب اینترنت TD LTE هم قابل حل‌شدن هستند. به‌شرط آنکه سرویس خود را از یک شرکت ارائه‌دهنده اینترنت معتبر مانند ماهان نت خریداری کنید.

اینترنت TD LTE بهتر است یا ADSL؟ مقایسه‌ای میان ADSL و TD LTE

تا اینجا مزایا و معایب هرکدام از سرویس‌های اینترنت ADSL و TD LTE را بررسی کردیم. با توجه به موارد بالا، می‌توان گفت افرادی که برای انجام کارهای روزمره نیاز به اینترنت دارند و دنبال قیمت پایین هستند، می‌توانند از اینترنت ADSL استفاده کنند. اینترنت TD LTE هم برای افرادی مناسب است که دنبال سرعت بالای دانلود و آپلود هستند. به‌عنوان مثال، برای فرآیندهای گیمینگ، تریدینگ و استریم، اینترنت TD LTE مناسب‌تر است.

بهترین اینترنت ADSL و TD LTE را از ماهان نت خریداری کنید

کاربران حرفه‌ای اینترنت می‌دانند که خرید سرویس اینترنت از یک ارائه‌دهنده معتبر و خوش‌نام اهمیت فراوانی دارد. شرکت ماهان نت با بیش از ۱۳ سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهترین سرویس‌های اینترنت ADSL  و TD LTE را برای کاربران فراهم کرده است. ماهان نت قوی‌ترین مرکز پشتیبانی را در میان اکثر سرویس‌دهنده‌های دیگر دارد. در این شرکت برای بهبود کیفیت ارائه خدمات اینترنت پرسرعت، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته (حتی در ایام تعطیل) برای کاربران در نظر گرفته شده است. به‌همین دلیل طرفداران اینترنت ماهان نت روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. اگر قصد خرید اینترنت دارید، همین حالا می‌توانید با خیال راحت به وبسایت شرکت ماهان نت به آدرس اینترنتی mahannet. ir مراجعه کنید و سرویس مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا